آغاز پیش تولید به سفارش مركز تئاتر كانون:

روایتی تازه از داستان ضحاك، نمایش می شود

روایتی تازه از داستان ضحاك، نمایش می شود

به گزارش بلك بلاگ روایتی تازه از داستان «ضحاك ماردوش» به كارگردانی فهیمه باروتچی و به سفارش مركز تولید تئاتر كانون پرورش فكری در مرحله پیش تولید قرار دارد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، هم زمان با تعطیلی سالن های نمایش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، مقدمات تولید چندین اثر نمایشی برای کودکان و نوجوانان فراهم شده که داستان ضحاک یکی از داستان های حکیم ابوالقاسم فردوسی با روایتی جدید در مرحله پیش تولید است.
باروتچی که این روزها در حال طراحی صحنه و ساخت عروسک های این نمایش است، درباره داستان آن اظهار داشت: این نمایش داستان مردی است که با وسوسه ی شیطان به جای پدرش بر تخت پادشاهی می نشیند و به خاطر وجود دو مار بر روی کتف هایش دست به کشتار بی رحمانه جوانان سرزمینش می زند که با آمدن فریدون برای نجات مردم داستان ادامه می یابد.
کارگردان و راوی این نمایش در مورد عوامل نمایش ضحاک تصریح کرد: با عنایت به شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی سالن های تئاتر، من و همکارانم از این فرصت برای انجام مقدمات کار بهره گرفتیم و هنرمندانی همچون علی محمدی و صبا قدیمی ساخت صحنه و عروسک و بهنوش کاظم زاده نوازنده و سازنده موسیقی به صورت جداگانه مشغول آماده سازی بخش های پیش تولید کار هستند.
این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره لزوم اجرای صحنه ای این داستان برای بچه ها توضیح داد و اظهار داشت: داستان های شاهنامه درباره ی پهلوانانی است که با ماجراهایی جذاب و خواندنی درس های خوبی برای کودکان و نوجوانان دارند. ضمن آنکه مخاطبان با ادبیات کهن و فاخر ایرانی آشنا می شوند و همینطور خصلت های پهلوانی را می آموزند و مهرورزی به وطن را از قهرمانان این داستان ها یاد می گیرند.
باروتچی، با اشاره به شرایط فعلی تئاتر و تعطیلی سالن ها به علت فراگیری بیماری کووید-19 و تصمیم مرکز تولید تئاتر کانون برای فراهم ساختن شرایطی برای اجرای آنلاین تئاتر برای مخاطبان کودک و نوجوان گفت؛ همه ی ما که به شکلی در جهت امور فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان فعالیت می نماییم، در مقابل آنان مسئولیم و نمی توانیم بچه ها را در این شرایط به حال خود رها نماییم، هر چند تئاتر باید به صورت زنده، چشم در چشم و نفس به نفس مخاطب اجرا شود، اما با شرایط پیش آمده، اجرای آنلاین و مجازی نمایش برای کودکان از اجرا نکردن آن بهتر است.
او در آخر ابراز امیدواری کرد که هنرمندان تئاتر از این شرایط پیش آمده بهترین استفاده را خواهند داشت تا به راه های تازه و دست آوردهای نوتری در شیوه های اجرا برسند.
مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا برخی از آثار گذشته خویش را به صورت آنلاین در معرض دید مخاطبان قرار داد و هم اکنون تلاش می کند که تولیدات جدید خویش را هم به صورت آنلاین و مجازی در اختیار مخاطبان کودک و نوجوان قرار دهد.



5.0 از 5
1399/02/09
23:57:42
2664
تگهای خبر: تئاتر , داستان , رمان , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵