در رونمایی كتاب داعشی و عاشقی مطرح شد؛

نام داعشی و عاشقی جمع اضداد است

نام داعشی و عاشقی جمع اضداد است

آیین رونمایی از کتاب داعشی و عاشقی نوشته مجید ملامحمدی اجرا شد. در این جلسه اشاره شد نام کتاب جمع اضداد است و مخاطب را به فکر فرو می برد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و به همت کتابخانه طوبی کرمانی آیین رونمایی کتاب «داعشی و عاشقی» با حضور مجید ملامحمدی نویسنده کتاب، محمود پوروهاب و حامد رضوی مدیر دفتر تهران انتشارات به نشر در فرهنگسرای گلستان اجرا شد.
حامد رضوی مدیر دفتر تهران انتشارات به نشر در این برنامه اظهار داشت: همانطور که انجام کارهای بد هر چند کوچک ممکنست موجب بروز گناهان بزرگتر و کوچک شمردن آن شود انجام کارهای نیک و خیر کوچک هم هرچند ممکنست با منطق دنیوی ما بسیار کوچک باشند، ولی آثار شگرفی دارند.
وی اضافه کرد: یکی از اشکالات تصمیم گیری های ما در سطوح فردی و اجتماعی این است که دائماً دنبال کارها و برنامه ریزی های کلان و بزرگ هستیم، اما در حقیقت ما نیاز به کارهای خیر در سطح خرد داریم تا حال خوب ما از فرد به اجتماع سرایت کند.
رضوی افزود: مصداق بارز این سخن مرحوم طوبی کرمانی بودند که همیشه در اهداف خود ثابت قدم بودند و کارهای خیر را بدون این که دیده شوند، انجام می دادند که تاثیرات مثبتی داشت. ما با آثاری همچون کتاب «داعشی و عاشقی» اهتمام می نماییم در یک مسیرطولانی و بی حد با همراهی با همکاران ناشر یک پدیده به نام داعش و اسلام تکفیری و متعصب را به نوجوان معرفی نماییم. این که تا چه حد موفقیت بوده مساله اصلی نیست و اصل مطلب برداشتن قدم کوچک، ولی خوب در این راه است.
مجید پوروهاب نیز در این جلسه اظهار داشت: داعشی و عاشقی جمع اضداد است. شنیدن اسم داعش حس تنفر و انزجار را در شنونده به وجود می آورد و در کنارش کلمه عاشقی حس لطیف و روشن و تلفیق این دو خواننده را به چالش دعوت می کند که آیا داعش عاشق شده است؟
وی اضافه کرد: ملامحمدی از بهترین نویسندگان ژانر مذهبی است که هم در شعر و هم داستان سابقه خوبی دارد. مذهبی نویسی یک فن و تکنیک بوده و با فانتزی و رئال متفاوت می باشد. در این بحث نویسنده باید محقق هم باشد و ملامحمدی دراین زمینه هم به زبان عربی تسلط دارد و هم تکنیک داستان را می شناسد.
پوروهاب افزود: در این کتاب دو شخصیت وجود دارد، یکی اهل اروپا ودیگری اهل سوریه و نویسنده با بهره گیری از این دو شخصیت داعش رو بصورت محققانه و علمی بررسی نموده و دلایلی که آورده قانع کننده است.
مجید ملامحمدی نیز در قسمتی از سخنان خود اظهار داشت: با اهمیت ترین دغدغه نویسنده های کودک به روز بودن آنهاست و این که کودکان چه علائق و توقعاتی دارند. در موضوع کتاب، مخاطبان کودک به موضوع داعش خیلی حساس شده بودند. این که داعش چه بود؟ این برای من دغدغه بود که چگونه بنویسم که بدون بیان خشونت، داعش را به کودکان و نوجوانان بشناسانیم کتابی که هم جذاب باشد و هم تاریخی.
وی اضافه کرد: در این کتاب همانطور که آقای پوروهاب گفت ما کوشیدیم از دو شخصیت استفاده نمائیم با دو تفکر متفاوت و مراحل گرایش شخصیت مرد این داستان به اسلام واقعی و مذهب شیعه را بصورت جذاب به مخاطبان معرفی نماییم.

1400/08/27
14:43:52
0.0 / 5
692
تگهای خبر: برنامه , داستان , رمان , ژانر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱