مختارپور مطرح كرد؛

پرچم انقلاب به دست جوانان نسل سوم است

پرچم انقلاب به دست جوانان نسل سوم است

بلك بلاگ: دبیركل نهاد كتابخانه ها در اختتامیه جشنواره كتابخوانی رضوی اظهار داشت: امروز پرچم انقلاب به دوش جوانان نسل سوم انقلاب است كه نه روزهای انقلاب و دفاع مقدس را دیده اند، نه امام خمینی را.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره كتابخوانی رضوی قبل از ظهر امروز شنبه ۱۷ شهریور با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار گردید.
علیرضا مختارپور دبیركل نهاد كتابخانه های عمومی كشور در این مراسم با اشاره به دیدار مسئولان با رهبر انقلاب اسلامی در دوم خرداد سال جاری، و سخنان ایشان اظهار داشت: در آن دیدار مقام معظم رهبری به مبحث منطقه و جهان، به دشمنی های دیرینه استكبار جهانی از پیروزی انقلاب به بعد و همچون به استفاده از هنر و تبلیغات در جنگ فرهنگی ضد انقلاب اسلامی اشاره كردند و سپس تصریح كردند كه در همه این قضایا دشمن شكست خورده است. من در این سخنرانی و فرصت به تشریح این بیانات و منطق آن می پردازم.
وی اضافه كرد: اول، مخالفت با اصل انقلاب اسلامی كه از روز پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و همچنان ادامه دارد. محورهای اصلی تهاجم دشمن در این سطح تضعیف نظام جمهوری اسلامی، اثبات ناكارآمد بودن نظام و ناموفق بودن انقلاب خصوصاً برای مستضعفین و آزادی خواستار جهان و در نهایت شكست جمهوری اسلامی و نتیجتاً ناموفق ماندن انقلاب اسلامی در جهان بوده است. خوشبختانه با عنایات حضرت حق و همت مردم غیور ایران، تلاش استكبار جهانی در تمام جبهه های جنگ تحمیلی، تلاش منافقین و ضد انقلاب، ناآرامی های مرزی و تحریك اقوام مختلف كشور، به شكست منجر گردید. هر چند خسارات و تلفات و ضررهای زیادی به كشور عزیز ایران وارد شد اما سرانجام این ملت ایران بود كه از این عرصه ها پیروز خارج شد.
مختارپور افزود: اما سطح دوم یا نوع دوم دشمنی ها بعد از آخر جنگ تحمیلی شروع شد. دشمن برپایه محاسبات ظاهری و معمول به این نتیجه رسیده بود كه با رحلت حضرت امام اولاً وحدت و انسجام داخلی از میان می رود و ثانیاً تغییرات گسترده در سطح مدیران و مسئولان نظام باعث از هم گسیختگی امور می گردد و از همه مهمتر و قابل توجه تر اینكه كم كم نسلی در ایران متولد می گردد و رشد پیدا می كند كه نه دوران ستم شاهی را دیده نه حضور امام خمینی را درك كرده نه از دفاع مقدس خاطره ای دارد؛ در یك كلام، نسلی است به كلی بیگانه با اسلام و انقلاب و حتی ایران. پس باید این نسل هدف گرفته شود. تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی با وسعت و شدت بسیاری شروع شد. رشد قارچ گونه ماهواره های فارسی زبان، گسترش و تعدد رسانه های صوتی و تصویری، و بعدها استفاده از فضای مجازی و شبكه های مجازی همه و همه در خدمت این جنگ گسترده كه دامنه آن تا خانه ها و مدارس و دانشگاه ها كشیده شده و از نظر ابزاری در سال های اخیر تا گوشی همراه و در جیب و دست هر جوان ایرانی كشیده شده بود قرار گرفت.
دبیركل نهاد كتابخانه های عمومی كشور اظهار داشت: سال ها و روز به روز این دشمنی و حملات بی وقفه جبهه استكبار جهانی بیشتر و گسترده تر از روز قبل ادامه پیدا كرد. اما خلاف تصور دشمن نتیجه این نبرد سهمگین به شكل دیگری پدیدار شد و سال به سال بر حضور نسل جوان در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی فرهنگی اضافه گردید. راهیان نور، اعتكاف های ماه رجب، شب های قدر رمضان، مراسم عزاداری محرم، راهپیمایی های بیست و دوم بهمن، اردوهای جهادی، و ده ها صحنه دیگر حاكی از حضور و فعالیت هزاران جوانی بود كه هدف اصلی استكبار جهانی برای نقی و قلع و قمع انقلاب اسلامی در دهه چهارم بودند اما اینك صحنه واقعیت دیگری را نشان می داد. جوانانی كه نه دوران مبارزات انقلاب اسلامی را دیده بودند نه امام خمینی را، نه روزهای دفاع مقدس را، جوانانی كه در زیر آتش سنگین سلاح های فرهنگی دشمن بزرگ شده بودند، جوانانی كه حتی خستگی و ورشكستگی معدودی از اصحاب انقلاب و نسل اول را هم شاهد بودند، جوانانی كه در عنفوان جوانی و در نهایت نشاط و شور جوانی، مجرد یا متأهل، با فرزندانی در بطن همسرانشان یا فرزندانی شیرخواره تمامی جوانی و زندگی و آینده خویش را یكجا در دفاع از حرم بر دست گرفتند.
وی در بخشی از سخنرانی خود به تعدادی از شهدای مدافع حرم و محوریت جوان بودن آن ها اشاره كرده و اظهار داشت: شهید مدافع حرم سجاد زبرجدی متولد ۱۳۷۰ تهران، شهید مدافع حرم جلیل تختی نژاد متولد ۱۳۷۲ هرمزگان، شهید مدافع حرم محسن حججی متولد ۱۳۷۰ اصفهان، شهید مدافع حرم عباس دانشگر تولد ۱۳۷۲ سمنان، شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی محسن قوطاسلو متولد ۱۳۶۹ تهران، شهید مدافع حرم ابراهیم عالمی متولد ۱۳۷۱ خراسان رضوی، شهید مدافع حرم بابك نوری متولد ۱۳۷۲ گیلان، شهید مدافع حرم حمید سیاهكالی مرادی متولد ۱۳۷۲ قزوین؛ فقط نام ۸ تن از صدها جوان نسل سوم است كه امروز پرچم انقلاب اسلامی را بردوش گرفته و عملاً بقا و دوام و استمرار انقلاب اسلامی و ثبات و تقویت نظام جمهوری اسلامی را به رخ تمامی جهانیان و تاریخ جهان می كشد.
مختارپور در انتها اظهار داشت: شكی نیست كه هر جنگی خسارت دارد، تلفات دارد، اما مهم نتیجه نبرد است. جنگ فرهنگی هم همچون جنگ اقتصادی و سیاسی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. اما به لطف خدا و همت پاك جوانان كشور و جوانان كشورهای اسلامی، آن كه برتمامی این دشمنی ها پیروز می گردد انقلاب اسلامی خواهد بود.

1397/06/17
15:32:54
5.0 / 5
4752
تگهای خبر: جشنواره , رسانه , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳