فلاحت پیشه پیشنهاد كرد؛

هفته زبان فارسی در تونس برگزار گردد

هفته زبان فارسی در تونس برگزار گردد

به گزارش بلک بلاگ، معاون امور بین الملل بنیاد سعدی پیشنهاد کرد که با عنایت به علاقه تونسی ها به زبان فارسی و پیوندهای دیرین تمدنی میان ایران و تونس هفته زبان فارسی در تونس برگزار گردد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، بمنظور توسعه و بهبود آموزش و گسترش زبان فارسی در کشور تونس، نشست مجازی بررسی مطالبی کلاس های حضوری و مجازی در دانشگاه های این کشور و کلاس های رایزنی فرهنگی ایران اجرا شد. در این جلسه مجازی هادی آجیلی، رایزن فرهنگی ایران در تونس و نماینده بنیاد سعدی در این کشور، شهروز فلاحت پیشه، معاون امور بین الملل بنیاد سعدی، زهرا عامری، رئیس گروه کانون های اساتید و دانش آموختگان و کارشناس حوزه آفریقا و عربی، سیدعلی موسوی زاده، مدیر ارزیابی عملکرد و انتشارات و امیر احمدی، مدیر آموزش معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و شهناز احمدی قادر، مدیر امور استادان زبان فارسی حضور داشتند.
در این جلسه ابتدا عامری اظهار داشت: از چند سال قبل رایزنی فرهنگی در تونس اعلام نیاز استاد زبان فارسی کرده بود و بنیاد سعدی وظیفه داشت این مساله را حل کند و به همین دلیل یک دانشجو از تونس در مقطع کارشناسی ارشد رشته آزفا بورسیه بنیاد سعدی شد و از سال قبل به مدرسین مستقر و بومی تونس پیوست.
آجیلی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در تونس هم به وضعیت زبان فارسی و کلاس هایی که هم اکنون در کشور تونس برگزار می گردد اشاره نمود و اظهار داشت: در تونس سه کلاس زبان فارسی در سه مقطع در دانشگاه سوسه داریم، که مدرس آن سال جاری بازنشسته شده است ولیکن کلاس های زبان فارسی در دانشگاه برقرار است اما آنچه که مشهود است رایزنی فرهنگی در سال آینده نیازمند تأمین استاد جدید خواهد بود.
وی همینطور به کلاس های آموزش زبان فارسی دانشگاه منبوبه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اشاره نمود و اظهار داشت: مدرس این کلاس ها، علاوه بر تدریس در کلاس های دانشگاه مذکور، مشغول تدریس زبان فارسی در دانشگاه ابن شرف هم هست.
آجیلی در ادامه به مبحث آموزش زبان فارسی دانشگاه جامع نهم آوریل پرداخت و تصریح کرد که این مرکز دانشگاهی طی سالهای قبل در امر برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی به عنوان واحد اختیاری با رایزنی فرهنگی ایران در تونس همکاری کرده است.
در این جلسه مجازی فلاحت پیشه هم پیشنهاد کرد که باتوجه به استقبال مردم تونس به زبان فارسی، از جانب رایزنی فرهنگی هفته زبان فارسی در تونس اجرا شود.
در ادامه این جلسه مجازی، احمدی، مدیر آموزش معاونت آموزش و پژوهش هم در رابطه با نحوه پرداخت حق الزحمه مدرسان زبان فارسی و چگونگی محاسبه آن مواردی را بیان نمود.
شهناز احمدی قادر، مدیر امور استادان بنیاد سعدی هم اشاره به اهمیت گذراندن دوره نوآموز بر مبنای کتاب گام اول برای مخاطبان عرب زبان، اظهار داشت: با وجود مشابهت حروف الفبای زبان فارسی و عربی، تجربه مدرسان ما ثابت کرده است که عرب زبانان هم لازم است دوره نوآموز زبان فارسی را بگذرانند چونکه در این دوره که بر مبنای کتاب گام اول بنیاد سعدی برگزار می شود، ضمن یادگیری الفبا، لغات و مکالمه های ساده و پرکاربرد آموزش داده می شود.
وی اضافه کرد: بنیاد سعدی سال آینده بر مبنای تقویم آموزشی دوره های تلفیقی برخط را برگزار می نماید که بنا به درخواست رایزن فرهنگی تونس، دو دوره نوآموز مجانی برای مخاطبان رایزنی فرهنگی انجام خواهد شد.

1401/12/23
08:33:58
0.0 / 5
288
تگهای خبر: آموزشی , اساتید , تدریس , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴