توسط نشر نیلوفر؛

خانم دلوی به چاپ پنجم رسید

خانم دلوی به چاپ پنجم رسید

بلك بلاگ: رمان خانم دَلُوِی نوشته ویرجینیا وولف با ترجمه فرزانه طاهری توسط نشر نیلوفر به چاپ پنجم رسید.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، رمان «خانم دَلُوِی» نوشته ویرجینیا وولف با ترجمه فرزانه طاهری اخیرا توسط نشر نیلوفر به چاپ پنجم رسیده است.
داستان این رمان، یك روز از زندگی زنی اشرافی به نام كلاریسا دلوی را در انگلستان بعد از جنگ جهانی اول روایت می كند. داستان «خانم دلوی» از دل دو داستان كوتاه به وجود آمد كه در روایت آن، كلاریسا بعنوان شخصیت اصلی دارد برای برای یك مهمانی آماده می شود كه بناست عصر همان روز به میزبانی خودش اجرا شود.
داستان «خانم دلوی» برای ایجاد تصویری از زندگی كلاریسا و ساختار اجتماعی انگلستان بین دو جنگ جهانی، به صورت مكرر در زمان به جلو و عقب می رود و از ذهن و زبان شخصیت های گوناگونی روایت می شود. كتاب مذكور به عقیده خیلی از منتقدین، دربردارنده بعضی از زیباترین، پیچیده ترین و بدیع ترین جملاتی است كه تاكنون به زبان انگلیسی نوشته شده است. از این رمان در سال ۱۹۹۷ فیلمی سینمایی به نام «خانم دلوی» ساخته شد.
رمان خانم دلوی در لیست برترین كتاب های انگلیسی گاردین قرار دارد. نشر نیلوفر از ویرجینیا وولف، نویسنده فمینیست انگلیسی كتاب های دیگری با عناوین «اتاقی از آن خود» و «به سوی فانوس دریایی» به چاپ رسانده است.
در قسمتی از «خانم دلوی» می خوانیم:
خانم دلوی اظهار داشت كه گل را خودش می خرد. آخر لوسی خیلی گرفتار بود. قرار بود درها را از پاشنه درآورند، قرار بود كارگران رامپلمیر بیایند. خانم دلوی در دل اظهار داشت: عجب صبحی، دل انگیز از آن بامداد هایی كه در ساحل نصیب كودكان می شود. چه چكاوكی! چه شیرجه ای! آخر همیشه وقتی، همراه با جیرجیر ضعیف لولاها، كه حال می شنید، پنجره های قدی را باز می كرد و در بورتن به درون هوای آزاد شیرجه می زد، همین احساس به او دست می داد.
چاپ پنجم این كتاب با ۴۳۰ صفحه و قیمت ۵۸ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1398/10/21
14:46:11
5.0 / 5
4558
تگهای خبر: داستان , رمان , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴