جایی كه خرچنگ ها آواز می خوانند منتشر گردید

جایی كه خرچنگ ها آواز می خوانند منتشر گردید

به گزارش بلك بلاگ «جایی كه خرچنگ ها آواز می خوانند» نوشته دلیا اونز با ترجمه سارا كریمی منتشر گردید.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، در معرفی ناشر از این كتاب آمده است: دلیا اونز، نویسنده و جانورشناس امریكایی این رمان را در آگوست ۲۰۱۹ منتشر نمود. كتابی كه توانست ۲۷ هفته متوالی بالای جدول فروش نیویورك تایمز را تصاحب كند.
داستان روایت جنایی و جذاب دختری است كه اعضای خانواده اش او را در سنین خردسالی رها كرده اند تا تنهایی، در دل طبیعت بكر كارولینای شمالی، زندگی كند.
شاید نام «كیا» فقط از سه حرف تشكیل شده باشد، اما رنج هایی كه او متحمل شده است در روح و جسم هیچ دختری نمی گنجند. تمام اهالی باركلی كو، او را با لقب «دختر مرداب» می شناسند، دختر مردابی كه نزدیك شدن او به سایر انسان ها تجربیات تلخ و شیرینی برایش به همراه دارد. حوادث پیچیده گوناگونی قبل و پس از پیدا شدن جسد معشوقه سابق او رخ می دهد كه دلیا اونز (Delia Owens) به زیبایی هر چه تمام تر آنها را شرح می دهد.
این داستان، دو خط زمانی را شامل می شود: اولی زندگی و ماجراهای دختری به نام «كیا» را روایت می كند. مادام كه او درباره سال های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۹ در انزوا و در حاشیه كارولینای شمالی، دوران رشد خویش را طی می كند. خط زمانی دوم، بررسی قتل یكی از شخصیت های مشهور در كارولینای شمالی است.
برای سال ها شایعات پیرامون «دختر مرداب» شهر آرامی در ساحل كارولینای شمالی را تسخیر كرده بود. به همین خاطر در اواخر سال ۱۹۶۹، زمانی كه جسد «چیس اندروز» كشف شد، اهالی فورا به «كیا كلارك» مشهور به دختر مرداب ظنین شدند. اما كیا در واقعیت كسی نیست كه آنها فكر می كنند. دختر باهوش و توانایی كه سال ها به تنهایی در حاشیه مرداب به بقا ادامه داده و آنجا را خانه خود می داند. او دوستانش را در بین مرغ های دریایی می یابد و درس هایش را در بین شن های ساحل می آموزد. و می رسد زمای كه او شوق دلباختگی را در خود احساس می كند. آن هنگام كه دو تن از مردان شهر، شیفته زیبایی اصیل او می گردند، آغوش خویش را برای سبك تازه زندگی باز می كند. تا آنجا كه مسائل غیرقابل انتظار به وقوع می پیوندند.
این داستان را اثری حزن آلود از روند رشد یك انسان و ماجرای یك قتل محتمل شگفت انگیز دانسته اند.
اونز طی این داستان خاطرنشان می كند كه تا ابد در قالب كودكی خود خواهیم بود و سوژه رازهای زیبا و بی رحمی هستیم كه طبیعت در دل خود نگه می دارد.
این رمان در ۴۰۶ صفحه و با قیمت ۶۵ هزارتومان در انتشارات علمی انتشار یافته است.






1398/10/25
20:14:34
5.0 / 5
4129
تگهای خبر: داستان , رمان , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲