ثریا قزل ایاغ به خاك سپرده شد

ثریا قزل ایاغ به خاك سپرده شد

بلك بلاگ: ثریا قزل ایاغ - نویسنده و پژوهشگر ادبیات كودك و نوجوان به خاك سپرده شد.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، مراسم خاكسپاری پیكر و خاكسپاری این نویسنده و پژوهشگر ادبیات كودك و نوجوان امروز (جمعه، ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹) در بهشت زهرای تهران انجام شد.
براساس اعلام خانواده ثریا قزل ایاغ؛ باتوجه به شرایط موجود و احترام به حقوق دیگران مراسم ختم زنده یاد قزل ایاغ برگزار نمی گردد و هزینه مراسمش صرف امور خیریه خواهد شد.



ثریا قزل ایاغ (بهروزی) - نویسنده ادبیات كودك و نوجوان، پژوهشگر و مترجم - زاده ۵ دیماه ۱۳۲۲ در محله دولت تهران بود كه روز بامداد روز چهاردهم فروردین ماه درگذشت.
از آثار او می توان به «ادبیات كودكان: تولد تا سه سالگی (خواندن و كتاب...)» تهران،، «ادبیات كودكان و نوجوانان و ترویج خواندن»، «پرنیان و آب: با لالایی ها تا سرزمین خواب»، «خواندن با كودك از تولد تا سه سالگی»، « راهنمای بازی های ایران» با همكاری شهلا افتخاری. «لالایی ها و ترانه های نوازشی از تولد تا سه سالگی»، «شناخت ادبیات كودكان: گونه ها و كاربردها از منظر چشم كودك» اثر دانا نورتون و ساندار نورتون، «قصه گویی و نمایش خلاق» از دیویی دبلیو چیمبرز، «نقش كتاب های كودكان در همسان سازی كودكان معلول» از توردیس اورجایستر. «نوادرالمشاغل» از چستون، «نوشتن برای كودكان: كتاب دستی نویسنده» از مارگرت كلارك، «آتش یخ زده: قصه ای از پایداری» از جیمز هوستون، «موج بزرگ: زندگی از مرگ قوی تر است» از پرل س. باك و «فریاد مرا بشنو» از میلررد د تایلور اشاره نمود.




منبع:

1399/01/15
21:21:45
5.0 / 5
3301
تگهای خبر: كتاب , مراسم , نویسنده , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱