سالن های تئاتر با نمایش های جدید رونق می گیرند؟

سالن های تئاتر با نمایش های جدید رونق می گیرند؟

به گزارش بلك بلاگ با آخر تعطیلات عید فطر و نیمه خرداد تئاترهای جدیدی روی صحنه می آیند كه در بعضی از آنها چهره های شناخته شده ای بازی می كنند و شاید همین سبب شود تا تئاتر كه در ماه رمضان با نوعی ركود و سالن های كم مخاطب همراه بود، رونق گیرد.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، تماشاخانه های مختلف تئاتری از یكی دو روز گذشته و هم در ایام آینده میزبان آثار كارگردان هایی همچون رضا ثروتی، نسیم ادبی، نادر فلاح و ساناز بیان می شود و در كنار آنها تعدادی كارگردان جوان هم نمایش های خویش را روی صحنه می برند.

"جنایات و مكافات" در تالار وحدت
نمایش "جنایات و مكافات" به نویسندگی و كارگردانی رضا ثروتی از ۱۹ خرداد هر شب ساعت ۱۸ در تالار وحدت به روی صحنه می رود.
این نمایش بر مبنای رمان فئودور داستایوفسكی است كه بابك حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهكردی، پانته آ پناهی ها، اصغر پیران و بهناز جعفری در آن ایفای نقش می كنند.
در خلاصه داستان این نمایش ۱۲۰ دقیقه ای آمده است: «راسكولنیكف دانشجویی است كه ناخواسته مرتكب قتلی شده، از آن پس گرفتار اختلالات روانی گشته، درنهایت خویش را تسلیم پلیس می كند».




سه ننمایش تازه در ایرانشهر از اواخر خرداد
"نفرین قحطی زدگان" نوشته سام شپارد است كه اشكان خطیبی آنرا ۱۳ سال پیش ترجمه كرده است و سرانجام از ۲۷ خرداد هرشب ساعت ۱۹: ۱۵ در تالار استاد سمندریان در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می برد.
آناهیتا درگاهی، میرسعید مولویان، هامون سیدی، نورا پیدایش فرد، امیر پاكدل، بهتاش ساكنین و مسعود رمضانی در این نمایش ۹۰ دقیقه ای بازی می كنند.



نمایش"دروغ" به نویسندگی فلوریان زلر و كارگردانی آرین رضایی از ۳۱ خرداد هرشب ساعت ۱۹: ۳۰ اجرایش در سالن استاد ناظرزاده كرمانی مجموعه ایرانشهر شروع می شود.
بازیگران این نمایش ۸۵ دقیقه ای افشین هاشمی، لادن مستوفی، ارسطو خوش رزم و نازنین احمدی هستند.



نمایش"عاشقانه های خیابان" به نویسندگی محمد چرم شیر و بهمن عباس پور و كارگردانی شهرام گیل آبادی از ۲۷ خرداد ماه اجرایش را در سالن استاد ناظرزاده كرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می كند.
بازیگران این نمایش الهام پاوه نژاد، سیما تیرانداز و ژاله صامتی هستند.



"است" و "خیانت به پینتر" در تئاتر مولوی
نمایش"است" به نویسندگی پرنیا شمس و امیر ابراهیم زاده، و كارگردانی پرنیا شمس از ۱۷ خرداد ساعت ۲۰: ۳۰ و نمایش «خیانت به پینتر» به نویسندگی و كارگردانی رضا الهی از ۱۹ خرداد در سالن اصلی مركز تئاتر مولوی به صحنه می روند.
در نمایش "است" پروانه ذابح، یاسمن رسولی، نگار رئوفی، شادی صف شكن، مهتاب كریمی، صدف ملكی و ماهور میرزانژاد به ایفای نقش می پردازند.



همینطور در نمایش "خیانت به پینتر" اسماعیل كمالی دهقان، عرفان امین و پریا مهاجرانی به ایفای نقش می پردازند.



نمایش دیگری به نام"اكیپ" به نویسندگی محمد صادق خیمه كبود و به كارگردانی محسن آقاقدریری از ۱۹ خرداد ماه هر شب ساعت ۱۹: ۳۰ در سالن كوچك تئاتر مولوی روی صحنه می رود.
در این نمایش ۵۰ دقیقه ای امیرحسین بابا اكبری، علی سلیمانی، علی صادقی، علیرضا لطفی زاده، ابوالفضل محمدی كیا ایفای نقش می كنند.

"خاله سوسكه"، "بازرس هاند واقعی" و" آپركات" تماشاخانه مهرگان
"خاله سوسكه" نمایش دیگری است كه ۱۷ خرداد ماه ساعت ۱۶ در سالن شماره یك تماشاخانه مهرگان اجرا می شود.
این نمایش به نویسندگی و كارگردانی سینا نورایی است كه برای كوكان و نوجوانان اجرا می شود و نا نمكچیان، رضاصالحی، سینا نورایی، مینا ابراهیمی، پانیذ بدیعی، مهدی سرابی، پانیذ بدیعی در آن بازی می كنند.
شیوه اجرایی این نمایش ۴۵ دقیقه ای تلفیق عروسك - بازیگر و به صورت موزیكال است و روایت كننده قصه خاله سوسكه مهربانی است كه به خاطر مشكلات زندگی و كمك به پدرش تصمیم می گیرد كه به شهر همدان سفر كند تا برای آینده زندگی تصمیم بگیرد ولی در مسیرش با اتفاق های جالبی مواجه می شود تا اینكه...



نمایش"بازرس هاند واقعی" به كارگردانی شهاب بهرامی و تهیه كنندگی پگاه احمدی زاده مقرر است از ۱۹ تا ۲۹ خرداد ساعت ۱۷: ۳۰ و به مدت ۱۰ شب در تماشاخانه مهرگان به نمایش در آید.
این نمایش ۶۰ دقیقه ای بر گرفته از متن نمایشنامه "بازرس هاند واقعی" و به نویسندگی تام استوپارد است و داستان دو منتقد را روایت می كند كه به تماشای یك داستان معمایی، جنایی، پلیسی نشسته اند تا درباره آن مقاله ای بنویسند اما در حین اجرا نمایش هر دو به سمت كمدی كشیده می شوند و در راه اتفاقات نمایش قرار می گیرند. داستان انسانی كه در زندگی گرفتار توهماتی ست كه بزرگترین آن توهم بیگناهی است وبه دلیل همین به خود اجازه می دهد كه هر كاری را انجام دهد.
بازیگران این نمایش به ترتیب عبارتند از: سعید عظیمی، شهاب بهرامی، علی امیر خلیلی، حامد بدیعی، الهام قاسمیان، سوزان صفا نیا، كیانوش جواد اسلامی.



مهرگان از ۱۹ خرداد میزبان نمایش دیگری در ژانر كمدی با نام "آپركات" است كه محمدرضا قلی پور نویسنده و كارگردان این اثر است و هر شب در سالن شماره یك این تماشاخانه ساعت ۱۹ اجرا می شود.
بهروز بقایی، فرشته فرشاد، عماد عابدی و سوده ازقندی در این اثر ۸۵ دقیقه ای ایفای نقش می كنند.
این نمایش یك كمدی خطرناك و روایت یك دختر بوكسر ایرانی بر صحنه تئاتر است كه در خلاصه داستان آمده است: و راند آخر، با یه آپركات گذاشتم تو فك زندگی، الان پهن شده كف زمین، من دیگه وا می سم كنج رینگ به شمارش داور گوش می دم.





تماشاخانه سپند میزبان چهار نمایش می شود
نمایش «قصه ظهر جمعه» به نویسندگی سیدمحمد مساوات و طراحی و كارگردانی نسیم ادبی كاری از كمپانی تئاتر سكوت از ۱۷ خرداد ماه در سالن شماره دو تماشاخانه سپند هر شب ساعت ۱۹: ۱۵ اجرا می شود.
پوریا اصلان، مریم برزگر، پردیس پورعابدینی، بهزاد خلج، امیرحسین شعبانی، نجمه صفایی، پویا صفدرپور، رسول محمدی، شیلا نوروزی، فاطمه نیشابوری در این نمایش ۶۰ دقیقه ای ایفای نقش می كنند.
در خلاصه داستان این نمایش ملودرام اجتماعی آمده است: در شب عروسی دختر یك خانواده جنوب شهری اتفاقاتی می افتد كه...



"مرگ خنده دار یك دوچرخه سوار استقامت" به نویسندگی سیدجواد موسوی و طراحی و كارگردانی حامد رحیمی نصر نمایش دیگری است كه از ۱۹ خرداد ماه هر شب ساعت ۲۰: ۴۵ در سالن شماره دو تماشاخانه سپند به صحنه می رود.
علی نیكزاد، میثاق جمشیدی، سپیده جعفری، بابك مولانا، حامد رحیمی نصر از بازیگران این نمایش ۶۰ دقیقه ای هستند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خلاصه: انسان پوچ، آری می گوید و هیچگاه دست از تلاش برنمی دارد.




"مختلف الاضلاع" اثر دیگری است كه در این سالن نمایش از ۱۹ خرداد ساعت ۲۲: ۳۰ روی صحنه می رود.
این نمایش ۷۵ دقیقه ای نوشته سهند خیرآبادی و به كارگردانی نادر فلاح است كه میترا حجار و نادر فلاح در آن ایفای نقش می كنند و كمال تبریزی تهیه كنندگی آنرا برعهده دارد.


نمایش"آبی مایل به صورتی" به نویسندگی و كارگردانی ساناز بیان هم در دور جدید اجراهایش از شانزدهم خرداد ماه هر شب ساعت ۲۱ به صحنه تماشاخانه سپند رفته است.
بازیگران این نمایش ۱۲۰ دقیقه ای (به ترتیب حروف الفبا) آناهیتا اقبال نژاد، مرضیه بدرقه، عاطفه رضوی، امید سلیمی، بهنام شرفی، محمد هادی عطایی، آیه كیان پور، امین میری و بازیگر نوجوان ملیكا پارسا و مشاور این پروژه حمیدرضا آذرنگ است.
در خلاصه این نمایش آمده است: اگه خوب خوبش رو بخوای، خود كلمه های زن و مرد چیزی بیشتر از یه توهم نیستن. هیچ مردی صد درصد مرد نیست و هیچ زنی هم صد درصد زن نیست كه اگه این جوری بود همه مون تبدیل می شدیم به یه مشت هیولا! درباره این نمایش آمده است كه از همراه داشتن فرزندان زیر ۱۶ سال خودداری كنید. این كار یك نمایش به سبك مستند اجتماعی است.





" پرفورمنس صلح" در تماشاخانه ایران
"پرفورمنس صلح" به نویسندگی و كارگردانی مصیب زارعی از ۱۸ تا ۲۳ خرداد هرشب ساعت ۲۰ در تماشاخانه ایران تماشا اجرا می شود.
بازیگران این نمایش معلول ذهنی هستند و احتیاج به حمایت دارند. شكوفه عباسی نیا، زهرا رضایی، سعیده محمد شاهی، افسانه جعفری، فاطمه رمضانی، ملیحه مهدی غلامی، زیبا نعیمی منش، سكینه سلمانی، فاطمه رستگار، مریم رمضانی، لیلا فرخی همچون بازیگران آن هستند.
درباره خلاصه این نمایش ۳۰ دقیقه ای آمده است: «معلول ذهنی انسان سالمی را می سازد تا به دنیای آنها وارد شود ولی با ورودش چیزی جز جنگ و خونریزی نمی بیند و به دنیای خود باز می گردد».




تئاتر مستقل تهران برای بار دوم میزبان "سیزیف" می شود
"سیزیف" نوشته محمد صادق گلچین عارفی است كه محمد برهمنی آنرا از ۱۶ خرداد هرشب ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می برد.
مهدخت مولایی، اسماعیل گرجی در این نمایش ۹۰ دقیقه ای بازی می كنند و نوید محمدزاده تهیه كننده این اثر نمایشی است.





"یك زن و یك مرد" در موزه استاد انتظامی به روی صحنه می رود
نمایش "یك زن و یك مرد" به نویسندگی الكسی آربوزوف، ترجمه مهین اسكویی و كارگردانی هوشمند هنركار از ۲۰ خرداد در خانه موزه استاد انتظامی هر شب ساعت ۱۹: ۳۰ اجرا می شود.
بازیگران این اثر ۷۰ دقیقه ای كاظم هژیرآزاد، ناهید مسلمی و تهیه كننده هوشمند هنركار هستند.
"یك زن و یك مرد" عاشقانه جذاب، لطیف و طنازی است برای میانسالی. لیدیا (ناهید مسلمی) بیمار آسایشگاهی است كه رادیون (كاظم هژیرآزاد) مدیر آن است و نمایش قصه ارتباط متفاوت، زیبا، عاشقانه و طنزآمیز این دو است.




" ماجرای عجیب سگی در شب" و "كرونوس" تماشاخانه نوفل لوشاتو
نمایش"كرونوس" به نویسندگی و كارگردانی علی صفری از ۱۹ خرداد ماه هر شب ساعت ۱۹ در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می شود.
بازیگران این اثر حسین منفرد، میلاد آریافر، ابراهیم ناییج، كوروش شاهونه، علیرضا گلدهی، امیرعلی گودرزی و رها حاجی زینل و تهیه كننده: سعید صفرپور، سید سالار موسوی هستند.
این نمایش یك كار معمایی جنایی است درباره خانواده ای كه در سال سی هزار میلادی به دنبال راهی برای بازگشت به گذشته هستند.



نمایش"ماجرای عجیب سگی در شب" نوشته سایمون استیونز كه افسانه كمالی آنرا ترجمه كرده و از ۱۹ خرداد ماه هر شب ساعت ۲۱ در سالن شماره عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می برد.
«ماجرای عجیب سگی در شب» رمانی نوشته مارك هادون است كه سایمون استیونز نمایشنامه آنرا نوشته است.
شای لین اسداللهی، رؤیا دعوتی، فرزام رنجبر، صبا سرور، علی پویا قاسمی، علی نجفی در ای اثر ۶۰ دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است:: وقایع این نمایش در انگلستان می گذرد و در واقع هسته اصلی داستان شرح سفر پرماجرای قهرمان داستان از سوئیندون به لندن است. داستان از زبان كریستین بون كه دختری مبتلا به اوتیسم است، بیان می شود و از همین رو لحن ویژه و منحصربه فردی دارد. او به سبب این بیماری خاص از درك مسائل عادی زندگی عاجز است، اما هوش فوق العاده ای دارد و دنیا را متفاوت می بیند.





"ذهنم" در دیوار چهارم
نمایش"ذهنم" به نویسندگی، كارگردانی و تهیه كنندگی آذر امیرخوانساری این ماه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به اجرا می رسد. این اثر، نمایش حركات روزمره مردم در زندگی شان با استفاده از موسیقی است، با این فرق كه از تمامی اعضای بدن استفاده می شود.
گروه حركت و آوای این نمایش مسعود وفایی صفت، سید محمد جعفر آبادی، میثم مرادی، آرش امیرخوانساری، سحر امیرخوانساری، وانیا بهنود، سید امیر رضا جعفر آبادی، محسن میرزایی، محمد امین درّی، محمد نعمتی، كبری وفایی صفت، سید علی جعفر آبادی، مریم خدمتی منفرد، محمد علی یاری، سارا خدمتی منفرد، ساره مرادی، مریم هدهدی، حمیدرضا سعادت، فاطمه سعادت، صدیقه ابوالحسنی، معصومه سادات جعفر آبادی، نرجس بخشعلی زاده دودران، سارا رزمی زیوه، نقره مرادی، اعظم رهبری خانقاه، رها محمدزاده، فائزه بخشعلی زاده دودران، ملیكا سادات جعفر آبادی، علی بخشعلی زاده دودران، حسنا سعادت، آتنا بخشعلی زاده دودران، مریم سلطان شاه، جواد كمالی، مهدی آقا نژاد، محسن علی یاری، سما كمالی، حسن عبدی، حكیمه فضلی شلی، مصطفی بصیری هستند.





1398/03/17
14:31:03
5.0 / 5
5043
تگهای خبر: تئاتر , داستان , رمان , ژانر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲