خاطرات تلخ دختر استیو جابز منتشر می گردد

خاطرات تلخ دختر استیو جابز منتشر می گردد

بلك بلاگ: كتاب جدیدی كه به زندگی استیو جابز می پردازد و وجه جدیدی از چهره وی را از دید دخترش عیان می كند، هنوز نیامده پرفروش شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از آسوشیتدپرس، لیسا برنان-جابز حدود یك هفته قبل مصاحبه ای با نیویورك تایمز درباره كتاب خاطرات جدیدش كه «Small Fry» نام گرفته است، انجام داد. وی در این كتاب كه شاید بتوان آن را به فارسی با عنوان «حیوانكی» یا «گوشت سرخ شده كوچولو» ترجمه كرد، و هم در مصاحبه اش، درباره رابطه اش با پدر فقیدش استیو جابز صحبت می كند.
با وجود اینكه تاكنون چند فیلم و بیوگرافی تلاش كرده اند نگاهی عام به زندگی پدر او داشته باشند، برنان-جابز از این كتاب بهره برده تا دید خودش از داستان را تعریف كند. او وقتی به دنیا آمد كه جابز ۲۳ سال داشت. جابز انكار كرده بود پدر اوست اما یك تست دی ان ای بعدا خلاف این را ثابت كرد.
كتاب خاطرات برنان-جابز در خیلی از خاطراتی كه تعریف می كند نشان داده است كه جابز نسبت به دخترش رفتاری بد داشته است. به صورت مثال او نمی خواست سیستم گرمایشی در اتاق دخترش قرار دهد و به او می گفت به علت عطری كه می زند بوی توالت می دهد.
برنان-جابز می گوید: وقتی آغاز به نوشتن كردم فكر نمی كردم او تا این حد روی صفحه جالب باشد و حتی حدودا كمی عصبانی شده بودم كه او چقدر جذبه و كشش داشت.
حتی با وجود اینكه او رابطه ای غیرمعمول با پدرش داشت، می گوید هیچگاه حس تهدید شدن از جانب او نكرد، ولی بعضی مواقع برایش پدرش «فقط عجیب» بود. وی در اشاره به شوهرش بیل كه دو فرزند از ازدواج قبلی اش دارد اظهار داشت: شوهرم را می بینم كه چه رابطه خوبی با دخترانش دارد و كاملا مسئولیت پذیر است. پدرم هم خیلی دوست داشت چنین آدمی باشد و همیشه چنین افرادی را دور خودش جمع می كرد، اما خودش هیچگاه نمی توانست چنین مردی باشد.
كتاب اشاره می كند كه جابز بالاخره در ایام پایانی عمرش از دختر خود معذرت خواهی كرد، به خصوص به خاطر اینكه وقت بیشتری با او نگذراند، در دوران نوجوانی او ناپدید می شد، پیغام هایش را جواب نمی داد و تولدهایش را فراموش می كرد. برنان-جابز به این معذرت خواهی بعنوان «پایان سینمایی» خودش اشاره نمود.
او در میراث پدرش سهم داشت و چند میلیون دلار دریافت كرد. هرچند وی در توزیع میراث مالی پدرش نقش ندارد، اما می گوید اگر داشت میلیاردها دلار به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا می كرد. این انتخاب جالبی است، به خصوص با عنایت به رقابت همیشگی اپل و مایكروسافت.
لیسا به نیویورك تایمز اظهار داشت: واقعا انجام چنین كاری خیلی بد می بود؟ حس می كنم بنیاد گیتس دارد كارهای خیلی خوبی انجام می دهد و به نظرم من آن پول را هدر می دادم.
پاول جابز و كودكانش و همینطور خواهر استیو جابز یعنی مونا سیمپسون در اطلاعیه ای گفتند كتاب جابز-برنان با خاطرات آن ها از استیو جابز تفاوت دارد. آن ها گفتند: لیسا بخشی از خانواده ماست، ازاین رو كتاب او را با اندوه خواندیم چون تفاوت های شدیدی از خاطرات ما از آن دوره داشت. نمایش استیو در این كتاب آن شوهر و پدری نیست كه ما می شناختیم.
این كتاب ۴۰۰ صفحه ای مقرر است ۴ سپتامبر( ۱۲ شهریور) به بازار بیاید.
این كتاب كه هنوز به صورت رسمی منتشر نشده در رده چهارم كتاب های زندگینامه ای سایت آمازون جای گرفته است و به صورت آنلاین از جانب مشتریان سفارش داده می شود.

1397/06/10
15:49:16
5.0 / 5
4404
تگهای خبر: داستان , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳