سوره مهر منتشر كرد

روشنای خاطره های مرتضی سرهنگی در یك كتاب

روشنای خاطره های مرتضی سرهنگی در یك كتاب

بلك بلاگ: كتاب روشنای خاطره ها به كوشش مرتضی سرهنگی از طرف انتشارات سوره مهر منتشر گردید.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، كتاب «روشنای خاطره ها» تازه ترین اثری است كه از طرف انتشارات سوره مهر و با سوژه بازخوانی چهل خاطره كوتاه جنگ به همراه یادداشت های مرتضی سرهنگی درباره این یادداشت ها انتشار یافته است.
سرهنگی در این كتاب در خلال روایت چهل خاطره كوتاه برگزیده از میان كتاب های انتشار یافته توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری درباره راوی این داستان ها و باز موقعیت بازگویی آن و خاطره نگار آن توضیحاتی نمایش كرده است
سرهنگی در مقدمه خود درباره این كتاب می نویسد: " گفتن ندارد؛ ناگزیرم بنویسم. بنویسم همه این سال هایی كه روی این صندلی نشسته ام و رفت و آمد خاطره های كوچك و بزرگ را روی میز كارم می بینم، گاهی به یكی شان دل می بندم.
غریبه كه نیستید، وقتی چشم توی چشم می شویم، نمی توانم بروم به صفحه بعد. تصویر همان چند صفحه را كه دلبری كرده است، كنار می گذارم، باردیگر و چندباره می خوانمش و یادداشت كوچكی برایش می نویسم.
حالا همه آن خاطره ها را یك جا در این كتاب روشنای خاطره ها می گذارم پیش رویتان، خودش قصه ای است و قصه كوتاهی هم من برایش نوشته ام كه می خوانید.
غریبه كه نیستید، معلوم است دست من به همه خاطره ها نمی رسد. گذر بسیاری از خاطره ها هم به مسیر میز كارم نمی خورد و نیامدند. آن هایی را آوردم كه با هم بروبیایی داشتیم.
با همه این خاطره ها گاهی روزهای تلخ و شیرینی داشتم اما از همه شان لذت بردم"
كتاب «روشنای خاطره ها» جدای از متن خاطرات خود دارای روایتی ساده و جذاب درباره حواشی زندگی راویان خاطره و باز چگونگی گردآوری آنهاست كه خیلی از این اطلاعات در متن اصلی خاطرات و كتاب های آن باز وجود ندارد.
سرهنگی در مقدمه خود بر این كتاب ابراز امیدواری كرده است در آینده بخش دیگری از این خاطرات را باز با همین یادداشت ها منتشر كند.


منبع:

1398/02/16
14:47:01
5.0 / 5
4318
تگهای خبر: داستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵