سینمای لبنان 1984 را به اسكار فرستاد

سینمای لبنان 1984 را به اسكار فرستاد

بلك بلاگ: سینمای لبنان نیز بعنوان یكی از آخرین كشورها فیلم برگزیده خودرا بر ای شركت در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسكار 2020 معرفی نمود.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «۱۹۸۲» به كارگردانی «اوالید مونس» امسال نماینده سیمای لبنان در نود ودومین دوره جوایز سینمایی اسكار خواهد بود.
«نادین لبكی» كارگردان مطرح لبنانی كه سال قبل با فیلم «كفرناحوم» توانست به جمع نامزدهای نهایی اسكار خارجی راه یابد، در فیلم «۱۹۸۴» در فیلم یك معلم مدرسه به نام یاسمین در بیروت ایفای نقش كرده است و داستان فیلم كه همزمان با آغاز جنگ میان لبنان و اسرائیل در سال ۱۹۸۲ روی می دهد درباره پسری ۱۱ساله به نام ویسام و رابطه او با یكی از همكلاسی هایش است.
این فیلم نخستین نمایش جهانی خودرا در جشنواره تورنتو ۲۰۱۹ تجربه نمود و در آنجا برنده جایزه «نتپك» شد. «۱۹۸۴» شانزدهمین نماینده سینمای لبنان در تاریخ شاخه اسكار خارجی خواهد بود و لبنان در دو سال قبل توانسته به صورت پی در پی با دو فیلم «كفراحوم» (نادین لبكی) و «توهین» (زیادالدوئری) توانسته به جمع پنج نامزد نهایی این شاخه راه یابد.
تا كنون ۸۵ كشور فیلم های برگزیده خودرا جهت شركت در اسكار ۲۰۲۰ معرفی كردند و اول اكتبر (۱۰ مهر) آخرین مهلتی است كه از طرف آكادمی برای معرفی نمایندگان كشورها تعیین شده است.
لیست نامزدهای نهایی جوایز اسكار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار می شود.




منبع:

1398/07/09
14:06:10
5.0 / 5
4333
تگهای خبر: جایزه , جشنواره , داستان , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳