گفت وگویی با كامران حیدری به بهانه ی نمایش فیلم هایش در آمریكا

فیلم سازی برمبنای غریزه، فیلم ساز محبوبم نگهدار جمالی است

فیلم سازی برمبنای غریزه، فیلم ساز محبوبم نگهدار جمالی است

بلك بلاگ: كامران حیدری، مستندساز ایرانی می گوید: برمبنای غریزه ام فیلم می سازم و فیلم هایم بسیار شخصی و بر طبق زندگی خودم هستند. بیشتر از سینما و یا هر فیلمسازی، بیشتر تحت تأثیر مردم پیرامونم هستم و این روش فیلمسازی را به من دیكته می كند.


كامران حیدری مستندساز ایرانی به بهانه نمایش آثارش در نیویورك در گفتگویی با سایت سینمایی «راجر ایبرت» به پرسش های گوناگون درباره آثارش پاسخ داده است كه ایسنا در ادامه این گفت و گو را منتشر می كند.
چگونه كار خودرا بعنوان یك فیلمساز آغاز كردید؟ آیا آشنایی شما با فیلمسازی از زمان كار در عرصه عكاسی آغاز شد؟
شهرهای جنوبی ایران به سبب وجود نفت و اشتغال كارگران خارجی در صنعت نفت به سرگرمی های بیشتری نیاز داشت. زمان كه سینما در شهر ما بسیار محبوب بود بسیار جوان بودم و فیلم های زیادی را در سالن های سینما شهر تماشا می كردم، فیلم های كلاسیك و وسترنی كه علاقه من به سینما را شكل داد. بدین سبب من سینما را بوسیله تماشا كردن فیلم یاد گرفتم و به مدرسه فیلمسازی نرفتم. در عین حال فعالیت در حوزه عكاسی را باز آغاز كردم چونكه فكر می كردم عكاسی پایه و اساس خوبی برای سینما و به ویژه سینمای مستند است.
چگونه با نگهدار جمالی آشنا شدید و چقدر زمان نیاز داشتید كه متوجه شوید كه وی سوژه مناسبی برای ساخت مستند «من نگهدار جمالی، وسترن می سازم» است؟
نگهدار جمالی را در نمایش یكی از فیلم هایش دیدم. وی خودرا بعنوان یك فیلمساز معرفی نمود كه فیلم های وسترن می سازد و خیلی هم در این باره جدی بود. او فیلم هایش را به من داد و من سپس تماشای آنها بسیار شگفت زده شدم و تصمیم گرفتم مستندی درباره او و فیلم هایش بسازم. می خواستم تحقیقات بیشتری انجام دهم و همین طور فیلم را در شرایط مالی بهتری بسازم و تخصص بیشتری داشته باشم. از زمان آشنایی با نگهدار جمالی تا زمانی كه مستند وی را ساختم دو سال طول كشید. در طول این دو سال به تماشای فیلم های وی نشستیم و به محل فیلمبرداری فیلم های وی می رفتیم و با خانواده او باز آشنا شدم.
مستند «من نگهدار جمالی، وسترن می سازم»

1398/01/23
13:22:10
5.0 / 5
4264
تگهای خبر: سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵