برگزاری دومین دوره جایزه احمد محمود

برگزاری دومین دوره جایزه احمد محمود

بلك بلاگ: كامران محمدی از برگزاری دومین دوره جایزه «احمد محمود» به دبیری مهدی یزدانی خرم اطلاع داد.


كامران محمدی ـ دبیر نخستین دوره جایزه «احمد محمود» ـ با بیان این خبر به ایسنا اظهار داشت: من و حسن شهسواری هم در كنار مهدی یزدانی خرم هستیم و تلاش می نماییم مراسم پایانی جایزه، مثل سال گذشته، روز چهارم دی ماه همزمان با سالروز تولد زنده یاد احمد محمود برگزار گردد.
او اضافه كرد: مهم ترین مساله برای برگزاری جایزه داشتن اسپانسر و تهیه مبلغ جایزه و هزینه های اجرایی می باشد كه امسال هم خوشبختانه حل شد.
محمدی در ادامه بیان كرد: امسال كتاب های سال ۹۶ داوری می شوند و مثل سال قبل در دو بخش رمان و مجموعه داستان.
این نویسنده درباره شیوه داوری و داوران امسال اظهار داشت: بهتر است باقی خبرها را دبیر امسال اعلام نماید، اما این روشن است كه برای اجتناب از كار محفلی و تكراری و استفاده از دیدگاه های سایر نویسندگان، هیچ یك از ما سه نفر امسال داور نخواهیم بود و به صورت كلی از تیم داوری سال گذشته، حداكثر شاید یك نفر امسال هم باشد. تیم امسال تلفیقی از چهره های دانشگاهی و نویسندگان هستند كه دبیر امسال احیانا هفته آینده آن ها را معرفی خواهد نمود.
دبیر نخستین دوره جایزه «احمد محمود» درباره این كه پیش تر گمانه هایی درباره احتمال برگزاری جایزه توسط انجمن صنفی داستان نویسان استان تهران وجود داشت، توضیح داد: من به قول شما اهالی رسانه ابراز امیدواری كرده بودم كه در آینده این طور شود! هنوز هم البته ابراز امیدواری می كنم! چراكه حیات جایزه با اتصال به جریانی بزرگ تر و البته صاحب قدرت و منابع مالی بهتر تضمین می گردد و كارهای فردی و دورهمی، نهایتا محكوم به تعطیلی اند. مثل جایزه «منتقدان و نویسندگان مطبوعات» كه احمد غلامی دبیر دائمی اش بود. اما در عین حال، استقلال جایزه هم همین قدر مهم می باشد و لازم است كار به شكل درست و بدون عجله انجام گیرد؛ ضمن این كه من بعنوان یكی از اعضای هیات مؤسس و هیات مدیره اول انجمن صنفی، خیلی خوب می دانم انجمن هنوز در ابتدای راه است و باید به استقامت بیشتری برسد.
كامران محمدی در انتها اظهار داشت: به هر حال من از ابتدا مایل بودم جایزه از حالت فردی و متصل به خودم یا حداكثر چهار تا مثل خودم خارج شود تا باقی بماند، حالا یا با مشاركت نهاد صنفی معتمد و سالم یا با تشكیل هیات امنایی از آدم های مؤثر و قدرتمند. امیدوارم این اتفاق در سال های آینده بیفتد، وگرنه بعید می دانم سرنوشت بهتری نسبت به جایزه های دیگر در انتظار جایزه «احمد محمود» باشد.



1397/08/11
23:37:20
5.0 / 5
4130
تگهای خبر: جایزه , داستان , رسانه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳