فاصله انیمیشن ایران با جهان چقدر است؟

فاصله انیمیشن ایران با جهان چقدر است؟

به گزارش بلك بلاگ نخستین نشست روز دوم جشنواره فیلم فجر به انیمیشن ˮآخرین داستانˮ اختصاص داشت كه در این جلسه عوامل تولید این اثر نسبت به وضعیت انیمیشن در جشنواره انتقادات شان را مطرح نمودند.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، احسان رسول اف با اشاره به اینكه این اثر كاملاً مستقل است، اظهار داشت: این پروژه در كنار دیگر پروژه های این مؤسسه انجام شده و تأمین بودجه این اثر توسط خود استودیو هورخش بوده و من در بخش پست پروداكشن وارد این پروژه شدم و می توانم بگویم كه این طرح در سینمای كاملاً مستقل تولید شده است.
عوامل این فیلم در توضیح اینكه این اثر برای گروه سنی مثبت ۱۳ سال تولید شده معتقدند كه این فیلم اساساً برای نوجوانان ساخته شده و تلاش كرده اند رده بندی سنی درستی را در نظر بگیرند.
اشكان رهگذر كه كارگردان و نویسنده این پروژه ۹ ساله بوده است در توضیحاتی بیان كرد كه حدود هزار نفر در این طرح همكاری كردند و متأسفانه ما مصرف كننده انیمیشن های آمریكایی هستیم و اساساً چیزی كم از انیمیشن های جهانی نداریم بلكه فقط باید دانش مان را تكرار نماییم.
برای این فیلم كه از موسیقی های اقوام از شمال و جنوب و شرق و غرب ایران بهره گرفته شده، یك تحقیق پنج ساله درباره موسیقی نواحی انجام شده است، بر همین مبنا اشكان رهگذر در توضیح این نكته اظهار داشت: من همراه با كریستف رضاعی این تحقیقات را انجام دادیم و در ادامه با حضور آقای رسول اف به مشاوران این حوزه دست پیدا كردیم و چون اشعاری به زبان كردی و جنوبی داشتیم از خودشان مشورت می گرفتیم. همینطور شهرام ناظری هم این اثر زیبا را به پروژه ما هدیه كردند.
تینا پاكروان كه مسئول انتخاب صداپیشگان این انیمیشن بوده درباره نحوه انتخاب صداپیشگان كه بیشتر از چهره های سینمایی و شناخته شده هستند اظهار داشت كه در همه جای جهان تلاش می شود برای انیمیشن ها از چهره ها و سوپر استار استفاده گردد تا از این طریق بتوانند آثارشان را بین مردم شناخته شده تر كنند.
با عنایت به اینكه در این انیمیشن سینمایی از موسیقی های اقوام استفاده شده است و در بخش هایی شخصیت شهرزاد این اثر آوازهایی را می خواند، تینا پاكروان در این خصوص توضیح داد: در این بخش ها آوازهای شهرزاد به صورت دو صدایی اجرا شده است. امیدوار بودم صدای شهرزاد را دو صدایی نشنویم و تنها صدای خودش باشد و اینكه چون آواز شهرزاد قصه ما در ذهن ضحاك می پیچد، صدای اهریمن زنانه است.
مجید مظفری كه از صداپیشه های این فیلم بوده با اشاره به اینكه "دلم می خواست امسال اصلاً در این جشنواره نباشم" اظهار داشت: تنها به خاطر این تلاش ۹ ساله بود كه پذیرفتم در جشنواره حضور پیدا كنم، چونكه میدانم باید از انان حمایت شود و باید كه اگر حمایتی از آنها شده بود ۹ سال تولیدش طول نمی كشید.
در ادامه اشكان خطیبی هم در سخنانی با انتقاد از شرایط جشنواره اظهار نمود كه با مجید مظفری هم عقیده است و شاید ۱۰ سال باشد كه نسبت به جشنواره چنین حسی دارد.
وی همینطور اظهار داشت: فاصله انیمیشن ایران با جهان همین صندلی های خالی در سالن نشست و سالن سینما هست.
اشكان رهگذر كارگردان، احسان رسول اف تهیه كننده، بابك ارجمند مجری طرح، ژینوس پدرام تدوینگر، علیرضا علویان طراحی و تركیب صدا، تینا پاكروان مسئول انتخاب صداپیشگان، مجید مظفری صداپیشه، اشكان خطیبی صداپیشه، بانیپال شدند و صداپیشه این انیمیشن سینمایی در این جلسه حضور داشتند.



1397/11/12
13:12:10
5.0 / 5
4096
تگهای خبر: جشنواره , سینما , فیلم , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱