زمینه سازی برای حضور گردشگران در جذاب ترین جزیره خلیج فارس

زمینه سازی برای حضور گردشگران در جذاب ترین جزیره خلیج فارس

به گزارش بلك بلاگ معاون بنیاد مستضعفان اظهار داشت: با سرمایه گذای در ظرفیت های گردشگری جزیره لارك و همكاری اهالی محروم این منطقه، نوعی الگوی بومی پیشرفت را به ساكنان جنوب كشور معرفی می نماییم.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، موسی برزگری درباره طرح بنیاد مستضعفان برای توسعه بومگردی جزیره لارَك اظهار نمود: این جزیره یكی از زیباترین جزایر خلیج فارس است و بنیاد مستضعفان تلاش می كند تا با آموزش اهالی محروم آن، گسترش اكوتوریسم و با حفظ بافت سنتی و سبك زندگی منحصربه فرد اهالی، نوعی الگوی بومی پیشرفت را به ساكنان جنوب كشور معرفی نماید.
وی با اشاره به پتانسیل عالی جزیره لارك برای توسعه گردشگری اضافه كرد: جزیره لارك یكی از محدود مناطق دست نخورده و بكر خلیج فارس است كه از پتانسیل خوبی برای جذب توریستهای داخلی و خارجی جهت استفاده از جاذبه های طبیعی خلیج فارس برخوردار می باشد.
معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به تجربه موفق هتل كپری بنیاد مستضعفان در منطقه جنوب استان كرمان افزود: لارك علاوه بر جاذبه های طبیعی دارای مردمانی است كه سبك زندگی خویش را دارند و تجربه بنیاد در هتل كپری قلعه گنج نشان داد كه توریستهای خارجی و داخلی بیشتر از فضاهای بومی برای اقامت استقبال می كنند، بنابراین تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت های فرهنگی و سنتی لارك برای جذب توریست استفاده نماییم.
برزگری با اشاره به مشكلات موجود برای تردد به این جزیره اظهار داشت: با حمایت بنیاد مستضعفان شناوری برای تردد میان قشم و لارك در نظر گرفته شده است. این شناور روزی دو بار بین قشم و لارك تردد می كند. از جانب دیگر برای رفاه حال مسافران بحث هوشمندسازی تردد این شناور را از راه گوشی تلفن همراه با استفاده از یك شركت دانش بنیان وابسته به دانشگاه شهید بهشتی اجرا شده است. در این طرح مسافر می تواند به راحتی حركت شناور را رصد كند و با برنامه زمانبندی و بدون معطلی خویش را به جزیره برساند.
مدیر عامل بنیاد علوی با اشاره به سایر خدمات عرضه شده در طرح هوشمندسازی جزیره لارك اعلام نمود: علاوه بر تسهیل تردد به جزیره، از راه سامانه ی هوشمندسازی معرفی اقامتگاه های بومگردی، جاذبه های توریستی جزیره و آشنایی با سبك زندگی مردم محلی در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.
ایشان در ادامه از آموزش خدمات بومگردی به اهالی لارك توسط بنیاد مستضعفان اطلاع داد و اضافه كرد: در چارچوب كارگاه هایی چگونگی عرضه خدمات به مسافران و تكریم گردشگران به حدود ۱۰۰ نفر از اهالی آموزش داده می شود و در آینده نزدیك ۳۰ اقامتگاه بومگردی در لارك آماده استقبال از گردشگران خواهد شد.
برزگری در انتها تاكید كرد: بنیاد مستضعفان تسهیلات كم بهره تا سقف دو میلیارد تومان برای بازسازی منازل به اهالی اعطا می كند. تابحال هم به ۱۱ نفر از اهالی كم برخوردار جزیره مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای مشاركت در طرح بومگردی پرداخت شده است. بازسازی و نوسازی معابر بر مبنای بافت بومی جزیره از دیگر اقدامات انجام شده توسط بنیاد برای رفاه حال مسافران است.



1398/07/29
23:49:36
5.0 / 5
4203
تگهای خبر: برنامه , خدمات , رمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱