قزلی در گزارش بلك بلاگ

كاهش بودجه بنیاد شعر و ادبیات داستانی، جزئیات تفاهم با ناشر روس

كاهش بودجه بنیاد شعر و ادبیات داستانی، جزئیات تفاهم با ناشر روس

بلك بلاگ: مهدی قزلی با بیان كاهش بیست و پنج درصدی بودجه بنیاد شعر و ادبیات داستانی جزئیاتی از تفاهم نامه بنیاد با ناشر روس برای ترجمه آثار ادبی ایران را بازگو كرد.



مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر در پاسخ به سوالی درباره برنامه های این بنیاد امسال عنوان كرد: ما در اردیبهشت ما دومین نشست مجمع عمومی انجمن های ادبی را برگزار كردیم و رویدادهای دیگری مانند انتشار كتاب شعر منتخب اعضای پایگاه نقد شعر و كتاب داستان های برگزیده پایگاه نقد داستان را نیز منتشر كردیم ولی با این همه اگر بگویم كه ما به سبب شرایط بودجه ای در دوره ركود كاری قرار داریم حرف ناصحیحی نیست.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بودجه بنیاد امسال اظهار داشت: نه تنها بنیاد كه بودجه هیچ نهاد دیگری مانند ما امسال آنطور كه مطلوبش بود مصوب نشد. الان هم برای سال جاری هنوز دریافتی نداشتیم و از محل دریافتی سال قبل در حال اداره امور هستیم. بودجه ما امسال واقعاً رقم قابل احصاءی نیست و نمی توانم بگویم كه رقمش چقدر است چون هنوز معین نمی باشد اما قدر مسلم این است كه در آن كاهش جدی اتفاق افتاده است. به عبارت دیگر شاید رقم بودجه ما روی كاغذ با سال قبل تغییری نداشته باشد اما با عنایت به افزایش تورم و نیز افزایش انتظارات و كاركردهایی كه از بنیاد انتظار می رود كه نمونه اش تاسیس و اداره پایگاه ویكی ادبیات بود بنظر می رسد بودجه ما بین بیست تا بیست و پنج درصد كاهش پیدا كند.
قزلی در پاسخ به این سوال كه برای این مساله چه تدبیری دارد اظهار داشت: بنیاد همان كاری را در شرایط فعلی خواهدنمود كه سایر دستگاه ها انجام می دهند.
مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار آثار برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد در روسیه نیز اظهار داشت: در سفری كه به روسیه داشتیم با انتشارات صدرا برای این مساله به تفاهم رسیدیم و امیدواریم این اتفاق از سال جاری عملیاتی شود البته این مساله به آمادگی و بودجه طرف مقابل نیز وابسته است.
وی افزود: برای پرداخت هزینه های این توافق نامه از ظرفیت طرح گرنت استفاده می شودو البته گرنت قسمتی از هزینه آنرا تقبل می كند و باقی آن نیز بر عهده طرف روس خواهد بود. در این توافق هر سال یكی از آثار برگزیده در جایزه جلال را به انتخاب ناشر روس به زبان روسی ترجمه و منتشر خواهد شد و برمبنای خواست طرف روس می تواند این تعداد بیشتر نیز بشود.


منبع:

1398/04/11
13:37:15
5.0 / 5
4141
تگهای خبر: برنامه , جایزه , داستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲