در دیدار با اعضای فراكسیون دیپلماسی عمومی و منافع ملی

رئیس صداوسیما: تولید سریال در نقد عملكرد دولت ها، امری متداول در دنیاست

رئیس صداوسیما: تولید سریال در نقد عملكرد دولت ها، امری متداول در دنیاست

به گزارش بلك بلاگ رئیس سازمان صداوسیما با تاكید بر اینكه رسانه ملی باید زبان گویای مردم باشد، اظهار داشت: مشی ما در صداوسیما این است كه باید ضمن پشتیبانی از همه خدمتگزاران نظام بخصوص قوای سه گانه و نیروهای مسلح، زبان گویای مردم باشیم و مسائل و مشكلات آنها را پیگیری نماییم.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از روابط عمومی صداوسیما، علی عسكری در نشست با اعضای فراكسیون دیپلماسی عمومی و منافع ملی مجلس كه پس از بازدید از استودیوهای شبكه العالم در دفتر ریاست سازمان گرد هم آمده بودند، اضافه كرد: رسانه ملی به صورت ۲۴ ساعته با ده ها شبكه رادیویی و تلویزیونی موضوعات و مسائل مردم را پیگیری می كند و البته معتقدیم در این زمینه تا نقطه مطلوب فاصله داریم و آنطور كه باید مسائل و مشكلات مردم را بیان نمی نماییم.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تنوع و تعدد شبكه های صداوسیما تاكید كرد: امیدآفرینی به مردم، تبیین خدمات سه قوه و تحكیم امنیت ملی سیاست اصلی رسانه ملی است كه به صورت ۲۴ ساعته در صداوسیما بر مبنای آن برنامه پخش می شود و البته امكان دارد در بین پخش انبوه برنامه ها با این خط مشی، اشتباهات جزئی رخ دهد كه این اشتباهات به هیچ وجه از نگاه ما پنهان نمی ماند و بموقع اصلاح می شود.
وی ادامه داد: برای تولید هر بسته رسانه ای هم باید به منافع مردم و هم به مصالح كشور كه موضوعات بسیار گسترده ای هستند توجه داشت و همین مساله پیچیدگی كار را در رسانه بیشتر می كند.
علی عسكری با اشاره به اینكه اوضاع كشور در هر زمان اقتضائاتی دارد، اظهار داشت: ما راه نقد سازنده را در بیان مشكلات در پیش گرفته ایم و برای این امر روش نقد منصفانه را تدوین كرده ایم و بر آن اساس پیش می رویم.
او همینطور با اشاره به اینكه تولید سریال ها و فیلم های انتقادی در نقد عملكرد دولت ها در دنیا، امری متداول می باشد، اظهار داشت: باید تحمل دستگاه ها را در كشور برای شنیدن نقد مشفقانه بالا برد؛ ضمن اینكه رسانه ملی هم باید دقتش را در بیان نقدها بالا ببرد و از روش های هنرمندانه به بهترین نحو استفاده نماید.
رئیس صداوسیما با اشاره به اینكه عدالت ورزی در رسانه خیلی سخت و پیچیده است، اظهار داشت: همه در رسانه باید اهل اخلاق و دین باشند و راه عدالت را در پیش گیرند كه اگر بی عدالتی شود قابل جبران نیست.
علی عسكری با اشاره به برخی هجمه ها ضد رسانه ملی، اظهار داشت: برخی بنا دارند با رسانه بازی سیاسی كنند و اگر رسانه ملی درگیر چنین بازی هایی شود از مأموریت اصلی خود باز خواهد ماند و ما ضمن رصد فضای رسانه ای و سیاسی كشور مهمترین دغدغه مان این است كه درگیر چنین بازی های سیاسی نشویم.
رئیس سازمان صداوسیما از دسیسه دشمن برای تخریب رسانه ملی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ضربه زدن به نظام یاد كرد و اظهار داشت: رسانه های نظام سلطه مثل گرگی درنده در صدد حمله به افكار عمومی ما بودند تا به رویای براندازی نظام جمهوری اسلامی تحقق بخشند و ما در رسانه ملی با همان ابزاردشمن كه رسانه بود توانستیم ذیل دیدگاه ها و منویات مقام معظم رهبری و همت و هوشیاری مردم سكان هدایت افكار عمومی را در دست بگیریم و رویای باطل دشمن را با تبیین خدمات چهل ساله انقلاب و تشریح دسیسه های دشمن برای ناامید كردن مردم، نقش بر آب نماییم.
وی برگزاری راهپیمایی با شكوه ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن سال ۹۷ را گواه این مدعا دانست و اضافه كرد: وقتی مردم هوشیار ما دیدند كه دشمن چه نقشه ای برای مهم ترین دستاورد چهل ساله شان یعنی جمهوری اسلامی كشیده است و در عین حال برخی خدمات چهل ساله نظام را كه در واقع خودشان آفریده اند را از قاب رسانه ملی با روشی هنرمندانه دیدند در راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن ۹۷ آنگونه بی نظیر حاضر شدند و برای چندمین بار دشمن را شكست دادند.
علی عسكری با تاكید بر اینكه رسانه ملی یكی از اركان مهم امنیت ملی است، اظهار داشت: حالا رسانه ملی با وجود تمام محدودیت های مالی و مشكلات، قریب به ۸۰ درصد مخاطبان را پای خود می نشاند و همواره بعنوان مهم‎ ترین دستگاه هدایت افكار عمومی شناخته می شود و از محبوب ترین دستگاه ها بر مبنای نظر سنجی های مختلف است.
وی جلب رضایت گروه های مختلف مردم با تنوع قومیت ها و سلائق و عقاید گوناگون را كاری سخت خواند كه رسانه ملی تلاش می كند آنرا محقق كند.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به پشتوانه عظیم مالی رسانه های نظام سلطه از بودجه اندك صداوسیما در مقابل غول های رسانه ای دنیا یاد كرد و اظهار داشت: رسانه ملی با بودجه ای كمتر از یك چهارم فقط یك شبكه غربی به مدد تلاش های فداكارانه كاركنانش در مقابل صدها شبكه ضد انقلاب ایستاده است.
وی ادامه داد: كشور ما به بركت رهنمودهای مقام معظم رهبری به قدرتی بزرگ در منطقه بدل شده است كه اصرار روسای جمهور كشورهای مختلف برای دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اخیر سازمان ملل نشانه ای كوچك از این اقتدار بود.
علی عسكری در انتها پخش ده ها فیلم و سریال از شبكه های ملی، فراملی و استانی و پخش سه سریال جدید از شبكه های سراسری را كاری سخت دانست كه با وجود همه محدودیت های مالی و هجمه شبكه های ماهواره ای و فضای مجازی رها شده و در اختیار دشمن، به انجام رسیده است.
شبكه های برون مرزی پرچمدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه جنگ نرم هستند
پیمان جبلی هم در این جلسه با عرضه گزارشی جامع از مأموریت های شبكه های برون مرزی اظهار داشت: شبكه های برون مرزی در خط مقدم جنگ نرم ایستاده اند و در صحنه رقابت با شبكه های خارجی تلاش می كند. وی ادامه داد: معاونت برونمرزی برای انجام مأموریتش در عرصه بین الملل ارتباط تنگاتنگی با نمایندگان مجلس دارد بخصوص نمایندگانی كه در حوزه بین الملل و سیاست خارجی كار می كنند.
معاون برون مرزی از ۳۲ شبكه رادیویی و ۱۴ شبكه تلویزیونی این معاونت یاد كرد كه بعضی از شبكه های رادیویی آن قدمتی بیشتر از ۷۰ سال دارند و در چند حوزه، قاره های آمریكا، اروپا، آسیا، افریقا و اقیانوسیه را پوشش می دهند.
وی اظهار داشت: با عنایت به رشد تكنولوژی به تدریج رادیوهای برون مرزی به سمت اینترنتی و چند رسانه ای شدن پیش می روند و تلاش می نماییم از شبكه های اجتماعی هم در این راه بهره ببریم.
جبلی از رویكرد خبری سیاسی شبكه های پرس تی وی، هیسپان تی وی و العالم یاد كرد و اظهار داشت: دیگر شبكه های تلویزیونی برون مرزی علاوه بر رویكرد خبری رویكرد متنوع تری همچون پخش سریال ها و فیلم و برنامه های كودك به زبان های مختلف دارند.
وی سپس گزارشی از توفیقات شبكه های برون مرزی در حوزه فضای مجازی، میزان بازدیدكننده های هر شبكه در صفحات مجازی و رتبه آنها در ارزیابی جهانی، (الكسا) عرضه كرد.
معاون برون مرزی صداوسیما این توفیق را نشان از تشخیص درست جامعه هدف هر شبكه دانست كه از شمال آفریقا تا آمریكای لاتین و قاره های دیگر را شامل می شود.
جبلی اظهار داشت: برای نخستین بار شبكه ای با زبان هوسا كه ویژه غرب آفریقاست با توجه عمق نفوذ راهبردی و علاقمندی به پیام انقلاب اسلامی در قاره آفریقا راه اندازی كردیم كه با عنایت به محدودیت های مالی سازمان فعلا بر بستر اینترنت برنامه پخش می كند.
العالم سوری هم از دیگر شبكه های برون مرزی بود كه جبلی از آن بعنوان نخستین شبكه رسانه ملی یاد كرد كه تشكیلات آن از صفر تا صد در خارج از ایران بوجود آمده و با برنامه های مختلف برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتدار جمهوری اسلامی و اقناع افكار عمومی این منطقه به راه افتاده است كه با وجود عمر كوتاه اش خیلی از برنامه های این شبكه برجسته شده و مخاطبان زیادی جذب كرده است.
جبلی از طریق اندازی پایگاه اطلاع رسانی ایران پرس هم یاد كرد كه بنا بر یكی از بندهایی كه در حكم رئیس سازمان بر آن تاكید شده است بر شكست انحصار رسانه‎ های غربی دلالت دارد و الان ۱۰ شبكه خبری دنیا درخواست اشتراك از این شبكه و خرید تصاویر آنرا دارند.
وی هدف اصلی شبكه های برون مرزی، خصوصا شبكه های خبری این معاونت را شكست انحصار رسانه‎ های غربی دانست و اظهار داشت: راه اندازی نهضت ترجمه و زبانگردانی كه باعث تاسیس شركت های اختصاصی در كشورهایی نظیر مصر، سوریه، آذربایجان و... شده است هم بر دیگر توفیقات معاونت برون مرزی افزوده است و ما توانسته ایم با زبان های مختلف مخاطب جذب نماییم.
معاون برون مرزی از رویكرد این معاونت در شبكه های برون مرزی كه وحدت اسلامی و معرفی اسلام اصیل است سخن گفت و با اشاره به اینكه بودجه های ارزی و ریالی شبكه های برون مرزی در مقایسه با شبكه ای چون شبكه الجزیره بسیار كمتر و حدود یك سوم بودجه این شبكه است اظهار داشت: رسانه ملی نیازمند حمایت همه دستگاه ها خصوصا نمایندگان مردم در مجلس برای انجام مأموریت ‎های رسانه ای خویش است.



شبكه های برون مرزی باید تقویت شوند
اعضای فراكسیون دیپلماسی و منافع ملی هم در این جلسه به بیان دیدگاه هایشان در مورد صداوسیما پرداختند و خواهان توسعه سیگنال رسانی و پوشش صد درصدی در همه نقاط كشور، مطالبه و بیان مشكلات مردم، اعتمادسازی در مخاطبان رسانه ملی، رعایت بی طرفی در بیان مسائل و دیدگاه فراجناحی، توجه به فضای مجازی و تدابیر ویژه برای پیشروی متناسب با فناوری های روز رسانه، توجه به شهرهای مرزی و تكمیل پوشش شبكه ها در این نقاط، توجه به معیشت و اشتغال مردم شدند.



1398/07/08
20:39:39
5.0 / 5
4291
تگهای خبر: اینترنت , برنامه , تكنولوژی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱