توسط نشر نو؛

كتاب سیری در نظریه پیچیدگی چاپ چهارمی شد

كتاب سیری در نظریه پیچیدگی چاپ چهارمی شد

به گزارش بلك بلاگ كتاب سیری در نظریه پیچیدگی نوشته ملانی میچل با ترجمه رضا امیر رحیمی توسط نشر نو به چاپ چهارم رسید.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، كتاب «سیری در نظریه پیچیدگی» نوشته ملانی میچل با ترجمه رضا امیر رحیمی اخیرا توسط نشر نو به چاپ چهارم رسیده است. نسخه اصلی این كتاب در سال ۲۰۰۹ انتشار یافته است.
چاپ اول این ترجمه از كتاب مذكور سال ۹۵ به بازار ارائه شد و چاپ سومش هم پاییز ۹۷ ارائه شد.
ملانی میچل در پیشگفتاری كه برای این كتاب نوشته، آورده است: ایده نوشتن این كتاب وقتی شكل گرفت كه برای سخنرانی یادبود اُلم در سانتافه از من دعوت شد _ مجموعه سخنرانی های سالانه ای در مورد سیستم های پیچیده برای عموم، كه به یادبود ریاضیدان بزرگ استانیسلاو الم برگزار می گردد. عنوان رشته سخنرانی های من این بود: «گذشته و آینده علوم پیچیدگی».
این كتاب به قول نویسنده اش برای این نوشته شده كه نسخه بسیار تعمیم یافته ای از آن سخنرانی ها باشد؛ نسخه ای كه روی كاغذ آمده است. این كتاب درباره پرسش هایی است كه میچل و عده ای دیگر را در جامعه سیستم های پیچیده، در گذشته و حال، مجذوب خود كرده است.
میچل می گوید: در سال ۱۹۸۴ هنوز اصطلاح سیستم های پیچیده را نشنیده بودم، گرچه این گونه اندیشه ها قبل از آن به فكرم راه یافته بودند. دانشجوی سال اول دوره تحصیلات تكمیلی علوم كامپیوتر در دانشگاه میشیگان بودم، و هدفم مطالعه بر روی هوش مصنوعی بود؛ یعنی این كه چگونه كامپیوترها را واداریم مانند آدم ها فكر كنند.
چاپ چهارم این كتاب با ۵۳۰ صفحه و قیمت ۷۷ هزار تومان انتشار یافته است.

1398/02/30
14:37:54
5.0 / 5
4189
تگهای خبر: سیستم , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱