دو سازمان گردشگری برای یك شهر، شهرداری بازوی میراث فرهنگی

دو سازمان گردشگری برای یك شهر، شهرداری بازوی میراث فرهنگی

بلك بلاگ: مدیركل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: سازمان گردشگری شهرداری می تواند بازوی بزرگ گردشگری تهران در كنار سازمان میراث فرهنگی باشد.



دلاور بزرگ نیا مدیركل میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سوال كه چقدر سازو كار سازمان گردشگری شهرداری با میراث فرهنگی موازی خواهد بود اظهار داشت: این سازمان می تواند بازوی بزرگی برای گردشگری تهران در كنار سازمان میراث فرهنگی باشد.
وی اضافه كرد: سازمان میراث فرهنگی نقش حاكمیتی و سیاست گذاری دارد و افق ها را تعریف می كند و باید بداند كه طرفیت ایران چه چیزهایی هست به هر حال زمانی كه این سازمان سیاست های نظام و دولت را به همه تاسیسات منتقل می كند، آن تاسیسات هم باید همان را پیگیری كنند. از سوی دیگر شهردار هر شهری هم باید بتواند شهر خودش را معرفی نماید.
بزرگ نیا درباره اینكه ایجاد سازمان گردشگری چقدر با مشورت اداره كل میراث فرهنگی تهران شكل گرفته اظهار داشت: ما در شورای شورای گردشگری تهران عضو هستیم و جلسات را هم شركت می نماییم.
وی در ادامه بیان كرد: تهران ظرفیت های چند منظوره و تركیبی دارد و شهرداری در دو سه محور همچون با فعالیت در محورهای گردشگری سلامت، تاریخی و فرهنگی می تواند تهران را از معبر سفر به مقصد سفر تبدیل كند و آنچه كه انتظار می رود این است كه سایت های گردشگری را برای میزبانی از علاقه مندان آماده كند.
بزرگ نیا با اشاره به اینكه حالا بعضی از سایت ها مانند گورستانهای تاریخی به مناطق گردشگری تبدیل گشته اند اظهار داشت: به نظرم با سرعتی كه شهر تهران در پیش گرفته، بزودی تهران گوی سبقت را از همه شهرهای كشور می رباید.
مدیركل میراث فرهنگی استان تهران بیان كرد: مشكلاتی كه الان شهروندان در شهر تهران دارند را مسافران هم خواهند داشت. پس باید برای حل آن مشكلات اقدام اساسی كرد.
پیش از این حسن خلیل آبادی رئیس كمیته گردشگری شورای شهر گفته بود كه تلاش می نماییم لایحه ایجاد سازمان گردشگری شهرداری در سال ۹۸ تصویب شود.

1397/12/06
14:12:31
5.0 / 5
4391
تگهای خبر: شركت , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳