واكنش برادران روسو

اسكورسیزی و هیچكس صاحب سینما نیست

اسكورسیزی و هیچكس صاحب سینما نیست

به گزارش بلك بلاگ برادران «روسو» كه كارگردان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما هستند نسبت به صحبت های «مارتین اسكورسیزی» در انتقاد از سینمای ابرقهرمانی واكنش نشان دادند.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از هالیوود ریپورتر، «جو روسو» و «آنتونی روسو» كه با ساخت فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» محصول كمپانی مارول ركورد پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را از «آواتار» گرفتند، سكوت خویش را در قبال صحبت های «مارتین اسكورسیزی» شكستند كه اعتقاد دارد فیلم های ابرقهرمانی سینما نیستند.
«جو روسو» در اینباره اظهار داشت: این به تعریف شما از سینما بستگی دارد و ما سینما را فیلمی تعریف می نماییم كه افراد را برای به اشتراك گذاشتن یك تجربه احساسی گرد هم جمع می كند.
فروش فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» در گیشه تنها نشانه ای از موفقیت مالی نیست بلكه نشان داده است این فیلم تاثیری بی سابقه بر روی مخاطبان در سراسر جهان از لحاظ به اشتراك گذاشتن داستان و تجربه آن داشته است.
«آنتونی روسو» هم اظهار داشت: می توان به این قضیه از زاویه ای دیگر هم نگاه كرد و آن این است كه سینما متعلق به هیچ كس نیست، ما صاحب سینما نیستم و شما هم صاحب آن نیست و سینما متعلق به اسكورسیزی هم نیست.
«مارتین اسكورسیزی» نخستین بار در گفتگویی با مجله امپایر با انتقاد از دنیای سینمایی مارول و فیلم های ابرقهرمانی اظهار كرده بود: سینماها را فیلم های ابرقهرمانی تسخیر كرده اند و سالن های سینما به پارك های موضوعی (شهربازی) تبدیل گشته اند. این فیلم ها در حال ساخت نوع دیگری از مخاطب است كه فكر می كند سینما این است. من این فیلم ها را تماشا نمی كنم. البته تلاش كردم اما این سینما نیست. صادقانه بگویم این فیلم ها هرچقدر هم خوب ساخته شوند و بازیگران در آنها بهترین عملكرد خویش را هم داشته باشند، از نظر من شبیه به پارك های موضوعی هستند. این سینمای انسان ها نیست كه در آن برای رساندن و انتقال احساسات و عواطف و تجربه های روانشناختی با دیگر انسان ها تلاش می شود.
سینماگران مهمی چون «فرانسیس فورد كاپولا» و «كن لوچ» هم بعد از آن، از اظهارات «اسكورسیزی» دفاع كردند.
«كوین فایگی» رئیس كمپانی مارول هم چند روز پیش اظهارت «مارتین اسكورسیزی» كارگردان بزرگ سینمای جهان درباره فیلم های ابرقهرمانی و تشبیه آنها به شهر بازی را تاسف آور خواند و اظهار داشت: فكر می كنم من و هر فردی كه در حال كار در این فیلم هاست عاشق سینما، فیلم و سینما رفتن و تماشای یك تجربه جمعی در سالن های مملو از جمعیت است.



1398/08/27
13:31:24
5.0 / 5
4216
تگهای خبر: داستان , رمان , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳