در اختتامیه نمایشگاه صورت گرفت

تجلیل از ایران بعنوان صاحب غرفه برتر نمایشگاه كتاب سوریه

تجلیل از ایران بعنوان صاحب غرفه برتر نمایشگاه كتاب سوریه

به گزارش بلك بلاگ محمد الا احمد، وزیر فرهنگ سوریه در مراسمی در انتهای كار نمایشگاه كتاب سوریه از غرفه جمهوری اسلامی ایران بعنوان غرفه برتر با اهداء لوح و تندیس قدردانی نمود.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، سی و یكمین دوره نمایشگاه كتاب سوریه از ۲۱ شهریور فعالیت خویش را شروع كرد. موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در غرفه ای با مساحت ۱۸ مترمربع و با نمایش ۳۵۰ عنوان كتاب در زمینه های ادبیات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، دین، ادبیات معاصر، كودك و نوجوان، ایران شناسی، هنر، آموزش زبان فارسی و كتاب های ادبی برگزیده جوایز سال قبل در این دوره از نمایشگاه حضور داشت. روز گذشته در مراسمی با حضور محمد الا احمد، وزیر فرهنگ سوریه از غرفه جمهوری اسلامی ایران بعنوان غرفه برتر با اهداء لوح و تندیس تقدیر گردید.
برگزاری مراسم شب شعری با عنوان «سلام بر مقاومت» با حضور شاعران ایران، یمن، لبنان، فلسطین و سوریه، بازدید رئیس نمایشگاه كتاب سوریه از غرفه ایران و دیدار با ایشان، نشست با رئیس و معاون اتحادیه ناشران سوریه، رونمایی از دو كتاب با عنوان های «باشان»، نوشته حسین الرفاعی و اوركلیدون تألیف فلك حصریه با حضور دو نویسنده كتاب، برگزاری مراسم روز ایران با حضور علاقه مندان به زبان فارسی و ایرانی ها مقیم سوریه، برگزاری كلاس آموزش زبان فارسی در محل غرفه ایران، توافق آژانس ادبی تماس با رئیس سازمان انتشارات وزارت فرهنگ سوریه جهت ترجمه و چاپ آثار نویسندگان دو كشور، معرفی نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در چارچوب بروشور، دعوت از ناشران شركت كننده در نمایشگاه برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، معرفی نشر ایران، معرفی طرح «گرنت» به منظور تسهیل در امر فروش كتاب های ایرانی، عرضه بروشور «نگاهی اجمالی به صنعت نشر در ایران» به زبان انگلیسی، مشتمل بر معرفی مراكز اطلاع رسانی كتاب در عرصه بین المللی، معرفی اتحادیه ها و تشكل های نشر و آژانس های ادبی ازجمله فعالیت های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بود. فعالیت های غرفه ایران با همكاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، موسسه انوار و مجمع ناشران دفاع مقدس دنبال شد.

1398/07/01
13:09:56
5.0 / 5
4448
تگهای خبر: شركت , فرهنگی , مراسم , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵