با دعوت نشر نگاه؛

زن سی ساله بالزاك و دشمنان چخوف دوباره به بازار نشر آمدند

زن سی ساله بالزاك و دشمنان چخوف دوباره به بازار نشر آمدند

به گزارش بلك بلاگ دو كتاب زن سی ساله نوشته بالزاك و دشمنان نوشته چخوف توسط نشر نگاه به چاپ های دوم و سیزدهم رسیدند.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، انتشارات نگاه اخیرا دو عنوان از آثار مربوط به ادبیات جهان خویش را تجدید چاپ كرده كه نوشته های نویسندگان بزرگی هستند. یكی از این كتاب ها، رمان «زن سی ساله» نوشته انوره دو بالزاك نویسنده فرانسوی است كه توسط علی اصغر خبره زاده ترجمه شده است. این كتاب، دهمین عنوان از مجموعه «ادبیات جهان» است كه این ناشر چاپ می كند.
بالزاك را بعنوان یكی از سرآغازگران سبك رئالیسم در ادبیات می شناسند. وی در رمان «زن سی ساله» خود داستان زندگی دختر سرزنده و شادابی به نام ژولی را روایت كرده كه خلاف میل پدرش با یك نظامی جوان ازدواج می كند. بستر زمانی این رمان، سال های حكومت ناپلئون و استیلای او بر اروپاست. پدر بر این باور است كه نظامیان آن دوره زمانه، مردان قابل اتكایی نیستند و فقط خودشان را می بینند. ازدواج ژولی با مرد نظامی در ابتدای داستان رخ می دهد.
در ادامه داستان، ژولی با گرفتاری های زیادی همچون خیانت مردش، مرگ پدر و... روبرو می شود.
چاپ دوم ترجمه این كتاب با قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.

كتاب دیگری كه این ناشر تجدیدچاپ كرده، مجموعه داستان «دشمنان» نوشته آنتوان چخوف با ترجمه سیمین دانشور است. «دشمنان» یكی از داستان های كوتاه این مجموعه است كه دربرگیرنده ۱۳ داستان كوتاه از این نویسنده مشهور روس است. این داستان درباره یكی از اشكالات بزرگ روسیه زمان معاصر چخوف است؛ خیانت و حیله گری زنان و مردان نسبت به یكدیگر. چخوف تلاش داشت بعنوان نویسنده و البته دكتر، با داستان نویسی اش نیشتری به این بیماری اجتماعی بزند.
این برای بیان مشكلات اجتماعی كشورش در آن زمان، از زبان طنز هم بهره برده است.
چاپ سیزدهم این كتاب هم با ۳۱۹ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

1397/11/17
16:51:41
5.0 / 5
4217
تگهای خبر: داستان , رمان , طنز , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳