كتابی درباره تاریخ سینمای هالیوود منتشر گردید

كتابی درباره تاریخ سینمای هالیوود منتشر گردید

بلك بلاگ: كتاب «...و اینك آخرالزمان» (تاریخ سینمای هالیوود) نوشته سعید مستغاثی منتشر گردید.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، این كتاب در ۱۴۴ صفحه با قیمت ۱۶هزار تومان از طرف انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است.
در مقدمه كتاب می خوانیم:
«كتاب «... و اینك آخرالزمان» بیشتر از همه تاریخ خوانی و واكاوی هایش دو نكته را مد نظر داشته است: نخست این كه سینمای غرب یك سینمای كاملا ایدئولوژیك بوده و تمامی ابعاد ایدئولوژی خودرا ترجمان تصویری كرده و بر پرده سینماها برده است. و دوم این كه ما بعنوان ملتی دارای والاترین و پوینده ترین ایدئولوژی می توانیم و باید این ایدئولوژی و تفكرات و ارزش هایش را در لابه لای تصاویر سینما بگنجانیم وگرنه تسلیم ایدئولوژی رقیبی شده ایم كه قرن هاست برای نابودی و اضمحلال ما برنامه ریزی نموده است.
در این كتاب تلاش شده نشان داده شود كه آنها چگونه ایدئولوژی خودرا تصویری كردند. این كه چگـونـه مـی تـوان ایـدئـولـوژی رهـایـی بخـش و عدالت طلبانـه اسلام را به سكانس هـا و پلان های سینمـا آورد، حتمـا بـه كتاب ها و مقـالات و پژوهش های دقیق تـر و عمیق تری نیـاز دارد كه اساسا در محدوده این كتاب نمی گنجـد. اساسا مفاهیم و ارزش های والای اسلام در چارچوب تصویر نمی گنجد، اما اگر بتوان فقط سایه ای كم رنگ را هم از آنها نمایاند، خود نیل به هدف است.»




1397/10/05
13:59:49
5.0 / 5
4296
تگهای خبر: برنامه , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱