توسط رایزن فرهنگی ایران در تونس صورت گرفت؛

افتتاح كلاس های آموزش زبان فارسی در دانشكده زبان های خارجی كارتاژ

افتتاح كلاس های آموزش زبان فارسی در دانشكده زبان های خارجی كارتاژ

به گزارش بلك بلاگ میثم فراهانی، رایزن فرهنگی كشورمان در تونس با حضور در دانشكده زبان های خارجی دانشگاه كارتاژ تونس، نخستین دوره كلاس های آموزش زبان فارسی را افتتاح نمود.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فراهانی ضمن تشكر از مسؤلان دانشگاه كارتاژ از تحقق وعده رایزنی نسبت به برگزاری كلاس های آموزش زبان فارسی در دانشكده زبان های خارجی كارتاژ ابراز خشنودی و از همكاری و مساعدت رئیس دانشگاه و رئیس دانشكده در این حوزه تشكر و قدردانی كرد.
وی زبان فارسی را زبان هنر، ادب، فرهنگ، تمدن و زبان دوم جهان اسلام توصیف كرد و اظهار داشت: زبان فارسی همچون گوهری درخشان بر تارك ادبیات و فرهنگ جهان می درخشد و جای بسی خوشنودی است كه آموزش این زبان در كنار دیگر زبان ها در دانشكده زبان های كارتاژ شروع شده است.
فراهانی در ادامه با تشریح فعالیتهای رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در حوزه گسترش و آموزش زبان فارسی در دانشگاه های تونس، استقبال خیلی خوب دوستداران زبان و ادبیات فارسی را نشان از عمق گرایش آنان به فرهنگ و تمدن ایرانی خواند و افزود: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری ایران آمادگی دارد در ترم های آینده نسبت به برگزاری كارگاه های علمی و ادبی با هدف معرفی مفاخر ادب و تمدن ایرانی در دانشكده زبان های خارجی كارتاژ اقدام نماید.
وی از پخش فیلم های ایرانی، برگزاری نمایشگاه های كتاب روزهای ادب و فرهنگ ایران و هم آموزش خط نستعلیق بعنوان برنامه های آتی رایزنی در دانشكده زبان های خارجی كارتاژ اطلاع داد.
در ادامه این دیدار هدی بن حمادی، رئیس دانشكده هم با ابراز خشنودی از آغاز دوره های آموزش زبان فارسی در دانشكده مذكور، از پیگیری ها و تلاشهای رایزنی فرهنگی برای تحقق این امر تشكر كرد و اظهار داشت: دغدغه مسئولان دانشگاه از سال ها پیش تابحال ایجاد زمینه برای علاقه مندان به آموزش زبان فارسی در كنار دیگر زبان های این دانشكده بوده است و بسیار خوشحالم كه این مهم محقق شد.
وی استقبال اساتید، دانشجویان و كاركنان دانشگاه از برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی را خیلی خوب توصیف و ابراز امیدواری كرد با همكاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس شاهد رشد و ارتقای كمی و كیفی دوره های آموزشی مذكور باشیم.

1398/12/03
22:12:00
5.0 / 5
3860
تگهای خبر: آموزشی , اساتید , برنامه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲