هفته نامه همشهری جوان منتشر شد

ماجرای همه دختران ایران و تقابل همشهری با كیهان

ماجرای همه دختران ایران و تقابل همشهری با كیهان

به گزارش بلك بلاگ درحالی كه نخستین حضور بانوان در استادیوم فوتبال مورد توجه رسانه ای قرار گرفت و با خانمهایی كه عازم كربلا هستند مقایسه شد، همشهری جوان همراه با یك عكس نوشت: همه دختران ایران



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، پس از آنكه بازی پرگل ایران و كامبوج انجام شد و برای نخستین بار زنان به صورت رسمی پا به استادیوم فوتبال گذاشتند، روزنامه كیهان كه به برخی سیاست های دولت و جریانات سیاسی موجود نقد وارد می كند، عكسی را منتشر نمود كه در آن بین خانمهایی كه به استادیوم رفتند و زنان دیگری كه راهی سفر اربعینی به كربلا هستند مقایسه ای انجام شده بود.
فردای آن روز هم این روزنامه مجدد همان عكس را منتشر نمود و بابت انتشار آن مقاله ای نوشت كه در آن پاسخ منتقدان به این مقایسه و طراحی روزنامه داده شده بود. از نگاه این رسانه زنان مطالباتی اصلی و جدی دارند كه در فضای جامعه نادیده گرفته شده است و در عین حال جمعیت بین ۳ تا ۴ هزار نفری زنان كه به استادیوم رفته اند در رسانه ها برجسته شده است و همین عامل سبب شد كه كیهان خانمهایی كه به استادیوم رفته اند را قربانی آزادی بداند.
از سویی این تصویرسازی روزنامه مورد اشاره همراه با واكنش های انتقادی ای بود كه جوانان انقلابی و حزب الهی را هم در بر می گرفت؛ انتقادها حتی از این هم فراتر رفت و افرادی همچون اكبر نصرالهی از چهره های دانشگاهی حوزه رسانه هم لب به انتقاد گشود.
در چنین فضایی هفته نامه همشهری جوان هم در آخرین شماره خود كه اخیرا انتشار یافته با طرح جلدی كه بی شباهت به طرح روزنامه كیهان نیست و البته تیتری كه گویا واكنش به تیتر كیهان است همراه شده. همشهری جوان عنوان اصلی «همه دختران ایران» را كنار طرحی قرار داده است كه در یك عكس سلفی ۲ خانم با پوشش داخل استادیوم و زمینه ای كه فضای استادیوم را تداعی می كند، همراه با ۲ خانم چادری كه پشت سرشان تصویری از گنبد و گلدسته یك حرم زیارتی نقش بسته و احیانا دو خانم چادری را بعنوان زائرین اربعین برجسته كرده، عكس می گیرند.

1398/07/24
22:39:26
5.0 / 5
4144
تگهای خبر: رسانه , روزنامه , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳