مصطفی محدثی خراسانی عنوان كرد

شبكه های مجازی رقیب كتاب

شبكه های مجازی رقیب كتاب

بلك بلاگ: مصطفی محدثی خراسانی اظهار داشت: در دوره كنونی ظهور رسانه های موازی بخصوص شبكه های اجتماعی، رقیب كتاب و كتاب خوانی شده است.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، ستاد خبری بیست و هفتمین دوره كتاب جمهوری اسلامی ایران، مصطفی محدثی خراسانی با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت های هفته كتاب بر روند كتاب خوانی مردم اظهار داشت: نفس برگزاری این رویداد فرهنگی روند موفقیت آمیزی است كه مخاطبان خاص و عام كتاب را به خود جذب می كند و این امری باارزش در حوزه كتاب است كه تداوم آن در آینده می تواند راهی مثبت در جهت نهادیه كردن كتاب در بین مردم باشد.
وی با اشاره بر نقش شاعران و نویسندگان در تولید آثار، افكار و اندیشه ها اظهار نمود: شاعران و نویسندگان متناسب با خواست و نیاز مخاطب به تولید آثار، افكار و اندیشه می پردازند و می كوشند كه در ذهن مخاطب موثر باشند. البته عوامل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می توانند روند تولید آثار را تغییر دهند و هر اندازه این عوامل در حالت نرمال باشند، روند تولید آثار نیز با كیفیت خواهد بود و می تواند در افزایش فرهنگ كتاب خوانی به مردم كمك نماید.
محدثی درباره دلیلهای بی علاقه ای به كتاب خوانی مردم در جامعه اظهار داشت: عواملی همچون وضعیت نابسامان اقتصادی و گرانی كاغذ در كاهش سرانه مطالعه در كشور موثر است اما آنچه كه بیشتر در این میان بر مطالعه مردم تاثیر گذاشته است، ظهور رسانه های موازی خصوصا شبكه های اجتماعی است كه رقیب كتاب و كتاب خوانی شده اند. البته كتاب همچنان آن جایگاه اصیل و باارزش خودرا در ذهن مردم دارد و هیچ رسانه ی دیگری نیز نمی تواند نقش كتاب را نادیده گرفته و یا از بین ببرد.
وی همین طور درباره اقدامات مثبت و ضروری جهت افزایش فرهنگ كتاب خوانی در بین مردم اشاره كرد: انجام كارهای كارشناسی شده و پژوهشی در بخش های گوناگون حوزه كتاب یكی از اقداماتی است كه باید صورت بگیرد. همچنین، سیاست گذاری های فرهنگی كشور، تعلیم و تربیت در خانه، مدرسه و دانشگاه ها و نهادهای موثر بر مردم همگی باید در یك بازه ی ارزیابی گسترده قرار بگیرند تا بتوانیم نتایجی قطعی و مسرت بخشی را برای پیشبرد امر كتاب خوانی در كشور بدست آوریم.
محدثی خراسانی درانتها و درباب انتخاب شعار بیست و هفتمین دوره هفته كتاب «حال خوش خواندن» اظهار داشت: «حال خوش خواندن» شعاری شاعرانه است كه پیامی آموزشی و احساسی هنگام مواجهه مخاطب با این شعار دارد.
بیست و هفتمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر كشور انجام می شود.


منبع:

1398/08/02
13:17:11
5.0 / 5
4278
تگهای خبر: آموزشی , رسانه , فرهنگی , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴