جوادی خبر داد؛

پشتیبانی از فروش ۲۳۶ هزار نسخه كتاب الكترونیكی در روزهای كرونا

پشتیبانی از فروش ۲۳۶ هزار نسخه كتاب الكترونیكی در روزهای كرونا

به گزارش بلك بلاگ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در روزهای شیوع كرونا، از بیش از 236 هزارنسخه كتاب الكترونیكی حمایت شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی اقدامات این معاونت در روزهای انتشار ویروس کرونا، اظهار داشت: در این ایام از بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیکی حمایت شد. با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور، معاونت امور فرهنگی کوشش کرد کارهایی را در امتداد شعار «در خانه بمانیم» طراحی و برگزار کند. یکی از اقدام ها برگزاری طرح «کتاب_در_خانه» بود.
وی اضافه کرد: این پویش با همکاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی های فرهنگی و مؤسسه خانه کتاب به مناسبت آخرین نوروز قرن ویژه کودکان و نوجوانان اجرا شد. هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفت و گو پیرامون کتاب های مطالعه شده بود. در این پویش ملی شرکت کنندگان می توانستند کتاب های مطالعه شده را در یک کلیپ ویدئویی کوتاه معرفی کنند، یا نظرشان را درباره آن بگویند.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استقبال خوب گروه های سنی کودک و نوجوان از این پویش اظهار داشت: این طرح به سبب مهار نشدن ویروس کرونا و بازنشدن مدارس تابحال دو بار تمدید شده است و تا ۱۲ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
حمایت از فروش ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیکی
جوادی دومین برنامه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای کرونا را ارائه تخفیف های بالا برای خرید کتاب های الکترونیکی از پلت فرم های کتابخوانی اعلام نمود و اظهار داشت: در این طرح که با مشارکت مرکز فناوری های اطلاعات و رسانه های دیجیتال انجام شد، تخفیف های ۷۰ و ۸۰ درصدی به کتاب های بزرگسالان و کودک و نوجوان ارائه شد تا از این طریق در روزهای خانه نشینی، کتاب در دسترس خانواده ها باشد.
وی افزود: گسترش استفاده نسل جوان از کتاب های صوتی و مطالعه آنها در پلت فرم های کتابخوانی، در دسترس قرار دادن کتاب برای خانواده ها و افراد کتابخوان و کوشش برای در خانه نگه داشتن کتابخوانان همچون اهداف این طرح بود. برمبنای اعلام خیلی از مدیران این پلت فرم ها در روزهای نوروز کتاب های خیلی از طریق این پلت فرم ها خریداری شده اند و از اجرای این طرح بسیار خرسند بودند. این طرح از تاریخ یکم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شروع شد و تا اختتام ۲۰ فروردین ماه ادامه داشت. بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با ارزشی بیش از ۲۶ میلیارد ریال به فروش رسید. این میزان فروش از رشد مطلوب کمی و کیفی ناشران الکترونیک کشور در سال های اخیر حکایت می کند که منجر به استقبال مخاطبان از محصولات ارائه شده است.
ارسال ۳۱ هزار بسته کتاب بوسیله سامانه «پست کتاب»
معاون امور فرهنگی، سومین اقدام این معاونت در روزهای کرونا را پشتیبانی از «سامانه پست کتاب» اعلام نمود و توضیح داد: در این ایام قسمتی از یارانه‌ی کتاب به پشتیبانی از «سامانه‌ی پست کتاب» اختصاص داده شد تا از این طریق هزینه‌ی ارسال کتاب بوسیله پست تا اختتام فروردین ۱۳۹۹ با حدود ۵۰ درصد تخفیف محاسبه شود.
وی افزود: بر طبق این طرح، برای ارسال هر بسته پستی کتاب در سامانه «پست کتاب» تا دو کیلوگرم فقط مبلغ ۳۰ هزار ریال دریافت و مابقی هزینه پست مبلغ از محل یارانه کتاب توسط خانه کتاب به شرکت پست پرداخت گردید. این طرح نیز از ۲۵ اسفندماه سال قبل آغاز و تا اختتام فروردین ماه ۳۱ هزار بسته کتاب بوسیله این سامانه به مناطق کشور ارسال شد که این رقم معادل فعالیت شش ماه از سال ۱۳۹۸ بود. بیشترین میزان ارسال کتاب در این طرح متعلق به استان های تهران، قم و خراسان رضوی و بیشترین دریافت کنندگان کتاب در تهران، اصفهان و فارس بودند.
پیگیری تامین خسارت اهالی نشر و فرهنگ
جوادی با تاکید بر پیگیری خسارت های وارد شده به اهالی نشر و کتاب به خاطر شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تامین خسارت برای فعالان حوزه نشر و کتاب بوسیله برخورداری از تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته است در حال پیگیری است. همین طور در تلاش هستیم تا بیمه بیکاری اهالی نشر و پرداخت بیمه سه ماهه اهل قلم را در دستور کار داشته باشیم تا از این طریق قسمتی از خسارت هایی را که به اهالی نشر و کتاب در روزهای کرونا وارد شده است، جبران نماییم.


منبع:

1399/02/10
20:18:42
5.0 / 5
2968
تگهای خبر: الكترونیكی , برنامه , خرید , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱