تكمیل پازل خیانت های ترامپ به بشریت با تهدید حمله به مكان های فرهنگی

تكمیل پازل خیانت های ترامپ به بشریت با تهدید حمله به مكان های فرهنگی

به گزارش بلك بلاگ توئیت تهدیدآمیز ترامپ درباره هدف قرار دادن ۵۲ مكان حایز اهمیت برای ایران و فرهنگ ایرانی با انتقاد و واكنش های آمریكایی رو به رو شده و آنها این اقدام را یك تهدید به جنایت جنگی صریح خواندند.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، «دونالد ترامپ» در ادامه سیاست های خصمانه خود در قبال ایران بعد از به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی در یك حمله هوایی در عراق، در رشته توییتی اعلام نمود ۵۲ سایت را در ایران در نظر دارد كه در صورت اقدام ایران ضد آمریكا، به آنها حمله خواهد؛ اهدافی كه برخی به شدت سطح بالا و برای ایران و فرهنگ ایرانی ها بسیار مهم هستند.
اشاره ترامپ به عدد ۵۲ گویا به تعداد اعضای سفارت ایالات متحده در تهران در زمان تسخیر لانه جاسوسی مربوط بوده است.
«كریس مورفی» سناتور آمریكایی در واكنش به توئیت رئیس جمهور آمریكا عنوان نمود، «هدف قرار دادن غیر نظامیان و مكان های فرهنگی چیزی است كه تروریست ها انجام می دهند و این یك جنایت جنگی است».
«رایان گودمن» پروفسور دانشگاه حقوق نیویورك هم تعریقی حقوقی از "جنایت جنگی" در صفحه توئیتر عرضه كرد كه بر مبنای آن جنایت جنگی برابر است با هدف قرار دادن هرگونه اثر تاریخی قایل تشخیص، آثار هنری و عبادتگاه هایی كه دربردارنده میراث فرهنگی و معنوی مردم باشد.
«بن نورتون» - روزنامه نگار، نویسنده و فیلمساز آمریكایی - هم عنوان نمود، «نابود كردن فرهنگ ایرانی و به آن بالیدن، به معنای واقعی كلمه جنایت جنگی ضد بشریت است. ترامپ تنها به ایران جمله نمی كند، بلكه تلاش می كند آنرا پاك كند.»
«رابرت پیترز» سناتور ایالت ایلینوی آمریكا هم به توئیت اخیر ترامپ و تهدید به هدف قرار دادن ۵۲ مكان مهم و فرهنگی واكنش نشان داد و نوشت: «این منزجركننده است. این خطرناك می باشد. این مرد و ماشین جنگی او باید متوقف شود. »
«الیوت انگل» نماینده مجلس نمایندگان آمریكا هم گفت، مردم آمریكا خواستار جنگ با ایران نیستند. «ما باید یك پیام صریح به كاخ سفید ارسال كنیم: ما را درگیر جنگی بی فكرانه با ایران نكنید.»
همچنین «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست در سنای آمریكا در اینباره در صفحه توئیتر خود خطاب به ترامپ نوشت: «تو در حال تهدید به انجام جنایت جنگی هستی. ما در جنگ با ایران نیستیم. این دموكراسی است و نباید جنگی را با ایران آغاز كنی و سربازان و دیپلمات های ما را در معرض خطر بزرگ تری قرار دهی. »
«الهان عمر» نماینده مجلس آمریكا هم نوشت: «رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا در توئیتر تهدید به انجام جنایت جنگی می كند.»
«سالوم اندرسون» فرزند یكی از گروگان های آمریكایی سال ۱۹۷۹ در ایران هم در پاسخ به ترامپ اظهار داشت: «ای كاش از گروگان ها بپرسید دوست دارند اسامی آنها روی اهدافی باشد كه می تواند به كشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی بیانجامد. »
«جو بایدن» نامزد پیشرو حزب دموكرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریكا توییت های تهدیدآمیز اخیر ترامپ درباره حمله نظامی به ایران را بسیار خطرناك و غیرمسئولانه توصیف كرد و نوشت «هر چه راه ها به روی او بسته تر می شود، احمق تر می شود».
این در حالی است كه پیشتر برخی شخصیت های آمریكایی در اظهار نظر روزهای گذشته به این مورد هم پرداخته بودند كه واكنش فرهنگی منتج از ترور سردار سلیمانی برای آمریكا از واكنش نظامی آن خسارت بارتر خواهد بود.





1398/10/15
13:47:29
5.0 / 5
4356
تگهای خبر: حقوقی , روزنامه , فرهنگی , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳