مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران:

ساخت سیمرغ فیلم فجر در داخل مقرون به صرفه نیست

ساخت سیمرغ فیلم فجر در داخل مقرون به صرفه نیست

به گزارش بلك بلاگ مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران تاكید دارد ساخت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در داخل كشور با عنایت به دستگاه های خاصی كه برای ساخت آن نیاز است، مقرون به صرفه نیست.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، محمدعلی قنبری، مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران در گفت وگویی در واكنش به انتقاداتی كه به ساخت سیمرغ جشنواره در خارج از كشور مطرح می شود، اظهار داشت: حرف های دبیر جشنواره درست است، برای ساخت این سیمرغ ها دستگاه های مخصوصی لازم است كه باید وارد كرد، اما نكته این است كه برای تولیدكننده مقرون به صرفه نیست كه برای ساخت 100 یا حتی 200 نمونه از آن در طول یك سال این دستگاه ها را وارد كند.
او با اشاره به اینكه این محدودیت تنها مربوط به سیمرغ های جشنواره نیست، افزود: موارد مشابه دیگری هم هست كه مجبور هستیم از خارج از كشور وارد نماییم چون نمی توان برای یك پروژه ای كه محدود به چند عدد تندیس یا كالایی خاص است مبادرت به خرید دستگاه های گران كرد.
رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران افزود: كاری كه در بخش شیشه در داخل كشور انجام می دهیم مربوط به شیشه های ضدگلوله یا شیشه های 19 میلیمتری و تراش دادن است، اما ساخت سیمرغ های جشنواره فجر یك كار خاص است و با دستگاه هایی كه در صنف ما وجود دارد امكان ساخت آنها وجود ندارد.
قنبری به انتقادات هم اشاره ای كرد و تصریح كرد: از بعد احساسی و غرور ملی می توانیم بگوییم بهتر است این سیمرغ ها در داخل كشور ساخته و تولید شوند و این نگاه خوبی است اما در خیلی از مراكز حساس كشور قطعات و وسایلی داریم كه از خارج از كشور می آید چون یا مقرون به صرفه نیست یا توان ساخت داخلی آن وجود ندارد.
او اضافه كرد: حتی در همین صنف شیشه و آینه ما مجبوریم رنگ پشت آینه یا تلق وسط شیشه جلوی اتومبیل را از خارج بیاوریم. پس نباید حساسیت تولید كرد چرا فلان چیز از خارج وارد می گردد.
قنبری تصریح كرد: معتقدم كسانی كه این انتقادات را مطرح می كنند برخوردی كاملا احساسی دارند، ولی به لحاظ توانایی داخل و صرفه اقتصادی نمی توان برای ساخت 30 یا حتی 100 سیمرغ دستگاه های خاص و گران آنرا وارد كشور كرد.
ساخت سیمرغ جشنواره فیلم فجر در خارج از كشور با انتقاداتی همراه شده است. این درحالی ست كه بنا به قول ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره، سیمرغ بلورین به خاطر شكل یك تكه و كریستالی آن نیازمند دستگاه های خاصی است كه در داخل كشور وجود ندارد و برای تولیدكنندگان داخلی هم مقرون به صرفه نیست برای ساخت 30 سیمرغ در طول یك سال آن ابزار و امكانات را وارد كشور كنند.
تغییرات سیمرغ فیلم فجر را در این لینك می توانید بیینید.



1397/10/30
13:17:26
5.0 / 5
4458
تگهای خبر: جشنواره , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵