دستگیری فرهاد پیربال برای آتش زدن كتاب فروشی

دستگیری فرهاد پیربال برای آتش زدن كتاب فروشی

بلك بلاگ: « فرهاد پیربال » شاعر و نویسنده نامدار كُرد، در اعتراض به آن چه چاپ غیرقانونی كتاب هایش عنوان كرده، یك كتاب فروشی را آتش زد.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از رودا، « فرهاد پیربال» به جرم آتش زدن یك كتاب فروشی محلی در « اربیل» در اعتراض به آن چه انتشار پنج كتابش بدون دریافت اجازه عنوان كرده، توسط پلیس دستگیر شد. این درحالی است كه این انتشارات بهتان های واردشده از طرف « پیربال» را رد می كند.
بگفته «سوران عزیز»، مسئول كتاب فروشی « خانه وفا»، بیشتر از ۵۰۰۰ كتاب در جریان این آتش سوزی از بین رفته اند.
« پیربال» این كتاب فروشی را به نقض قوانین كپی رایت متهم كرده است.
« پیربال» قبل تر در صفحه فیس بوك خود نوشته بود: «پیش از این به این كتاب فروشی گفته بودم كه پنج كتاب من را بدون اجازه و بدون هیچ گونه قرارداد قانونی چاپ كرده و با فروش هر كتاب ۱۵۰۰۰ دیناری ۷۰۰۰ دینار را برای خود برمی دارد. از آنها خواستم این كار را تكرار نكنند. خواستم كتاب هایم را پس بدهند، در غیر این صورت كتاب فروشی آنها را آتش خواهم زد. آنها از من خواستند شكایت خودرا به دادگاه ببرم.»


« عزیز» در مصاحبه ای می گوید: «ما دو كتاب از « پیر بال» منتشر نموده ایم. با او ملاقات كردیم و حداقل سه نویسنده می توانند ادعای ما را تایید كنند. ما برای او احترام قائل شدیم و به او گفتیم می خواهیم كتاب هایش را به چاپ برسانیم. او موافقت نمود و حتی قدردان این مساله هم شد.»
مسئول این كتاب فروشی با اشاره به این كه « پیربال» دو روز قبل از آتش زدن كتاب فروشی، آنها را تهدید كرده بود، اظهار می كند: «من این مساله را به مسئولان شهر اطلاع دادم و از آنها خواستم دو مامور به كتاب فروشی بفرستند، اما آنها مرا نادیده گرفتند. »
«فرهاد پیربال» مدرك دكترای تاریخ ادبیات كردی خودرا از دانشگاه « سوربن» فرانسه دریافت كرده است. این شاعر و نویسنده تابحال بیشتر از ۴۳ كتاب به چاپ رسانده و بعنوان یك از نامدارترین چهره های ادبیات كرد شناخته می شود.




منبع:

1398/04/25
15:06:17
5.0 / 5
4138
تگهای خبر: نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳