در دیدار با اعضای هیئت رزمندگان فرزندان شهدا مطرح شد:

حجت الاسلام قمی: به خاطر آرمانها از خط خوردن نام شهید نمی گذریم

حجت الاسلام قمی: به خاطر آرمانها از خط خوردن نام شهید نمی گذریم

به گزارش بلك بلاگ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با تعدادی از خانواده شهدا و فرزندانشان اشاره كرد: به خاطر حفظ آرمانها از خط خوردن نام شهید نمی گذریم چونكه حفظ نامشان موجب حفظ آرمانهاست.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، تعدادی از اعضای خانواده شاهد و فرزندانشان با حجت الاسلام محمد قمی عصر امروز دیدار كردند. در این دیدار، فرزندان شهدای شاهد كه از حدود ۴ سال پیش مبادرت به تاسیس هیئت رزمندگان فرزندان شهدا كرده اند گزارشی به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دادند و مطالبات خودرا از وی جویا شدند.
فرزند شهید قلیچ خانی موسس هیئت رزمندگان فرزندان شهدا در این دیدار با اشاره به تاكید مقام معظم رهبری بر جوانگرایی و انتخاب قمی به ریاست تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تشكلی را در چارچوب یك هیئت تاسیس كردیم وعلت آن این بود كه می دانستیم خانواده شهدا گرایش مذهبی دارند و خیلی از شهیدان در لحظات آخر عمر ذكر یا حسین و یا اباالفضل بر لب داشتند.
اعضای این هیئت، نخستین پنجشنبه هر ماه قمری در امامزاده صالح دور یكدیگر جمع می شوند و همزمان با سالگرد شهادت عزیزانشان یادواره ای را برای آنها برگزار می كنند كه تابحال ۲ هزار و ۲۲۵ یادواره با هزینه شخصی این افراد برگزار شده است.
وی افزود: افرادی كه عضو این هیئت هستند از تمكن مالی برخوردار می باشند و تقاضای مالی از این سازمان ندارند. ما افتخار می نماییم كه با پویایی و فعالی و با پشتوانه امام حسین(ع) كار هیئتی انجام می دهیم.
مهری، رئیس مركز تشكل های شاهد و ایثارگر در این دیدار اظهار داشت: خدمت به ایثارگران كمتر از عبادت نیست و افتخار می كنم در بنیاد شهید خدمتگزارم.
وی اضافه كرد: این تشكل همسوی با نظام جمهوری اسلامی ایران است و از نظر رسانه ای موضع گیری های منطقی ای دارد.
در ادامه هم وی اشاره كرد: در كشور ۱۱۰ تشكل ایثارگری داریم اما هیئت رزمندگان فرزندان شهدا فعالیت هایش را منظم تر پیگیری می كند. هر چند همه این تشكل ها دغدغه رسیدگی به امور ایثارگران را دارند.
مهری سپس اظهار داشت: برایمان اهمیت دارد كه بدانیم فعالیتمان مورد توجه رهبری قرار می گیرد یا خیر. برای همین از ریاست این سازمان تقاضا داریم مرحومه ای را از رهبر معظم انقلاب در تایید فعالیت هایمان بگیرند.
بهروز یاسینی فرزند شهید هم در این مراسم اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا كمتر از شهادت نیست. ما هم در این تشكل هدفمان این است كه به این سخن جامه عمل بپوشانیم.
وی اظهار داشت: برایمان آزار دهنده است كه وقتی در خیابان تردد می نماییم می بینیم كلمه شهید را از تابلو خیابان برداشته اند. لازم است جامعه ایثارگران بیدارتر باشند و با كارهای فرهنگی ضربه دشمن را خنثی كنند.
وهب همدانی فرزند سردار شهید همدانی در این مراسم هم اظهار داشت: دغدغه ای را دارم در خصوص اینكه می خواستم بدانم از منظر رهبر معظم انقلاب امروز وظیفه فرزند شهدا چیست؟ چند بارتصمیم گرفتم این مساله را مطرح كنم و بوسیله یك واسط متوجه شدم این پرسش بوسیله ایشان پاسخ داده شده است. از نگاه رهبری، ما وظیفه داریم مطالبه گر باشیم و در فضای مجازی حضور موثری داشته باشیم.
همدانی اضافه كرد: نگاه مقام معظم رهبری به خانواده شهیدان یك نگاه خاص و توأم با رابطه ای عاطفی است. خانواده شهدا فرصتی برای سازمان تبلیغات اسلامی هستند. هر شهید خودش بهترین مبلغ است و باید از ظرفیت شهدا و خانواده آنها استفاده گردد. وقتی پدرم شهید شد حتی فرماندهان سپاه پاسداران گفتند ما بعضی ارزش ها را فراموش كرده بودیم اما خون این شهدا موجب می شود باز هم خاطرات دوران دفاع مقدس زنده شود.
وی در ادامه از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خواست در این مجموعه گروهی خاص و یا دپارتمانی ویژه تشكیل گردد تا از ظرفیت خانواده های شهدا و ایثارگر بهره گرفته شود و همین طور اتاق فكری بوجود بیاید و ظرفیت های این افراد استفاده گردد. به طور قطع این یك ظرفیت برای نظام است هر چند امكان دارد لطمه های احتمالی هم داشته باشد.
حمید بهمنی از جانبازان سالهای اخیر كه سابقه حضور در دفاع مقدس هم دارد در این مراسم یادی از شهدای عرصه رسانه همچون شهید خزاعی، شهید حسینی، شهید رهبر، شهید آوینی، شهید جوانمرد و شهید صارمی كرد.
در ادامه همه سلما بابایی فرزند شهید با اشاره به اینكه فعالیت فیلمسازی را شش سال است كه دنبال می كند، اظهار داشت: اغلب مسئولین در مورد ساخت فیلم درباره شهدا سختگیری هایی را دارند در صورتیكه لازم است داستان زندگی شهدا به ویژه شهدایی كه كمتر نامی از آنها شنیده می شود ساخته شود. البته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران كمك هایی انجام داده است و بنا بر این تابحال چند فیلم درباره زندگی جانبازان و شهیدان ساخته ایم. ساخت برخی از این فیلم ها سبب شده است خانواده آن شهید بسیار راضی و خوشحال باشند.
وی اشاره كرد: درخواست ما این است كه مسئولان و خانواده شهدا مقابل هم قرار نگیرند بلكه كنار هم باشند. لازم است مناسبت هفته دفاع مقدس بازبینی شود. اینكه یك مناسبتی برای گرامیداشت راه شهدا اجرا شود كفایت نمی كند بلكه مسئولان می بایست خودرا ملزم بدانند كه پای درد و دل خانواده شهدا بنشینند.
در ادامه حجت صارمی برادر شهید صارمی خبرنگاردر این مراسم با واكنش نشان دادن نسبت به حذف نام شهدا از تابلوهای خیابان اظهار داشت: جریانی اپوزیسیونی در كشور وجود دارد كه حتی در پست های مختلف مدیریت شهری حضور دارند. بنده در جریان هستم كه در شورایاری محله اكباتان تهران فردی كه عضو آنجا بوده گفته تا مادامی كه قاتلان (منظور شهدای جنگ تحمیلی) نامشان بر خیابانها گذاشته شود شاعرین جایی در اسم گذاری خیابانها ندارند.
وی افزود: شهدا خط قرمز هستند و مدیریت شهری باید بداند كه این كشور پادگان اشرف نیست.
صارمی اظهار داشت: خانواده شهدا زیاده خواه نیستند اما باید توجه داشت كه ما نباید ژست صاحب شهید بودن بگیریم در صورتیكه كسی از این شهیدان دفاع نكند.
در بخشی بعدی امین صارمی فرزند شهید با اشاره به اینكه سازمان تبلیغات اسلامی در دوران جنگ تحمیلی وظیفه رسانه ای خودرا به درستی انجام داد و موجب جهت دهی به رفتار رزمندگان بود، اظهار داشت: انتظار داریم كماكان این رسانه انقلابی با قدرت بیشتری حركت نماید و البته در سوژه شناسایی سرمایه های انقلاب و نظام موثر باشد.
وی افزود: خواسته دیگر ما این است كه سوژه حذف نام شهدا از خیابانها برای این سازمان به یك دغدغه تبدیل گردد و آنرا پیگیری كند.
صارمی اضافه كرد: بررسی كارنامه این سازمان در سوژه خانواده اهمیت دارد و انتظار داریم این مجموعه سرمایه های نظام را بیشتر مورد توجه قرار داده و آنها را شناسایی كند.
فرزند شهید مهدیان با ارائه گزارشی درباره فعالیت های هیئت رزمندگان فرزندان شهدا اظهار داشت: فعالیت این مجموعه ماهیتی فرهنگ ساز دارد. الان ما اجتماع بزرگی را از خانواده شهدا و فرزندانشان دور یكدیگر جمع می نماییم كه البته این كار سختی است. فعالیت دیگرمان در سوژه مستندسازی است و البته سریال سازی است كه تابحال به چند پروژه هم مشاوره داستانی داریم. بزودی هم می خواهیم در حوزه رسانه پایگاه خبریمان را راه اندازی نماییم.
وی اظهار داشت: در حوزه دفاع مقدس یكی از اتفاقات خوب این بود كه كل جامعه و مردم دغدغه های خانواده شهدا را احساس می كردند و یك همدلی در جامعه وجود داشت اما برای خانواده شهدا مدافع حرم این اتفاق نمی افتد و حتی در فضای مجازی شاهد توهین به این افراد هستیم.
فرزند شهید مهدیان ادامه اظهار داشت: در زمینه مسائل مشاور خانواده و روانشناسی هم فعالیت داریم و اعضای خانواده شهدا دغدغه هایشان را در فضای مناسب مطرح می كنند.
خواهر شهید كاوه هم در صحبت های خود بااشاره به اهمیت نقش فضای مجازی در جامعه امروز اظهار داشت: لازم است در این هیئت به این مساله توجه بیشتری شود و خودمان را به روز نماییم.
وی افزود: اگر خانواده شهدا برای گرامیداشت عزیزانشان اقدامی نكنند حتی مسئولان هم در این مساله ورود نمی كنند. همین مورد این لزوم را به وجود آورده كه پس از درگذشت پدران و مادران شهدا و تعدادی از اعضای خانواده همچون برادران و خواهرانشان این وظیفه پاسداشت یاد و نام شهیدان بر عهده فرزندانشان باشد. البته این مساله نیازمند حمایت های فرهنگی است كه سازمان تبلیغات اسلامی می تواند در این خصوص كمك نماید.
خواهر شهید كاوه اضافه كرد: هیچ قدرتی نمی تواند اسم شهدا را از خیابان ها حذف كند.
حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پس از اجتماع نظرات فرزندان و خانواده شهدا و رزمندگان جانباز حاضر در جمع با اشاره به اینكه شهدا سرسلسله مبلغان عالم هستند، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی اگر بخواهد به راه حق حركت نماید باید دنباله رو راه شهدا باشد. چونكه شهیدان نظر به وجه الله داشته اند و حقایق را با وجودشان برایمان روشن كرده اند.
وی اشاره كرد: برخی منتقدان می گویند چرا سی و یكم شهریور را كه رژیم بعث به ایران حمله كرد بعنوان سالروز هفته دفاع مقدس گرامی داشته می شود و در كشور جشن هایی برپا می شود در صورتیكه ما معتقدیم این دفاع مقدس نمونه ای از باز شدن درهای رحمت الهی بود كه به بركت خون شهیدان رقم خورد. به طور قطع شهیدان با چنین جایگاهی در هر خانه ای كه ساكن بودند اعضای آن هم افراد باارزش هستند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره كرد: همانطور كه قیام امام حسین(ع) در كربلا بدون ادامه دادنش توسط اعضای خانواده و حضرت زینب (س) امكانپذیر نبود راهی كه شهدا در ۸ سال جنگ تحمیلی رفتند هم بدون نقش آفرینی خانواده شهدا ادامه پیدا نمی نماید. مصداق آنرا می توانیم در همین برگزاری مراسم اربعین ببینیم كه خانواده شهدا آنرا دنبال می كنند و موجب شدند حماسه اربعین زمینه ساز شكل گیری یك تمدن بزرگ اسلامی شود.
حجت الاسلام قمی افزود: ما هم در این سازمان خادم شهدا هستیم و به خاطر آرمانهای شهیدان از خط خوردن نام شهید نمی گذریم چونكه برای حفظ این آرمانها لازم است اول اسم شهید حفظ شود. باور داریم كه كوشش برای حذف نام شهید اقدامی است كه توسط ابلیس دنبال می شود و افرادی كه در این زمینه قصدی دارند یا غفلتی مرتكب شده اند كارشان نابخشودنی است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه حضرت فاطمه زهرا(س) با وجود مریض احوال بودن به مزار شهدای احد می رفت و مرثیه می خواند. فعالیت فرزندان شهید در چارچوب این هیئت را یك مصداق مشابه با كارهای حضرت فاطمه(س) دانست و اظهار داشت: باور داریم هیئت رزمندگان فرزندان شهدا از زمان امام سجاد(ع) شروع شده است. همان زمانی كه ایشان پس از واقعه كربلا اسیر شدند و با بدرفتاری سپاه كفر، راه شهدا را ادامه دادند.

1398/07/04
13:28:03
5.0 / 5
4366
تگهای خبر: داستان , رسانه , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳