توسط انتشارات به نشر؛

انتشار شعرهای رودخانه برای بچه ها

انتشار شعرهای رودخانه برای بچه ها

به گزارش بلک بلاگ، کتاب شعرهای رودخانه سروده محمود پور وهاب با تصویرگری سحر فرهادروش توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «شعرهای رودخانه» سروده محمود پور وهاب اخیرا با تصویرگری سحر فرهادروش توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) چاپ و روانه بازار نشر شده است.
این مجموعه حاوی ۱۰ شعر در مورد تجربه ها و دیده های محمود پور وهاب از گردش در طبیعت و لذت حضور در کنار رودخانه است که وی در این مجموعه شعر، هر بار از زاویه دید مختلف به رودخانه نگریسته و اندیشمندانه میان مخاطب کودک و طبیعت پیوند برقرار می کند.
محمود پوروهاب داستان نویس و شاعر کودکان و نوجوانان و برگزیده جشنواره های مختلف در کشور است که متولد سال ۱۳۴۰ در شمال کشور بوده و هم اکنون ساکن قم است. از پوروهاب بیشتر از ۱۵۰ کتاب در زمینه داستان های مذهبی، شعر و زندگی نامه انتشار یافته و مقاله های بسیاری در رابطه با شعر و نقد ادبی دارد. «زبان گنجشک ها را بلد است»، «آخرین مهاجر»، «آن روی زیبا»، «تنها زندگی می کنی» و «سال های بردگی» از دیگر آثار این نویسنده است.
خانه سنگ، شانه، بلبل، تمشک، دعا، دست دریا، آبشار، رستوران، قورباغه و اشتباه عنوان های شعر این مجموعه از اشعار غنایی است که با زبان و بیان ساده و روان می کوشد با استفاده از موسیقی کلام و اشعار آهنگین، زیبایی های طبیعت و رودخانه را به کودک بنمایاند، ذوق هنری او را پرورش دهد و کودکان را تشویق کند که با دیدی تازه و خیال انگیزتر به دنیای پیرامون خود نظر کنند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
رفته بودم رودخانه / یافتم یک دانه شانه / شانه ی دندان شکسته / داشت از مویی نشانه / خسته و تنهای تنها
لابه لای سنگ و شن بود / سرد و بی رحم و خشن بود / شستم من آنرا به دقت / توی آب رودخانه / زرد و زیبا بود و چوبی / با خود آوردم به خانه / دیگر هم اکنون نیست تنها / شانه ی دندان شکسته / در کنار خاطراتم / روی میز من نشسته.
کتاب «شعرهای رودخانه» در قطع رحلی، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

1401/12/14
11:30:40
0.0 / 5
268
تگهای خبر: جشنواره , داستان , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲