یك هفته با كتاب؛

اعلام جزئیات انتخاب ناشر نمونه وجدایی۴ ناشر از غرفه ملی فرانكفورت

اعلام جزئیات انتخاب ناشر نمونه وجدایی۴ ناشر از غرفه ملی فرانكفورت

به گزارش بلك بلاگ اعلام جزئیات چگونگی انتخاب ناشر نمونه سال ۹۷ و فعالیت مستقل ۴ ناشر ایرانی از غرفه ملی در نمایشگاه فرانكفورت همچون اخبار مهم حوزه كتاب در هفته آرام و كم خبری هستند كه گذشت.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ: گزارش «یك هفته با كتاب» این هفته ۸ خبر از حوزه كتاب و نشر را شامل می شود. حضور ایران در نمایشگاههای كتاب عربی استانبول و باكو؛ و همینطور معرفی نامزدهای دور دوم جایزه مدیسی و معرفی نامزدهای راه یافته به مرحله دوم جایزه گنكور محور تیتر گزارش هفتگی پیش بودند كه ۱۴ خبر را در خود جا داده بود. گزارش دو هفته پیش هم ۱۹ خبر داشت. ازاین رو گزارش این هفته در ادامه روند نزولی تعداد اخبار اثرگذار حوزه كتاب و نشر، روی خروجی قرار می گیرد.
گزارش گلچین خبرهای مهم كتاب و نشر این هفته، با بیان جزئیات چگونگی انتخاب ناشر نمونه سال و اعلام فعالیت مستقل ۴ ناشر كشورمان در نمایشگاه كتاب فرانكفورت شروع می شود. سپس با ۴ خبر برگزاری ادامه پیدا می كند؛ برگزاری همایش سلمان ما، اولین نشست شورای سیاستگذاری هفته كتاب در نهاد كتابخانه های عمومی كشور، برگزاری مراسم رونمایی از ترجمه كتاب غلامعلی حدادعادل درباره پیاده روی اربعین و رونمایی از كتاب چهار جلدی مصطفی معین درباره كودكان.
دو خبر پایانی گزارش هم درباره ۲ انتشار فراخوان هستند؛ فراخوان پویش كتابخوانی اربعین اندوه و فراخوان نخستین دوره جایزه انجمن داستان نویسان تهران.
در ادامه مشروح گزارش «یك هفته با كتاب» سومین هفته مهرماه ۹۸ را از نظر می گذرانیم؛
اعلام جزئیات چگونگی انتخاب ناشر نمونه ۹۷
معیارهای انتخاب ناشر نمونه ۱۳۹۷ این هفته توسط دبیرخانه این رویداد اعلام گردید. این معیارها در ۱۴ بند خلاصه شده اند كه شامل تعداد آثار انتشار یافته توسط ناشر، عقد قرارداد با ناشران خارجی، حضور كتاب در جشنواره های خارجی، پاسداری از زبان فارسی، انتشار آثار علمی به زبان ساده و... می شوند.
اعلام فعالیت مستقل ۴ ناشر ایرانی در فرانكفورت
این هفته خبر فعالیت مستقل ۴ ناشر ایرانی در نمایشگاه كتاب فرانكفورت توسط این نمایشگاه منتشر گردید. برخی از ناشران ایرانی مانند روال سال های گذشته از روز چهارشنبه ۲۴ مهر كه فعالیت هفتادویكمین دوره این نمایشگاه آغاز می شود، در چارچوب غرفه ملی ایران شروع می شود اما انتشارات به نگار، صریر، نشر نظر و نشر شباویز به صورت مستقل و خارج از غرفه ملی ایران فعالیت می نمایند.
برگزاری همایش «سلمان ما»
همایش «سلمان ما؛ زلال چون مهتاب» برای تجلیل از نویسندگانی كه درباره سلمان فارسی نوشته اند، روز یكشنبه ۱۴ مهر در سرای كتاب موسسه خانه كتاب برگزار گردید.
برگزاری اولین نشست شورای سیاستگذاری هفته كتاب در نهاد كتابخانه ها
نخستین نشست شورای سیاستگذاری هفته كتاب با حضور علیرضا مختارپور دبیركل نهاد كتابخانه های عمومی كشور در محل این نهاد برگزار گردید.
برگزاری مراسم رونمایی از ترجمه های كتاب حداد عادل درباره اربعین
خبر دیگری كه در اخبار این هفته مربوط به نهاد كتابخانه ها می شد، برگزاری مراسم رونمایی از ترجمه های انگلیسی، عربی و اردوی كتاب «به صحرا شدم عشق باریده بود» با قلم غلامعلی حداد عادل درباره پیاده روی اربعین حسینی بود كه عصر سه شنبه این هفته با حضور نویسنده اثر، علیرضا مختار پور دبیركل نهاد كتابخانه های عمومی كشور و محسن چینی فروشان مدیر انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی در كتابخانه مركزی پارك شهر برگزار گردید.
رونمایی از مجموعه ۴ جلدی مصطفی معین درباره كودكان
این هفته، هفته جهانی كودك بود و برنامه های مختلفی درباره كودكان برگزار گردید كه مهم ترین شان رونمایی از مجموعه ۴ جلدی «۴۰ كودك» نوشته مصطفی معین است كه تجربیات سال ها طبابت معین وزیر سابق علوم و تحقیقات در حوزه كودكان، را در بر می گرفت. این برنامه روز دوشنبه ۱۵ مهر در شهر كتاب مركزی برگزار گردید.
انتشار فراخوان پویش كتابخوانی اربعین اندوه
فراخوان پویش كتابخوانی اربعین اندوه كه توسط انتشارات كتاب نیستان و كتاب پلاس برگزار می شود، این هفته منتشر گردید. در این پویش كتابخوانی ۷ كتاب «پدر، عشق و پسر»، «نامیرا»، «سقای آب و ادب»، «سه روایت از مردی كه خدا دوست داشت او را كشته ببیند»، «فصل شیدایی لیلاها»، «ماه به روایت آه» و «ازدحام بوسه» كه همه آنها نگاهی به واقعه عاشورا دارند در نظر گرفته شده است.
انتشار فراخوان جایزه انجمن صنفی داستان نویسان تهران
فراخوان نخستین دوره جایزه انجمن صنفی داستان نویسان استان تهران هم در هفته ای كه گذشت، توسط این انجمن منتشر گردید. این جایزه برای معرفی آثار برتر تالیفی در دو بخش رمان و مجموعه داستان بزرگسال برگزار می گردد.

1398/07/18
18:46:12
5.0 / 5
3902
تگهای خبر: برنامه , جایزه , جشنواره , داستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲