تارانتینو فیلمش را برای چین سانسور نمی كند

تارانتینو فیلمش را برای چین سانسور نمی كند

بلك بلاگ: اكران فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در حالی در چین ممنوع شده است كه «تارانتینو» اعلام نموده قصد ندارد فیلمش را به هیچ عنوان سانسور كند.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از هالیوود ریپورتر، «روزی روزگاری در هالیوود» قرار بود از تاریخ ۲۵ اكتبر در سینماهای چین بعنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان بعد از آمریكا اكران شود اما قانونگذاران سینمای چین این فیلم را یك هفته قبل از اكران عمومی از برنامه نمایش خارج كرده اند و هنوز هیچ توضیحی درباره علت این ممنوعیت اكران به كمپانی سونی ارائه نشده است.
عده ای بر این باروند كه این تصمیم به نحوه پرداختن به شخصیت «بروس لی» ستاره هنرهای رزمی مرتبط می باشد كه در واقع چینی تبار است.
قبل تر، «شنون لی» دختر «بروس لی» از نحوه به تصویر كشیده شدن پدرش در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به شدت انتقاد نمود و آنرا ناامید كننده و نامناسب خوانده بود و اظهار داشته بود: "از این كه در سینما نشستم و دیدم تماشاگران به پدرم می خندند واقعا احساس ناراحتی دارم و چهره تصویرشده از پدرم در فیلم در واقع كاریكاتوری از شخصیت واقعی اوست. من می خواهم مردم بدانند «بروس لی» بعنوان یك انسان كه بود و چگونه زندگی كرد، برخلاف آن چیزی كه در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به نادرست تصویر شد و پدرم را فردی مغرور و ضعیف توصیف كرد."
انتقاد «شنون لی» به صحنه ای در فیلم مربوط می شود كه «بروس لی» یك بدلكار به نام «كلیف بوث» با بازی «برد پیت» را به مبارزه می طلبد و در این رویارویی «بوث» عملكرد بهتری از «بروس لی» دارد.
منابع نزدیك به كمپانی چینی «Bona Film Group» كه یكی از سرمایه گذاران فیلم «تارانتینو» است اعلام نموده اند؛ «شنون لی» به صورت مستقیم با شكایت به اداره ملی فیلم چین خواهان تغییر نحوه پرداخت شخصیت پدرش در فیلم شده است. دوستان و خانواده «بروس لی» نیز با انتقاد از «تارانتینو» معتقدند «بروس لی» در این فیلم كاریكاتوری از شخصیت واقعی اش است.
اما «تارانتینو» كه به شدت مخالف هر نوع دستكاری در فیلم هایش هست و حتی حق تدوین نهایی را نیز در قرارداد ساخت فیلم ذكر می كند، قصد ندارد فیلمش را بار دیگر به اتاق تدوین بازگرداند، به ویژه این كه چین هیچ توضیحی درباره علت توقیف فیلم هنوز ارائه نشده است.
«روزی روزگاری در هالیوود» نهمین فیلم بلند «تارانتینو» با نقش آفرینی «لئوناردو دی كاپریو» و «برد پیت» درباره گروه تبهكار «منسون» به سركردگی «چارلز منسون» است كه در اوت ۱۹۶۹ در یك شب چندین نفر را در یك سكونتگاه هالیوودی متعلق به «رومن پولانسكی» كارگردان مطرح لهستانی- فرانسوی سلاخی كردند كه یكی از این افراد «شارون تیت» همسر حامله «پولانسكی» بود. «پولانسكی» برای مدتی به اشتباه تصور می كرد كه احیانا «بروس لی» قاتل همسرش بوده است.
«آل پاچینو»، «مارگو روبی»، «كرت راسل»، «داكوتا فانینگ»، «تیم راس» و «بروس درن» تركیب بازیگران مطرح این فیلم را در كنار «دی كاپریو» و «برد پیت» می سازند.
این فیلم تابحال ۳۶۶ میلیون دلار فروخته و در صورت اكران در بازار بزرگ چین ار مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور خواهدنمود.




منبع:

1398/07/28
12:55:29
5.0 / 5
3877
تگهای خبر: برنامه , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵