یاسر احمدوند:

سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی

سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی

بلک بلاگ: معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتخاب مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به عنوان محل برگزاری سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آگاهی داد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ی محل برگزاری سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: امسال پس از نمایشگاه سی و سوم در تیرماه با رییس شورای اسلامی شهر تهران، درباره ی نیازهای و شرایط لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مکاتبه شد. چنانچه مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» امکانات لازم برای میزبانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را دارد، اعلام گردد. شهریورماه، این نامه از طرف رییس شورای شهر تهران پاسخ داده شد.
احمدوند افزود: به ضمیمه این نامه توضیحات مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب ارسال شده بود. در این نامه به فراهم آوری امکانات لازم برای میزبانی این مکان اشاره شده بود؛ ازجمله ایجاد فضای مسقف کافی، رفع مشکلات دسترسی و اصلاح معابری منتهی به مجموعه همین طور امکانات حمل و نقل عمومی.
رئیس سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران افزود: در پاییز نیز در چند نوبت از مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» بازدید به عمل آمد و همکاران معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بطور مرتب درباره ی این موضوع، گزارش ارائه می کردند. باتوجه به فعالیتی که پس از چند سال وقفه در این مجموعه برای تکمیل سازه ها و رفع نواقص، این امیدواری را به وجود آورده بود که این مجموعه آماده میزبانی از سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد.
احمدوند با اشاره به ادامه مکاتبات و جلسات گوناگون با مسئولان مدیریت شهری در طول امسال، اظهار داشت: در نهایت با تصویب شورای سیاستگذاری نمایشگاه و نظر دستگاه های همکار برای برگزاری نمایشگاه، تصمیم بر این شد، سی وچهارمین دوره بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در «شهر آفتاب» برپا شود. این تصمیم طی مکاتبه ای به شهرداری تهران اعلام گردید. شهرداری تهران اعلام کرد، مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب، در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ میزبان نمایشگاه صنعت نفت خواهد بود و امکان میزبانی از نمایشگاه کتاب تهران در این تاریخ وجود ندارد؛ بدین سبب مدیریت شهری پیشنهاد کرد، تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب به پس از این تاریخ باشد. پیش از این تاریخ نیز اعلام شده بود، مجموعه به سبب انجام عملیات عمرانی آمادگی برای میزبانی را ندارد.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بررسی پیشنهاد مدیریت شهری افزود: این پیشنهاد با حضور مدیران شهری، در جلسات گوناگون بررسی گردید. امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در خردادماه به سبب تلاقی با ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، شروع فصل امتحانات مدارس، همین طور برگزاری ادوار مختلف این رویداد در اردیبهشت ماه و تعیین این ماه، در تقویم فرهنگی کشور و نمایشگاه های بین المللی و حضور میهمانان خارجی وجود ندارد.
احمدوند اظهار داشت: درخواست داشتیم، نمایشگاه نفت در تاریخ دیگری اجرا شود که موافقت نشد؛ بدین سبب با تصمیم شورای سیاستگذاری سی وچهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی انجام خواهد شد. امیدواریم این رویداد با مشارکت حداکثری ناشران و حضور حداکثری مردم و علاقه مندان همین طور با تصمیمات و برنامه هایی پیش بینی شده، نمایشگاهی ممتاز و در ایجاد و تقویت نشاط فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد.


منبع:

1401/12/25
12:53:28
0.0 / 5
304
تگهای خبر: برنامه , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵