مدیرعامل شركت تعاونی مطبوعات در نشست خبری مطرح كرد؛

توقیف ملك تعاونی مطبوعات به دلیل عدم اجرای تعهدات وزارت ارشاد

توقیف ملك تعاونی مطبوعات به دلیل عدم اجرای تعهدات وزارت ارشاد

بلك بلاگ: مدیرعامل شركت تعاونی مطبوعات كشور ازتوقیف مِلك این تعاونی بابت عدم اجرای تعهدات وزارت ارشاد طی سال های ۸۱تا۸۹و پرداخت نكردن حق العمل این تعاونی در مورد صدور حواله های كاغذ به نشریات اطلاع داد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، علی اكبر بهبهانی مدیرعامل شركت تعاونی مطبوعات كشور امروز (سه شنبه ۶ شهریور ماه) در نشستی خبری كه با اهالی رسانه برگزار كرد، از توقیف مِلك این تعاونی به نفع یكی از اعضای آن كه از تعاونی طلبكار است، به علت عمل نكردن وزارت ارشاد به تعهدات خود در این رابطه اطلاع داد و به تشریح جزئیات این مسئله پرداخت.
وی با اشاره به اینكه ما هم از سوی وزارت ارشاد و هم یك طلبكار جفاكار تحت فشار قرار گرفته ایم، اظهار داشت: پس از ۳۰ سال مِلكی متعلق به شركت تعاونی مطبوعات كشور كه با حق عضویت های گرفته شده از اعضای آن خریداری شده بود، با رأِی دادگاه، توقیف و به نام فرد طلبكار از تعاونی شد.
مدیرعامل شركت تعاونی مطبوعات كشور اضافه كرد: هفته قبل وسایل شركت تعاونی مطبوعات به حیاط ریخته شد و مكانی هم كه فعلاً در آن قرار داریم، موقتی است و تا چند روز دیگر باید اینجا را هم تخلیه نماییم.
بهبهانی با اشاره به اینكه این تعاونی با ۲۰۰۰ عضو كه همه آنها مدیران رسانه ها و صاحبان امتیاز آنها هستند، بزرگترین تشكل صنفی مطبوعاتی است، در ارتباط با پیشینه شكایت یاد شده اظهار داشت: در سال ۱۳۸۱ شركت تعاونی مطبوعات كشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قراردادی منعقد می كند تا با كمك یك شركت سرمایه گذار به نام «مؤسسه فار» كه مدیرعامل آن شخصی به نام علیزاده كه خود از اعضای تعاونی مطبوعات است، حواله های صادره از وزارت ارشاد برای تأمین كاغذ به آنها داده شود و وزارت ارشاد هم بابت این كار به تعاونی حق العمل بپردازد. تا اینكه در آخرین روزهای دولت هشتم و در دوره وزارت آقای مسجدجامعی، طلب شركت تعاونی مطبوعات كشور از این وزارتخانه بابت نپرداخت این حق العمل، به ۳۹۰ میلیون تومان بالغ می گردد.
وی افزود: درحالی كه ما خودمان از وزارت ارشاد طلبكار بودیم، طلبكار اصلی (علیزاده)، از ما بابت نپرداختن این مبلغ شكایت می كند. وزارت ارشاد در آن دوره حاضر به پرداخت پول نشد، طلبكار از ما شكایت نمود و ما محكوم به پرداخت بدهی مان شدیم. تا ماجرا رسید به امروز كه این فرد مِلك شركت تعاونی مطبوعات را كه ارزش آن ۸ میلیارد تومان است، به نام خود زد.
مدیرعامل شركت تعاونی مطبوعات كشور اضافه كرد: بعد از آنكه دولت جدید (دولت نهم) سر كار آمد، ما مبحث را به آقایان حسینی و صفارهرندی منتقل كردیم اما آنها و حتی خودِ آقای احمدی نژاد گفتند كه بروید طلبتان را از آقای خاتمی بگیرید! خلاصه این طلب پرداخت نشد تا همین امروز.
بهبهانی خاطرنشان كرد: ما به علت اینكه وزارت ارشاد در این رابطه حق الناس را زیر پا گذاشته است، با پرداخت هزینه فراوان از این وزارتخانه شكایت كردیم. رجوع های ما به وزارت ارشاد از سال ۱۳۸۹ كه من مسئولیت مدیرعاملی تعاونی را بر عهده گرفتم، تابحال به هیچ جا نرسیده است. این در شرایطی است كه شعار دولت آقای روحانی «اعتدال و توسعه» است؛ هرچند خودِ ایشان هم در جلسه حضوری به من اظهار داشت كه «این بدهی ما است و باید به شما پرداخت شود»، اما هیچ پرداختی صورت نگرفته است.
وی در شرح ادامه این ماجرا اظهار داشت: در دوره وزارت آقای جنتی، ایشان حرف ما را پذیرفت و دستور پرداخت بدهی را به معاونت مطبوعاتی داد كه در ارجاع نامه به معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ارشاد یعنی آقای كاراندیش، او تائید كرد كه وزارت ارشاد ۳۹ میلیارد ریال بابت این مورد به شركت تعاونی مطبوعات بدهكار است. دیوان محاسبات هم این مورد را تائید كرد و در نهایت آقای كاراندیش در نامه ای به سازمان برنامه و بودجه عنوان نمود كه «وزارت ارشاد پولی برای تسویه این بدهی ندارد» و از این سازمان خواست كه بدهی یاد شده را تسویه كند اما این سازمان در بازگشت نامه، به وزارت ارشاد اعلام نمود كه «شما خودتان باید این بدهی را تسویه كنید».
مدیرعامل شركت تعاونی مطبوعات كشور در توضیح تفاوت مبلغ فعلی (۳۹ میلیارد ریال) با طلب قبلی (۳۹۰ میلیون تومان) اضافه كرد: همانطور كه گفتم این شكایت در سال ۸۹ تنظیم شده و با عنایت به دیركرد صورت گرفته در پرداخت این بدهی، این مبلغ امروز به ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بالغ شده است.
بهبهانی با اشاره به اینكه ضد وزارت ارشاد و فردی كه مِلك این تعاونی را متصرف شده، شكایت كرده است، اظهار داشت: من شمشیر شكسته و زِره دَریده بر جای مانده ام و دیگر جای مقاومت ندارم اما تسلیم نمی شوم. ما اساساً وزارت ارشاد را محكوم می نماییم و هر مقدار طول بكشد، طلب ۳۹۰ میلیون تومانی خودمان را از ارشاد می گیریم.
وی در ادامه ادعا نمود كه وزارت ارشاد دولت فعلی نسبت به فرد طلبكار (مدیرعامل مؤسسه فار) محبت سؤال برانگیزی به خرج می دهد و به نظر می آید رگه هایی از ارتباط میان او و وزارت ارشاد وجود داشته باشد؛ البته در این رابطه باید شخص وزیر ارشاد را مستثنی كنم چون او فردی شریف و متشخص است اما معاونین مربوطه، دستورات او را اجرا نمی كنند.
مدیرعامل شركت تعاونی مطبوعات كشور در توضیح بیشتر این نكته مدعی شد: فرد یاد شده كه قبلاً دو میلیارد تومان از ارشاد طلب داشته است، باید وصول این طلب ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از ارشاد پول گرفته است و این در شرایطی است كه وزارت ارشاد حاضر نیست طلب خود ما را بدهد.
بهبهانی با اشاره به اینكه هم اكنون پشت بام ساختمان شركت تعاونی مطبوعات با اجرای دستور قضایی كه طلبكار دریافت كرده، مسدود شده است اظهار داشت: مصیبت بارتر این است كه این طلبكار به دادگاه شكایت كرده كه من (علی اكبر بهبهانی) سالن كنفرانس شركت تعاونی را ـ كه ما در آن برنامه های خودِ تعاونی و مراسم های ختم همكاران را برگزار می نماییم ـ اجاره داده است.
نكته دیگری كه مدیرعامل شركت تعاونی مطبوعات كشور در این نشست خبری به آن اشاره نمود، این بود كه فرد طلبكار در سال ۹۲ مِلك تعاونی مطبوعات را به نام خود زده است، درحالی كه وی (بهبهانی) و دیگر اعضای هیئت مدیره این تعاونی در سال ۹۴ متوجه این مسئله شده اند.
وی همینطور با اشاره به اینكه از سوی حدود نیمی از اعضای شركت تعاونی مطبوعات یعنی هزار نفر برای برگزاری تجمع و تحصن جلوی وزارت ارشاد تحت فشار قرار گرفته اند، عنوان نمود كه این مورد را فعلاً به صلاح نمی داند اما امكان دارد كار به اینجاها هم بِكِشد.
بهبهانی عنوان كرد: با عنایت به اینكه روزی ۱.۵ میلیون تومان جریمه دیركرد به طلب ما از وزارت ارشاد اضافه می شود، هم اكنون این طلب به ۶ میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل شركت تعاونی مطبوعات كشور همینطور عدم طرح شكایت از سوی مدیرعامل شركت فار بابت طلب خود از این تعاونی را طی سال های ۸۱ تا ۸۹ و طرح این شكایت در سال ۸۹ یعنی سالی كه وی (بهبهانی) بعنوان مدیرعامل این تعاونی انتخاب شده است، سؤال برانگیز دانست و اظهار داشت: برداشت من از این اقدام این است كه او می خواسته سود بیشتری از طلب خود ببرد. علاوه بر این، این شخص از شركت تعاونی مطبوعات كشور طلبكار است اما از من شكایت كرده است؛ ضمن اینكه از پنج عضو هیئت مدیره، او از سه عضو و از سه بازرس تعاونی از یك نفر شكایت كرده است كه همه اینها علامت سؤال بوجود می آورد.

1397/06/06
13:41:55
5.0 / 5
4622
تگهای خبر: برنامه , رسانه , شركت , مطبوعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲