پنجشنبه ۲۷ دی

حرف هایی با دخترم درباره اقتصاد به گرگان می رود

حرف هایی با دخترم درباره اقتصاد به گرگان می رود

به گزارش بلك بلاگ نشست معرفی كتاب حرف هایی با دخترم درباره اقتصاد: تاریخ مختصر سرمایه داری نوشته یانیس واروفاكیس ۲۷ دی با حضور مترجم كتاب در گرگان برگزار می گردد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، كتاب «حرف هایی با دخترم درباره اقتصاد» با عنوان فرعی «تاریخ مختصر سرمایه داری» نوشته یانیس واروفاكیس اخیرا با ترجمه ای از فرهاد اكبرزاده با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۱۷۶ صفحه و بهای ۲۲ هزار تومان از جانب نشر بان روانه كتابفروشی ها شده است.
خانه كتاب شهر گرگان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز پنجشنبه ۲۷ دی نشست معرفی این كتاب را با حضور مترجم برگزار می نماید. در این نشست ابتدا كتاب توسط خسرو بنایی معرفی شده و در ادامه فرهاد اكبرزاده بحثی را درباره قدرت كتاب در عصر رسانه های جمعی آغاز می كند. اكبرزاده در این نشست همینطور درباره كتاب «حرف هایی با دخترم درباره اقتصاد» و نویسنده آن با مخاطبان گرگانی خود به گفت وگو می نشیند.
واروفاكیس نویسنده كتاب «حرف هایی با دخترم درباره اقتصاد» را با این جمله جذاب آغاز می كند كه «اقتصاد مهم تر از آن است كه به اقتصاددان ها سپرده شود.» و با همین رویكرد آغاز به تعریف برخی مفاهیم مطرح در اقتصاد، مثل، پول، نرخ بهره، مازاد و نظایر آن با استفاده از مثال های جذاب از سینما و ادبیات می كند. همینطور او به بانكداری و نظام اقتصادی نئولیبرالیسم به شدت می تازد و بی رحمانه آنها را نقد می كند. از آن جا كه وی در این كتاب برای بیان مباحث مدنظر خود و برای ساده سازی آنها بسیار به ادبیات و سینما ارجاع می دهد جذابیت آن به شكل قابل توجهی بیشتر شده و برای طیف ۱۵ سال به بالا در هر تحصیلات و شغلی باشند، قابل مطالعه است.
علاقه مندان گرگانی برای حضور در این نشست می توانند در روز و ساعت مقرر شده به آدرس گرگان خیابان ولیعصر (عج) بین عدالت ۸ و ۱۰، زیرزمین بانك سامان رجوع كنند

1397/10/25
16:16:13
5.0 / 5
4081
تگهای خبر: رسانه , سینما , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲