اجرای نمایشی برگرفته از قانون توهم بی گناهی

اجرای نمایشی برگرفته از قانون توهم بی گناهی

بلك بلاگ: كارگردان «بازرس هاند واقعی» می گوید: منشأ تفكر در این نمایشنامه برای من از یك قانون سرچشمه می گیرد و آن قانون توهم بی گناهی است. این توهم بی گناهی در زندگی به انسان ها اجازه می دهد دست به هر كاری بزنند. در این نمایش هم شخصیت ها با توهم بی گناهی همراه هستند و با همین توهم خودرا به گناه آلوده می كنند.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، این روزها نمایش «بازرس هاند واقعی» به كارگردانی شهاب بهرامی در تماشاخانه مهرگان روی صحنه است.
این نمایش ۶۰ دقیقه ای بر گرفته از متن نمایشنامه «بازرس هاند واقعی» و به نویسندگی تام استوپارد است و داستان دو منتقد را روایت می كند كه به تماشای یك داستان معمایی، جنایی، پلیسی نشسته اند تا درباره آن مقاله ای بنویسند اما در حین اجرای نمایش هر دو به سمت كمدی كشیده می شوند و در راه اتفاقات نمایش قرار می گیرند. داستان انسانی كه در زندگی گرفتار توهماتی ست كه بزرگترین آن توهم بی گناهی است و به سبب همین به خود اجازه می دهد كه هر كاری را انجام دهد.
شهاب بهرامی در گفت و گو با ایسنا درباره نمایش «بازرس هاند واقعی» اظهار داشت: نمایشنامه «بازرس هاند واقعی» رئال است و من آنرا به یك نمایش ابسورد و سورئال تبدیل كردم. در نمایشنامه جدید یكی از كاراكترها را تغییر دادیم و او نقش یك روح را بازی می كند كه شاید روح هم نباشد!
او با اشاره به اینكه "منشأ تفكر در این نمایشنامه برای من از یك قانون سرچشمه می گیرد و آن قانون توهم بی گناهی است" اضافه كرد: این توهم بی گناهی در زندگی به انسان ها اجازه می دهد دست به هر كاری بزنند. در این نمایش هم شخصیت ها با توهم بی گناهی همراه هستند و با همین توهم خودرا به گناه آلوده می كنند.
بهرامی درباره فضای این نمایش بیان كرد: «بازرس هاند واقعی» یك فضای متوهم دارد كه با كمدی همراه می شود. فضای این نمایش به شكلی طراحی شده است كه مخاطب بتواند نمایش را درك كند. تماشاگر ما باهوش است، فرقی نمی كند چه نمایشی را نگاه می كند چونكه می تواند سوژه و محوریت نمایش ها را درك كند.
این كارگردان تئاتر درباره دكور این نمایش كه یك مغز بزرگ در آن وجود دارد توضیح داد: با عنایت به فضای سورئال و تا جایی كه امكانات به ما اجازه می داد دكور را بزرگ تر از حد معمول گرفتیم. كوشیدیم بزرگنمایی كه در توهم انسان ها وجود دارد را در دكورمان نشان دهیم.
بهرامی درباه دلیل اجرای نمایشنامه «بازرس هاند واقعی» بیان كرد: هر كدام از شخصیت های این نمایشنامه با نوعی گناه مواجهند، ما هم در زندگی روزمره با این قضیه روبرو می باشیم. جذابیت این متن برای من تأثیرگذار بود و اینكه این نمایش یك داستان كمدی_جنایی است كه در نهایت به هجو كشیده می شود.
بازیگران این نمایش به ترتیب عبارتند از: سعید عظیمی، شهاب بهرامی، علی امیر خلیلی، حامد بدیعی، الهام قاسمیان، سوزان صفا نیا، كیانوش جواد اسلامی.
مجید بابا خانلو (دستیار كارگردان)، آلاء ناصرالدینی (منشی صحنه)، بهنود صداقت كیش (آهنگساز)، سپهر بهرامیان (طراح گریم)، منصوره محمدی و سید علی موسوی (مجری گریم)، نیلوفر مرادی (دوخت لباس)، مجید باباخانلو (گرافیست)، ساخت تیزر (ارسلان امانتی)، حسین صمیمی (تدوین تیزر)، میلاد الهی (دستیار نور)، حمید سلامی و شهاب بهرامی (طراح نور) و افشین حیدری (روابط عمومی و تبلیغات) سایر عوامل این نمایش هستند.
این نمایش تا ۲۹ خرداد هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه است.










منبع:

1398/03/27
16:35:33
5.0 / 5
4231
تگهای خبر: تئاتر , داستان , رمان , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱