دفاع مصطفی علیپور از داوری در یك جایزه ادبی

دفاع مصطفی علیپور از داوری در یك جایزه ادبی

به گزارش بلك بلاگ به دنبال انتقادی كه به داوران جایزه «شعر جم» شده، مصطفی علیپور درباره نحوه برگزاری این جایزه توضیحاتی داده و از داوری اش دفاع كرده است.


در یادداشتی كه این شاعر و داور بخش آزاد جایزه «شعر جم» در اختیار ایسنا قرار داده، آمده است: نخست این كه من داوری این جایزه را مدت ها پیش از عزادار شدن مردم و سانحه دردناك هواپیما قبول كرده بودم. این جایزه یك جایزه خصوصی است و دولتی نیست و سرمایه گذاران آن چند نفر از اهالی ادبیات بوشهر (جم) هستند. علاوه بر این، من دو سال معلم دبیرستان های جم بودم كه در این دو سال آنها من را بسیار مورد لطف و محبت خود قرار دادند و قبول داوری این جایزه به شكلی ادای دینی است به مردم مهربان جم. همینطور این جایزه برای پاسداشت شعر فارسی است؛ جشنواره نیست و سفره شور و شادی سرمستانه برای كسی پهن نكرده اند كه با این روزهای دردناك عزا مغایر باشد.
این طور كه دوستان روشنفكر می گویند، پس از حادثه بسیار غم انگیز هواپیما، مردم نباید به نشانه عزا حتی نفس هم بكشند و باید همه امور زندگی را تعطیل كنند. و بقیه عمر را به نشانه عزاداری تا ابد سر بر زانوی مصیبت بگذارند.
ضمنا این جایزه یك مسابقه است و جشن و جشنواره نیست؛ همانند مسابقات فوتبال یا والیبال كه این روزها به نشانه همدردی و عزاداری تعطیل نشد و بازیكنان با بازوبند سیاه به میدان رفتند، ما هم با پیراهن سیاه داوری می نماییم.
پیشتر در واكنش به برگزاری جایزه «شعر جم» با الفاظی همانند «متاسفم برای شما» و «داوران این جایزه را تحریم می كنم» داوران این جایزه مورد انتقاد قرار گرفته بودند.






1398/11/05
14:51:07
5.0 / 5
4098
تگهای خبر: جایزه , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲