زوم جشنواره ی آمریكایی بر داستان هایی از ایران

زوم جشنواره ی آمریكایی بر داستان هایی از ایران

به گزارش بلك بلاگ جشنواره بین المللی فیلم مستند «بیگ اسكای» آمریكا در بخش ویژه «داستان هایی از ایران» میزبان ۵ مستند ایرانی است و دو مستند از میان مستندها در بخش های رقابتی آن حضور دارند.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، مستند «دلبند» به كارگردانی یاسر طالبی، نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی بلند جشنواره بین المللی مستند «بیگ اسكای» است كه سالانه در ایالت مونتانای آمریكا برگزار می گردد.
«دلبند» روایتگر زندگی دشوار اما دلخواه یك مادر هشتادساله و تنها به نام فیروزه است؛ پیرزنی كه زندگی منحصر به فردی در دل رشته كوه های البرز دارد. او همراه با گله گاوهایش، به تنهایی در دامنه كوه زندگی می كند و علیرغم اصرار فرزندان و دوستان خود حاضر نیست محل زندگی اش را ترك كند.
اما در بخش مستندهای كوتاه كمتر از ۱۵ دقیقه هم فیلم «لوتوس» ساخته محمدرضا وطن دوست به روی پرده می رود. در فیلم مستند «لوتوس» زندگی پیرزنی را می بینیم كه ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره ای نشسته است تا به دیدار تنها ساكن آن برود…
جشنواره بین المللی فیلم مستند «بیگ اسكای» كه از تاریخ ۱۵ تا ۲۴ فوریه (۲۶ بهمن تا ۵ اسفند) برگزار می گردد در بخش ویژه ای با عنوان "داستان هایی از ایران» هم میزبان نمایش پنج مستند «دلبند» (یاسر طالبی)، «لوتوس» (محمدرضا وطن دوست)، «حلب: سكوت جنگ» (امیر اصانلو)، «در جستجوی فریده» (كوروش عطایی و آزاده موسوی) و «ناخدا سلیمان» (سعادتعلی سعیدپور) است.
«در جستجوی فریده» درباره زنی به نام فریده است كه چهل سال پیش در حرم امام رضا (ع) رها می شود و پس از انتقال به شیرخوارگاه، توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته می شود و حالا برای نخستین بار به ایران سفر می كند تا زادگاهش را ببیند و خانواده واقعی اش را بیابد.
مستند «حلب: سكوت جنگ» هم روایتی شاعرانه از جنگ و ویرانی های آن و سكوت مرگباری است كه بر شهر حلب بعنوان پررونق ترین شهر سوریه در سال های نه چندان دور حاكم شده است.
«ناخدا سلیمان» هم روایتگر زندگی سلیمان، ناخدای یكی از كشتی های به نمك نشسته در دریاچه ارومیه است كه بعد از خشك شدن دریاچه به كار كشاورزی مشغول می باشد. كشاورزی منطقه تحت تأثیر بحران دریاچه و بادهای نمك در حال نابودی است.



1397/11/27
14:17:19
5.0 / 5
4092
تگهای خبر: جشنواره , داستان , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱