محسن جوادی در نشست خبری جایزه فیروزه:

جایزه فیروزه مسیر روشنی در كارآمد كردن كالاهای فرهنگی دارد

جایزه فیروزه مسیر روشنی در كارآمد كردن كالاهای فرهنگی دارد

به گزارش بلك بلاگ محسن جوادی اظهار داشت: امیدواریم در جشنواره فیروزه به شبكه علمی كارآمد برای تولید، ایجاد بازار بین المللی و مصرف برسیم و راهی كه آغاز كردیم.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، نشست خبری جایزه فیروزه امروز سه شنبه ۲۴ دی ماه، با حضور علی فریدونی دبیر جشنواره و محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در فرهنگستان هنر برگزار گردید. محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در نشست خبری جایزه فیروزه، اظهار داشت: جایزه فیروزه برای حمایت تشویق و تقدیر فعالان حوزه فرهنگی است و جهت دهی به تولیدات كالاهای فرهنگی خواهد بود تا در راه درست تولید قرار بگیرند. او افزود: باید چرخه ای، شبكه های برای تولید و پژوهش های كالاهای فرهنگی صورت بگیرد. امیدواریم در جشنواره فیروزه به شبكه علمی كارآمد برای تولید، ایجاد بازار بین المللی و مصرف برسیم و راهی كه آغاز كردیم را ادامه دهیم. معاون فرهنگی وزرات ارشاد اظهار نمود: امیدوارم در دوره جدید با عنایت به اقوام راهی برای دیده شدن استان ها در دوره های بعد باز نماییم و برای كالاهای فرهنگی بازارهای منطقه ای ایجاد نماییم. جوادی خاطرنشان كرد: كالای فرهنگی سهم بزرگی در اقتصاد كشور دارد كه ما در سطح جهان شاهد این موقع هستیم اما در كشور ما مهجور مانده است در نتیجه می توانیم با پرداختن به كالاهای فرهنگی، اقتصاد فرهنگ را به مرحله رونق برسانیم. نقطه عطف جایزه فیروزه اضافه شدن بخش اقوام به نمایشگاه بود علی فریدونی، دبیر جشنواره جایزه فیروزه در نشست خبری نمایشگاه فیروزه اظهار داشت: از چند سال پیش تصمیم گرفتیم در حوزه فرهنگ و كالاهای فرهنگی و به تبع آن تولید در این عرصه فعالیتهای گسترده انجام دهیم چونكه مفهومی است كه همه قشرهای جامعه با آن سروكار دارند. او افزود: آنچه در آیین نامه جایزه فیروزه آمده است نگاه گفتمان سازی و ترویج محصولات فرهنگی است و به شكلی تولید در مصرف گرایی فرهنگی است و به ارتقا تولیدكننده و مخاطب بیاندیشیم. فریدونی اظهار داشت: آنچه جامعه هم اكنون به آن احتیاج دارد پرداختیم همانند نوشت افزار، اسباب بازی، هدایای فرهنگی و… موضوعات مهم و فرهنگی جشنواره فیروزه هستند. دبیر جشنواره جایزه فیروزه افزود: حوزه عروسك نیازهای جامعه شناسی، روانشناسی و نیاز زمانه است كه با هویت ایرانی و اسلامی درهم آمیخته شده و به آن پرداخته شده است. او خاطرنشان كرد: ما احتیاج به شبكه سازی در حوزه فرهنگی و كالاهای فرهنگی هستیم، تشكل و صنف شبكه مندی می تواند این حوزه های صنایع فرهنگی را به قورت زنجیره ای به هم متصل می كند و سبب خواهد شد این حوزه ها تقویت شوند. فریدونی اضافه كرد: باید تلاش نماییم كالاهای سنتی را مدرن سازی نماییم تا این محصولات به تولید انبوه برسند. چونكه یكی از علل در محاق ماندن صنایع خلاق فرهنگی سنتی ماندن آن است و همچنان مدرن سازی و صنعتی سازی نشده اند. او با اشاره به آثار رسیده شده، عنوان كرد: ۴۰۰ اسباب بازی، ۲۰۰ عروسك، ۴۰۰ نوشت افزار، ۱۰۰۰ هدایای فرهنگی و ۸۰ استارت آپ به دبیرخانه جایزه فیروزه رسیده است كه در هر بخش اثرها بررسی شده اند و در اختتامیه داوران از میان این آثار، سه اثر برگزیده را انتخاب می كنند. فریدونی اظهار داشت: در جهت گسترده شدن و تعمیم دادن جایزه فیروزه سه استان خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان به موضوعات افزوده شد كه آثار منتخب هم انتخاب خواهد شد و بیشتر هدف تمركز زدایی در كالاهای فرهنگی داشتیم. در ادامه جشنواره فیروزه با حضور محسن جوادی و علی فریدونی راه اندازی شد.

1398/10/24
14:26:00
5.0 / 5
4554
تگهای خبر: جایزه , جشنواره , فرهنگی , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱