معاون وزیر ارشاد:

حلقه مفقوده دولت اطلاع رسانی است

حلقه مفقوده دولت اطلاع رسانی است

به گزارش بلك بلاگ ایسنا/بوشهر معاون وزیر ارشاد عنوان كرد: اطلاع رسانی علاوه بر اینكه قشری از مردم را به خود مرتبط می كند باعث شفافیت عملكرد دولت هم می شود، در واقع دولت تلاش می كند و خدمت رسانی می كند ولی متاسفانه حلقه مفقوده آن اطلاع رسانی است.


لادن حیدری ظهر امروز در شورای اطلاع رسانی استان بوشهر اظهار داشت: امروزه بیشتر فعالیت ها منوط به تبادل اطلاعات است، بخشی روزنامه نگاران و اصحاب فرهنگ و هنر و بخش دیگری كه نیازمند تبادل اطلاعات برای فعالیتهای خود هستند. در كشور ما هم سال هاست كه دسترسی آزاد به اطلاعات به تصویب رسده و وزارت فرهنگ متولی آن است.
وی اظهار نمود: آزادی اطلاعات به جستجو، انتقال، انتشار، دریافت آزادانه اخبار و اطلاعات برمی گردد و حقوق شهروندی جدید هم بر سه پایه اقتصاد آثار، حقوق بشر و دموكراسی مستقر است كه ركن شاخص دموكراسی را چرخش آزاد اطلاعات می دانند. و از این بابت كشور ایران سال هاست كه به این مورد مقلد شده و برای تبادل اخبار و اطلاعات و پاسخگویی به مردم خویش را در معرض امتیاازدهی و سوال و جواب مردم قرار داده است.
این مسئول تصریح كرد: باآنكه این فرهنگ هنوز در دستگاه های اجرایی به صورت كامل نهادینه نشده اما پیشبینی شده اس و به نظر می آید كه در سال های آتی با گستره رسانه ها دولت بیشتر از پیش مكلف به پاسخگویی خواهد بود.
به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد تصریح كرد: اطلاع رسانی علاوه بر اینكه قشری از مردم را به خود مرتبط می كند باعث شفافیت عملكرد دولت هم می شود. در واقع دولت تلاش می كند و خدمت رسانی می كند ولی متاسفانه حلقه مفقوده آن اطلاع رسانی است.

شفافیت سبب می شود فساد به حداقل برسد
حیدری عنوان كرد: عملا دولت هایی كه بر مبحث اطلاع رسانی تمركز نكرده و توجهی به این مورد نداشته باشند در بحث رضایتمندی مردم لطمه بیشتری می خورند. یعنی اگر مردم از كلیه اتفاقات و اقدامات در دستگاه های اجرایی، وظایف به انجام رسیده، نارسایی ها و موانعی كه برای انجام وظایف وجود دارد بی خبر باشند، مسلما دولت نخواهد توانست رضایتمندی مردم را جلب نماید.
وی افزود: عملكرد اطلاع رسانی، شفافیت و عرضه كارنامه واقعی دستگاه ها سبب می شود كه فساد به حداقل برسد، جریان آزاد اطلاعات از راه رسانه ها مبادله شود، اعتماد مردم افزایش پیدا كند و دولت پاسخگو باشد.
معاون وزیر ارشاد خاطرنشان كرد: امروزه دسترسی آزاد به اطلاعات یك حق است، و مردم در قبال این حق اجازه مطالبه از دولت دارند و دولت تكلیف به پاسخگویی دارد. خوشبختانه دولت در اطلاع رسانی اهتمام كافی به خرج داده است، و مردم در جریان كار و همكاری دولت با مردم و عرضه خدماتشان قرار می گیرند.
این مسئول خاطرنشان كرد: در جلسه امروز به واقع علاوه بر گزارش فعالیت ها و عملكرد دستگاه ها و با تاكیدات دكتر خورشیدی، معاون استاندار بوشهر، جلسه امروز را فراتر از شورای اطلاع رسانی دیدم، یعنی به نظر می آید كه یك شورای همفكری و یك اتاق فكر است كه علاوه بر اطلاع رسانی به عموم مردم رسالت تبادل اطلاعات را بر عهده دارد و دقیقا راهكارهای خوبی اتخاذ می شود و هم افزایی دستگاه ها را باعث می شود.
لادن حیدری اظهار نمود: از همكاری دكتر كشمیری، و دوستان دانشگاه علوم پزشكی به علت اعتماد به جامعه بانوان و استفاده از توانمندی این قشر از جامعه در مناصب مدیریتی قدردانی می كنم، امیدوارم كه نتایج این اعتماد در عملكرد بانوان نمود بیشتری یافته و رضایتمندی را هم به دنبال داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد تصریح كرد: اگر به برابری جنسیتی قائل نباشیم به عدالت جنسیتی قائل هستیم و اعتقاد داریم كه ثمرات این اعتماد در كوتاه مدت عاید دستگاه ها و دولت خواهد شد.



1398/09/24
23:11:30
5.0 / 5
4129
تگهای خبر: خدمات , رسانه , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲