بازدید معاون هنری از دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

بازدید معاون هنری از دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

به گزارش بلك بلاگ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه (۱۷ مردادماه) از دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان و جلسه داوری گرافیك این جشنواره دیدار نمود.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره كل هنرهای تجسمی، هادی مظفری (مدیر كل هنرهای تجسمی)، عبدالرحیم سیاهكارزاده (مدیر موسسه هنرهای تجسمی معاصر)، اردشیر میرمنگره (معاون هنری اداره كل تجسمی)، مجید فروغی (مدیر روابط عمومی معاونت هنری)، رضوان صادق زاده (دبیر بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان)، كامبیز صبری (مجسمه ساز و استاد كارگاه مجسمه سازی این جشنواره)، جمال رحمتی (كاریكاتوریست و استاد كارگاه كاریكاتور جشنواره) و فرهاد فزونی (طراح گرافیك و استاد كارگاه گرافیك جشنواره) در این دیدار با مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان و خصوصیت های آثار صحبت كردند.
حسینی در سخنانی با اشاره به اینكه «جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، جشنواره فرداست»، اظهار نمود: با این جشنواره می توانیم آینده هنرهای تجسمی را تعریف نماییم و تجسم بخشیم. وقتی درباره دوره های تاریخی صحبت می نماییم از كشاورزی آن ادوار نمی گوییم، بلكه از هنر و معماری آن سخن می گوییم.
او خاطرنشان كرد: هنر كار كردن برای فرداست كه امروزیان هم از آن بهره می برند. وقتی در حوزه مدیریت هنری فعالیت می كنید باید به این فكر كنید كه عملكرد شما نه فقط امروز كه در معرض داوری تاریخ هم قرار می گیرد و آیندگان از آنچه امروز عمل می كنید، می توانند بهره ببرند یا محروم شوند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: حال در بین این كار كردن برای هنر، چند جشنواره و فعالیت عمده داریم كه مختص فردای نزدیك و دور ماست؛ جشنواره هنرهای تجسمی جوانان یكی از آنهاست كه كاركرد آن ویژه آینده است. خیلی از كسانی كه امروز از نامهای مشهور هنرهای تجسمی اند و در دهه چهارم و پنجم زندگی به سر می برند، محصول جشنواره هنرهای تجسمی جوانان هستند و به دوستی های یكدیگر مباهات می كنند.
او بیان كرد: اما یادمان باشد ما هنوز توفیق این را پیدا نكرده ایم كه از این ظرفیت استعدادیابی برای توسعه تعلیم استفاده نماییم. یعنی استعدادیابی می نماییم، اما هنوز امكانات كافی به جهت اینكه كنترل و خدمات رسانی مناسب عرضه دهیم نداریم تا این برگزیدگان راحت تر به امكانات آموزش تخصصی دسترسی داشته باشند. در واقع ما نتوانسته ایم فرصت های عرضه اثر و پخته شدن را برای این نخبگان و برگزیدگان فراهم نماییم.
حسینی با تاكید بر اینكه «فاصله بین دو جشنواره نباید سكوت باشد»، تصریح كرد: بین دو دوره جشنواره را باید با ترنم هنر پر نماییم و امكانات لازم را برای آموزش و پیگیری ایجاد نماییم.


هادی مظفری، مدیر كل دفتر هنرهای تجسمی هم در سخنانی كوتاه تصریح كرد: خوشبختانه با تلاش همكاران در دبیرخانه و ستاد اجرایی جشنواره این دوره از جشنواره خیلی خوب دیده شد و در هماهنگی با دانشگاه ها و مراكز آموزش هنری آزاد و همینطور استان ها تعداد قابل توجهی از هنرمندان جوان در این جشنواره شركت كردند.
همینطور در ادامه این نشست، رضوان صادق زاده گزارشی از جلسات داوری و تعداد شركت كنندگان و افزایش ۴۹ درصدی شركت كنندگان در این دوره جشنواره ارائه نمود.
جمال رحمتی، استاد كارگاه كاریكاتور جشنواره جوانان هم به وضعیت هنرمندان جوان كاریكاتور اشاره نمود و اظهار داشت: مدتی است شاهد حضور كمتر كاریكاتوریست ها در جشنواره ها هستیم. به علت بازار كار نامناسب كاریكاتور اقبال كمتری به این رشته شده كه در ورودی و خروجی جشنواره ها هم تاثیر گذاشته است.
در ادامه كامبیز صبری، هنرمند مجسمه ساز به حضور هنرمندان در جشنواره جوانان اشاره نمود و اظهار داشت: در این دوره شاهد حضور ۹۰ درصدی خانم ها در رشته مجسمه سازی بوده ایم كه با عنایت به اقبال خانم ها به مجسمه سازی باید به مساله مهمی هم دقت كنیم كه حضور كمرنگ آقایان در رشته مجسمه سازی می تواند در آینده مشكل ساز باشد. بدین سان شاید در ۱۵ سال آینده تعداد مجسمه سازهای مرد به حداقل برسد.
به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، بیست وششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از ۳۰ مرداد تا ۴ شهریور در ایلام برگزار می گردد.




منبع:

1398/05/17
18:24:23
5.0 / 5
4214
تگهای خبر: جشنواره , خدمات , رسانه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵