توسط كانون پرورش فكری استان تهران انجام شد؛

عرضه تسهیلات برای كودكان دارای نیازهای ویژه

عرضه تسهیلات برای كودكان دارای نیازهای ویژه

به گزارش بلك بلاگ كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان تهران عرضه تسهیلات ویژه ای را برای كودكان و نوجوانان نابینا، كم بینا، ناشنوا، كم شنوا و كم توان جسمی را در نظر گرفت.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اخیرا عرضه تسهیلات ویژه ای را برای كودكان و نوجوانان نابینا، كم بینا، ناشنوا، كم شنوا و كم توان جسمی را در دستور كار قرار داده است.
اولین مركز فراگیر كانون پرورش فكری استان تهران ویژه كودكان و نوجوانان نابینا، كم بینا، ناشنوا، كم شنوا و كم توان جسمی پاییز سال ۱۳۸۰ در مركز شماره ۲۱، مناسب سازی و بازگشایی شد و طی سال های متمادی برخی دیگر از مراكز شهر تهران بعد از اعمال تغییرات و مناسب سازی با هدف عرضه خدمات به كودكان و نوجوانان مذكور در كنار اعضای عادی فعالیت خویش را آغاز كردند.
از جمله این مراكز می توان به مركز فراگیر شماره ۲۴ در شهر ری، مركز فراگیر شماره ۴۰ در بلوار آیت الله كاشانی در غرب تهران، مركز فراگیر شماره ۲۰ در میدان راه آهن و مركز فراگیر شماره ۱۱ در محله یوسف آباد اشاره نمود.
در توضیح برخی تغییراتی كه با هدف تسهیل در امكان استفاده از امكانات كانون در این مراكز اعمال شد، می توان از ایجاد رمپ، عایق ستون ها، تجهیز امكانات صوتی و تصویری خاص كودكان با نیازهای ویژه و مهم تر از همه تهیه كتاب های مناسب سازی شده مثل كتاب های بریل، كتاب های گویا و لمسی نام برد كه در این مراكز جهت استفاده اعضا فراهم گشته است.
علاوه بر تعبیه امكانات فیزیكی در این مراكز؛ آموزش مربیان در زمینه های زبان اشاره، روانشناسی كودكان استثنایی و مناسب سازی فعالیتهای كانون از دیگر اقدامات كانون پرورش فكری جهت پربار كردن فعالیتهای مراكز فراگیر بوده كه در نتیجه علاوه بر فعالیتهای رایج كانون نظیر كاردستی، شعرخوانی، كتابخوانی و… فعالیتهای ویژه ای چون قصه گویی زبان اشاره برای اعضای ناشنوا و كم شنوا، نقاشی برجسته با اعضای نابینا و كم بینا و فعالیتهای مناسب این اعضا در مراكز فراگیر انجام می شود.
عنوان فراگیر كه برای این منظور خاص در بعضی مراكز كانون پرورش فكری استفاده می شود، به این معناست كه همه كودكان و نوجوانان بتوانند همراه هم در فعالیتهای مركز شركت نمایند. ضمن اینكه در این مراكز، فعالیتهای هنری، فرهنگی و ادبی با رعایت استانداردها و متناسب با توانایی مخاطب انجام می شود.

1398/11/07
20:55:08
5.0 / 5
4178
تگهای خبر: استاندارد , خدمات , شركت , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳