توسط دبیرخانه اعلام شد؛

تمدید مهلت ارسال اثر به اولین جشنواره میراث مكتوب رضوی

تمدید مهلت ارسال اثر به اولین جشنواره میراث مكتوب رضوی

به گزارش بلك بلاگ مهلت ارسال اثر به اولین جشنواره میراث مكتوب رضوی(ع) تمدید گردید.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، مهلت ارسال اثر به اولین جشنواره میراث مكتوب رضوی (ع) با هدف ایجاد جریان مستمر و پویا برای بسط و گسترش سیره و معارف رضوی در آثار مكتوب و بهره مندی از تجربیات و نظرات نخبگان حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی برگزار می شود، تا ۱۵ تیر تمدید گردید.
این جشنواره توسط بنیاد امام رضا (ع) با همكاری موسسه خانه كتاب، دبیرخانه جایزه كتاب سال و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با هدف شناسایی آثار برتر، شامل كتاب، رساله و مقاله با مبحث امام رضا(ع)، سیره و فرهنگ رضوی برگزار می گردد. بر مبنای فراخوان منتشرشده برای این جشنواره، از پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان، ناشران و دانشجویان دعوت شده با رفتن به تارنمای جایزه كتاب سال به نشانی (www.ketabsal.ir) و پر كردن كاربرگ مربوطه، آثار خویش را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.
آثار ارسالی به این جشنواره باید طی سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ انتشار یافته باشند و فقط كتاب هایی داوری و ارزیابی می شوند كه دارای برگه اعلام وصول باشند. همچنین، مبحث آثار ارسالی باید در سه حوزه تالیف، ترجمه و تصحیح به صورت كامل درباره امام رضا (ع) باشد و آثاری كه یك یا چند فصل آن به موضوعات دیگر اختصاص داشته باشد، از چرخه داوری كنار می روند.
این جشنواره شامل سه بخش كتاب، مقاله و رساله است كه در بخش كتاب، آثار در دو گروه كودك و نوجوان و بزرگسال با محورهای معارف رضوی (سیره، سبك زندگی و احادیث)، زیارت، ادبیات داستانی (رمان، داستان و مجموعه داستان های كوتاه)، شعر نو و كلاسیك، هنر (نمایشنامه، فیلمنامه، معماری و هنرهای تجسمی)، تاریخ و مردم شناسی بررسی می شوند. همینطور در بخش مقاله، مقاله هایی كه در موضوعات مورد اشاره طی سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ به صورت چاپی یا الكترونیكی در مجلات علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و تخصصی انتشار یافته باشند، می توانند در این جشنواره شركت نمایند.
همچنین، پایانه نامه های مقطع كارشناسی ارشد و دكتری دانشگاهی یا سطوح ۳ و۴ حوزوی كه در موضوعات مورد اشاره تا آخر سال ۱۳۹۷ دفاع شده باشند، می توانند در این جشنواره شركت نمایند.
علاقمندان می توانند آثار خویش را تا ۱۵ تیر ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره مذكور واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه نصیر، شماره ۲، دبیرخانه جایزه كتاب سال ارسال نمایند.
اختتامیه اولین جشنواره میراث مكتوب رضوی (ع) آبان ماه امسال همزمان با هفته كتاب در یزد؛ پایتخت كتاب ایران برگزار می گردد.

1398/04/02
13:47:12
5.0 / 5
4391
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳