امشب از شبكه چهار؛

یادبود مظاهر مصفا در شب شعر

یادبود مظاهر مصفا در شب شعر

به گزارش بلك بلاگ یادبود مظاهر مصفا شاعر فقید معاصر امشب دوشنبه ۱۳ آبان در چارچوب برنامه شب شعر از شبكه چهار سیما پخش می شود.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، برنامه تلویزیونی «شب شعر» امشب دوشنبه ۱۳ آبان با محوریت یادبود زنده یاد مظاهر مصفا شاعر و پژوهشگر معاصر از شبكه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
مظاهر مصفا، زاده ۱۳۱۱ در تفرش استاد دانشگاه، شاعر و مصحح معاصر بود كه روز چهارشنبه ۸ آبان در ۸۷ ساگی دارفانی را وداع گفت. بدین سان برنامه «شب شعر» برای گرامیداشت این شاعر با اجرای محمود اكرامی فر در گفتگو با وحید عیدگاه شاعر و استاد دانشگاه كه مسئولیت تنظیم و نشر آثار مصفا را به عهده دارد و مرتضی امیری اسفندقه شاعر، به یادبود مظاهر مصفا و خدماتش به فرهنگ ایران، اختصاص دارد.
مظاهر مصفا یكی از قصیده سرایان زبان فارسی در دوره معاصر به شمار می آید كه تابحال چند مجموعه شعر از این استاد ادبیات فارسی به چاپ رسیده است كه از آن میان می توان به «ده فریاد»، «سی سخن»، «توفان خشم»، «سپیدنامه» و «سی پاره» اشاره نمود. تصحیح «دیوان سنایی»، «كلیات سعدی»، «دیوان ابوتراب فرقتی كاشانی»، «مجمع الفصحاء از رضاقلی خانی هدایت»، «دیوان نزاری قهستانی» و«جوامع الحكایات عوفی» همچون آثار پژوهشی و ادبی مظاهر مصفا است.
همچنین در برنامه این هفته «شب شعر» اشعاری با صدای قیصر امین پور پخش می شود. ( ۸ آبان سالروز درگذشت این شاعر انقلاب بود. بازخوانی آخرین اخبار حوزه شعر با اجرای علیرضا بهرامی هم یكی دیگر از بخش های این برنامه زنده تلویزیونی است.
این برنامه امشب دوشنبه ۱۳ آبان ساعت ۲۳ از شبكه چهار سیما پخش می شود.

1398/08/14
10:26:10
5.0 / 5
3972
تگهای خبر: برنامه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳