علی اصغر بیانی درگذشت

علی اصغر بیانی درگذشت

بلك بلاگ: علی اصغر بیانی ـ نوازنده و معاون هنری فرهنگستان هنر ـ در سن 68 سالگی از دنیا رفت.


كاوه خورابه، عضو گروه موسیقی فرهنگستان هنر با تایید این خبر به ایسنا اظهار داشت: متاسفانه حال استاد بیانی در سفری كه به كویر داشت بد می شود و روز گذشته فوت می كند. ما هم امروز خبر را شنیدیم و در سوگ او هستیم.
او اضافه كرد: وقتی او را به بیمارستانی در نائین رساندند، دیگر فوت كرده بودند. یكی از همراهانی كه با او بودند هم اكنون در بیمارستان هستند چون پیكر او برای مسائل مربوط به كالبدشكافی به بیمارستانی در اصفهان منتقل شده است.
خورابه همین طور درباره علت فوت علی اصغر بیانی اظهار نمود: تابحال علت فوت او مسمومیت غذایی اعلام شده است اما باید منتظر بمانیم تا نتیجه كالبدشكافی اعلام گردد.
علی اصغر بیانی ۱۸ اسفند ۱۳۳۰ در تهران و در خانواده ای فراهانی الاصل متولد شد. او تحصیلات خودرا در دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته هنرهای تجسمی به انتها رساند و همزمان به فراگیری موسیقی مشغول شد و از محضر استادان موسیقی بهره برد. بیانی ردیف میرزا عبدالله را نزد استاد محمدرضا لطفی مشق كرد و یكی از ردیف دانانی است كه موسیقی را به روش شفاهی و باتوجه به اصول و مبانی سنّتی آن آموزش می دهد.
بیانی چندین سال به تحقیق در موسیقی مقامی ایران پرداخت و مسئولیت گروه تحقیق موسیقی خراسان را در مركز پژوهش های فرهنگی بر عهده داشت. از كارهای هنری دیگر او به اختصار می توان به عضویت در شورای عالی موسیقی، عضویت در هیات موسیقی مقامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوول هنری جشنواره بزرگ موسیقی در آوینیون فرانسه، داوری در جشنواره های مختلف موسیقی، سخنرانی و اجراهای گوناگون در داخل و خارج از كشور اشاره نمود.
علی بیانی روز پنج شنبه (دهم بهمن ماه ۹۸) در سفری كه با شاگردانش در منطقه كویری داشت، گویا گرفتار مسمومیت شده است اما از آن جا كه برخی از اعضای خانواده او از این مساله باخبر نبودند تا عصر امروز (یازدهم بهمن ماه ۹۸) در انعكاس خبر درگذشت او امساك شده است.




منبع:

1398/11/11
21:26:47
5.0 / 5
4473
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴