پرونده جلوگاه امید در جشنواره فیلم كودك بسته شد

پرونده جلوگاه امید در جشنواره فیلم كودك بسته شد

به گزارش بلك بلاگ بخش جلوه گاه امید سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم كودك و نوجوان برگزیدگان خویش را شناخت.


به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم كودك و نوجوان شامگاه 3 شهریور ماه در آیین اختتامیه بخش جلوه گاه امید كه طی آن آثار برگزیده سینمای ایران توسط ارگان ها و نهادها معرفی می شدند، اظهار نمود: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم كودك و نوجوان شب عید غدیر با حضور شاد و پر نشاط كودكان و مردم شهر اصفهان رسما راه اندازی شد و طی این روزها تا چهارم شهریور ماه كه آیین اختتامیه آن برگزار می گردد شاهد اكران ۱۸۲ فیلم در سینماها هستیم.

وی با اشاره به وجه تمایز این دوره از جشنواره اظهار داشت: امسال شعاع شور و نشاط جشنواره در همه كشور گسترش پیدا كرد و با حمایت های سازمان سینمایی، انجمن سینمای جوانان ایران، بنیاد فارابی و سایر نهادها در ۱۴۳ نقطه كشور، مناطق سیل زده و محروم، فیلم های خاطره انگیز سینمای كودك و نوجوان نمایش داده شد.

تابش افزود: در دوره سی و دوم، سالن های سینما در ۳۴ شهر كشور میزبان كودكان و نوجوانان بودند و بنابراین از حمایت و همراهی همه مسؤلان و فیلمسازان تشكر می كنم.

وی ادامه داد: سینما و صنعت تصویر حوزه ای متكثر است و ما برای پشتیبانی از سینمای كودك و نوجوان نیازمند عزم ملی هستیم.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم كودك و نوجوان تصریح كرد: امروز نهادها و ارگان ها جوایزی را به فیلم های برگزیده خود اهدا می كنند و از همه نهادها خواهش می كنم كه نگاه هم افزایی برای تقویت سینمای ملی بخصوص سینمای كودك و نوجوان داشته باشند.

تابش خاطرنشان كرد: بنیاد سینمایی فارابی آمادگی دارد همه هم و غم خویش را بكار بگیرد تا كمك نهادها در راه تولید فیلم های پرارزش برای كودكان و نوجوان صرف شود و این ژانر رونق بگیرد.

حسین انتظامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی كشور هم اظهار داشت: این آیین جهت قدردانی نهادهایی است كه به گسترش تفكر در جشنواره ها كمك می كنند و خوشحالم كه لوگوی نهادهای حمایت كننده نسبت به سال قبل افزایش پیدا كرده است.

وی افزود: امیدوارم كه هر سال این مشاركت افزایش پیدا كند و از نگاه نهادهای شركت كننده كه با عنایت به ماموریتشان جوایزی را به فیلم های جشنواره اهدا می كنند تشكر می كنم.

سپس نوبت به اهدای جوایز رسید. اداره كل بهزیستی اصفهان جایزه نقدی و لوح سپاس خویش را به حمیدرضا قطبی، كارگردان فیلم "قطار آن شب" اهدا كرد.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، جایزه نقدی و لوح سپاس خویش را به بابك نبی زاده نویسنده و كارگردان فیلم "اقیانوس پشت پنجره" داد و نبی زاده حین دریافت جایزه از مسؤلان شهری اصفهان بابت سرپا نگهداشتن جشنواره فیلم كودك و نوجوان تشكر كرد.

پویش مردمی ترافیك شهر اصفهان به نمایندگی از شهرداری و شورای شهر اصفهان لوح سپاس و یك دستگاه دوچرخه را به ترتیب به این افراد اهدا كرد:

مصطفی نظری زاده، كارگردان فیلم هشتگ دوچرخه باز

حامد بامروت نژاد، تهیه كننده فیلم منطقه پرواز ممنوع

حسن اكلیلی بازیگر فیلم هشتگ دوچرخه باز

محمد آزادی بازیگر نوجوان فیلم اقیانوس پشت پنجره

و همینطور مرتضی حسینی كه سال قبل در فیلم سوم شخص غایب ایفای نقش كرده بود.

جایزه نقدی و لوح سپاس انجمن علمی عرفان اسلامی ایران به مهدی جعفری كارگردان فیلم ۲۳ نفر تعلق گرفت.

معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش فیلم بلند جایزه نقدی و لوح سپاس خویش را به مهدی جعفری كارگردان فیلم ۲۳ نفر و همینطور امیر داسارگر كارگردان فیلم منطقه پرواز ممنوع اهدا كرد.

جایزه این انجمن در بخش فیلم كوتاه هم در دستان امیرجواد حكمی كارگردان فیلم امیر قرار گرفت.

جایزه انجمن تخصصی كودك و رسانه به مرتضی آسمانی، كارگردان فیلم سرخابی و شیوا ممتحن كارگردان انیمیشن فرفره اعطا شد.

موسسه هنر بنیان آرت پورت جایزه ویژه خویش را به لیدا فضلی، كارگردان انیمیشن كوتاه این سو و آن سو و مهدی جعفری نویسنده فیلم بلند ۲۳ نفر اعطا كرد.

جایزه انجمن فیلم كوتاه ایران (ایسفا) به عباس جلالی یكتا كارگردان فیلم كوتا پسر دریا رسید.

مرجع ملی كنوانسیون حقوق كودك وزارت دادگستری حمیدرضا قطبی را برای كارگردانی فیلم قطار آن شب و بابك نبی زاده را برای كارگردانی فیلم اقیانوس پشت پنجره شایسته تقدیر شناخت.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان هم در انتها این آیین اظهار نمود: جشنواره فیلم كودك و نوجوان می تواند با استفاده از زبان شیرین كودكان و نمایش خاطرات گذشته اثر بخش باشد.

وی ابراز امیدواری كرد كه این جشنواره بتواند سال های پر خاطره و زیبایی را برای كودكان بسازد و با آن پل محكمی بین كودكان اصفهان، ایران و جهان بزند.



1398/06/04
14:11:15
5.0 / 5
4536
تگهای خبر: جایزه , جشنواره , رسانه , ژانر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳