مدیریت پاسخگویی در روابط عمومی منتشر گردید

مدیریت پاسخگویی در روابط عمومی منتشر گردید

به گزارش بلك بلاگ انتشارات كارگزار روابط عمومی برای اولین بار در ایران، كتاب مدیریت پاسخگویی در روابط عمومی،  تالیف مهدی باقریان در ۳۶۰ صفحه منتشر و روانه بازار كرد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، این كتاب می كوشد تا با توصیف مفاهیم و مصادیق پاسخگویی در بخش های دولتی و خصوصی، استانداردها، ابزارها و روش های عملیاتی، جایگاه و نقش روابط عمومی ها، چارچوبی ارائه دهد تا بتوان ضمن تولید یك نظام پاسخگویی متوازن و متداول، برای بهبود شرایط و اثربخشی مدیریت دولتی و روابط عمومی– كه متولی مستقیم آن است - و در نهایت تقویت تعامل و روابط بین مردم و دولت، تقویت فعالیت گرایی مثبت و تكیه های اخلاقی و قدرت شهروندی، اعتماد و انصاف استفاده نمود.
پاسخگویی یكی از ابزارهای كلیدی مدیریت، به ویژه مدیریت دولتی نوین همچون «روابط عمومی» در شرایط كنونی است. همین امر سبب شده كه به این مورد از جهات و زوایای مختلفی پرداخته شود.
بنابر اعلام نویسنده این كتاب، پاسخگویی یك فضیلت و به منزله یك خصوصیت مثبت برای مردم، كارگزاران و سازمان های دولتی است كه به باعث آن، همه ملزم به ارائه توضیح درباره رفتارها، تصمیمات و عملكردهای خود هستند و این امر اگر محقق شود باعث تقویت رابطه بین شهروندان و دولت و افزایش اثربخشی و شفافیت در عملكرد سازمان ها و شركت ها، كاهش فساد، افزایش انسجام، مشروعیت نظام سیاسی و ارتقای منفعت عامه خواهد شد.
وی می افزاید: تولید اعتماد و عمل به مسئولیت اجتماعی در سازمان ها، فعالیت گرایی مثبت، از میان برداشتن اشكالات و خطاهای انسانی، خشنود ساختن شهروندان و ذینفعان، پاسخگویی به انتقادات و شكایات، توجه به نگرش ها و خواسته های مردم، اقدام اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب، سنگ بنای مدیریت مسائل عمومی است. پس به قول "پیتر"، سازمان ها باید حسن مسئولیت پذیری، پاسخگویی و توجه به حقوق اعضای جامعه را در چارچوب برنامه های راهبردی خود، مورد توجه قرار دهند و در عین حال كه از سرمایه های زیستی- اجتماعی و علمی محیط پیرامون خود تغذیه می كنند در برنامه های راهبردی خود توجه ویژه ای به مقوله مسئولیت اجتماعی سازمانی و رعایت حقوق شهروندان داشته باشند. به عبارت دیگر، همانطور كه اون هیوز در كتاب «مدیریت دولتی» اشاره دارد رابطه دولت و شهروندان، سیستم پاسخگویی را شكل می دهد كه به باعث آن سازمان های دولتی وظایف مربوط را انجام می دهند و به شهروندان اجازه می دهند كه وظایف ساده را انجام دهند مشروط بر اینكه وكیل از حد خود تجاوز نكند و پاسخگو باشد.زبا توجه به مطالبی كه از نظر گذشت می توان نتیجه گرفت پاسخگویی یكی از چالش هایی است كه دولت ها همچون دولت ایران امروزه با آن مواجهند. نظام اداری ایران در این حوزه با مشكلات عدیده ای دست و پنجه نرم می كند و متأسفانه با وجود بخشنامه ها و آیین نامه های فراوان، فقدان یك سیستم پاسخگویی مناسب در سازمان ها و شركت های دولتی احساس می گردد و با همه تلاش های صورت گرفته هنوز در مقابل وظایف، تصمیمات و عملكردهای خود پاسخگو نیستند.

1397/10/03
18:05:58
5.0 / 5
4057
تگهای خبر: برنامه , شركت , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵