هادی عامل عنوان كرد

جریان غلط تئاتر حضور سلبریتی ها و تئاترهای لاكچری

جریان غلط تئاتر حضور سلبریتی ها و تئاترهای لاكچری

به گزارش بلك بلاگ هادی عامل می گوید: جریان غلط تئاتر خصوصی منجر به حضور سلبریتی ها و در نتیجه تئاترهای لاكچری شد.


این بازیگر و كارگردان تئاتر كه فروردین ماه نمایش «آلفرد» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد، درباره فعالیت های اخیرش به ایسنا اظهار داشت: هم اكنون پیگیر نمایش جدیدی برای اجرا هستم و مشغول خواندن چند نمایش نامه ام تا متنی را برای اجرا انتخاب كنم.
او در ارزیابی وضعیت و شرایط كنونی تئاتر بیان كرد: تئاتر فرزند زمانه خودش است و تئاترهای تولیدی محصول اوضاع و شرایط جامعه اند. هم اكنون هر شغل و صنفی با عنایت به شرایط جامعه اوضاع مناسبی ندارد. وضعیت كنونی تئاتر ماحصل چند اتفاق است و دلیلهای زیادی برای وضعیت الان آن وجود دارد. در تهران شبی ۱۳۰ نمایش روی صحنه می رود اما فقط پنج، شش تا از آنها فروش و سودهی دارد.
عامل با بیان این كه "جریان غلط تئاتر خصوصی منجر به حضور سلبریتی ها و در نتیجه تئاترهای لاكچری شد" اضافه كرد: تئاترهای خصوصی بدون برنامه ریزی شكل گرفته اند. دولت تصدی گری را بدون هیچ ضابطه و برنامه ای به بخش خصوصی واگذار كرد و آرام آرام تئاتر را از گردن خودش ساقط می كند.
او افزود: در این میان عواملی چون شكل تئاترها، نوع انتخاب كار، نوع انتخاب گروه ها و حتی سلیقه تماشاچی ها سبب این آشفتگی بازار در تئاتر شده اند.
این كارگردان با اشاره به تئاترهایی كه پس از گرفتن مجوز و چند شب اجرا توقیف می شوند، اظهار داشت: این كه می گویند دولت پای مجوزهای خود نمی ایستد خیلی حرف درستی نیست و مقصر این اتفاق همیشه دولت و مركز هنرهای نمایشی نیست. گاهی خود هنرمندان در این ماجرا نقش دارند. گاهی انتخاب یك نمایشنامه برای اجرا در شرایط الان جامعه اشتباه است.
این كارگردان تئاتر درانتها اظهار داشت: در هر صورت عوامل زیادی دست به دست هم داده اند و شرایط تئاتر را پیچیده كرده اند. نمی توان به همین راحتی برای این اوضاع نسخه پیچید.
هادی عامل نمایش هایی چون «مضحكه دزدها»، «افسانه ببر»، «حساب پرداخت نمی شه»، «اخككندو» و … را روی صحنه برده است.



1398/04/07
14:12:25
5.0 / 5
4377
تگهای خبر: برنامه , تئاتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵